[Cooling] Socket 478 cooling

Pagina: 1
Acties:

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-01 23:14
Ik ben op zoek naar een Artic Freezer 4 om een oude Medion MD8080 beter te koelen (valt telkens uit). Deze koeler is echter bijna niet te vinden. Iemand winkeltips?

Zijn er ook goede vervangers voor? De Arctic SuperSilent 4 Ultra is wel goed aan te komen maar ik dacht dat de Freezer serie de High End van Arctic Cooling moest zijn en dat de SuperSilent een low-budget is. Mits ik het goed heb allemaal.

Ik kan me verder wel voorstellen dat de Freezer 4 zo oud is dat de huidige budget SuperSilent 4 ondertussen net zo goed is?

Verder zal ik nog een Zalman VF700Cu erbij nemen om de videokaart (9800XL dacht ik) goed koel te houden (en stil! :P).

Zoals je ziet heb ik de topic-titel algemeen gehouden, alle tips zijn nml welkom ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle666 op 12-02-2008 08:52 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Eagle666 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:51:
Ik ben op zoek naar een Artic Freezer 4 om een oude Medion MD8080 beter te koelen (valt telkens uit). Deze koeler is echter bijna niet te vinden. Iemand winkeltips?
Daar is de Pricewatch voor. Als het daar niet in staat, is het daar dus niet neergezet door Tweakers. Kortom, dan is het niet bekend bij enige tweaker die het interessant genoeg vind om te delen.
Eagle666 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:51:
Zijn er ook goede vervangers voor? De Arctic SuperSilent 4 Ultra is wel goed aan te komen maar ik dacht dat de Freezer serie de High End van Arctic Cooling moest zijn en dat de SuperSilent een low-budget is. Mits ik het goed heb allemaal.
Wat dacht je ervan om eens een review op te zoeken van de betreffende koelers en dan zelf te beslissen?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Eagle666
Uit reviews haal ik dus dat Artic Freezer de high end serie is. Maar ik weet dat het ook een oude is. Techniek staat uiteraard niet stil en oude en nieuwe componenten zie je in reviews niet echt vergeleken met elkaar.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:43
Wat zit er in dat ding? Zo'n 3GHz heethoofd? En ga je em OC'en of wat is de bedoeling precies?

Al eens gedacht aan een Zalman? 7700-ALCu ofzo? Of de 9500 indien je wat meer koeling moet hebben. Aanbod in S478 fans is nog groot genoeg aangezien veel fans gewoon backwards compatible zijn.

• Eagle666
Er zit idd zo'n 3GHz heethoofd in en dat is ook meteen het probleem. Het is zo'n Medion ding en Medion heeft de balle verstand van koeling en dat is meteen het grootste probleem bij deze en opvolgende types computers. Ik wil dus de koeling vervangen en terwijl ik bezig ben meteen een wat stillere pakken. Verder wil ik er ook weer niet teveel geld aan besteden. Het blijf een oud bakbeest.

Ik heb al andere types gezien:
  • Zalman CNPS 7000A AlCu
  • Coolermaster Hyper 48
  • Zalmann 9500
  • Scynthe mine REv B
(er staan ook koelingen voor de grafische kaart tussen)

Dit zijn types die door andere gebruikers al zijn gebruikt. Meeste mensen zijn echter goed te spreken over de Artic koelers en Zalmann is ook meteen iets duurder.