cisco 4506 crash na no auto qos

Pagina: 1
Acties:

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

Topicstarter
Ik heb hier bij een switch af en toe iets raars.
Het is een 4506 van cisco, en het kreng draait een IOS 12.2 versie. Nu is dat niet zo bijzonder nog, maar het feit dat het ding automatisch gaat herstarten wanneer ik in interface-config 'no quto qos voip cisco-phone' intype wel. 7(8)7 Het gekke is ook dat het ding het niet altijd doet.

Niet altijd dus, maar ik had het gisteren weer. via het netwerk op het ding ingelogd, (hij was inmiddels zo'n 3 maanden op) en ik haalde de service-policy weg en nog wat van dat geneuzel. Toen ik op het punt kwam om de auto qos voip statement te verwijderen zag ik dat m'n telefoon uitviel en ik niets meer kon typen. Vervolgens ben ik naar het ding toegelopen en zag ik via de console dat ie echt aan het booten was.
Omdat ik toch die autoqos weg wilde hebben heb ik het meteen maar via de console gedaan en dit werkte wel.

Nu kan ik me voorstellen dat zo'n switch af en toe wel eens kan hangen, maar dit is nu al de tweede keer, en beide keren gebeurde het op precies hetzelfde soort moment.

heb ik nu een bug in het OS gevonden :7 , of ben ik gewoon een knuppel omdat ik auto qos wil verwijderen? M.a.w, zijn er meer mensen die dit hebben geconstateerd.

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Is daar geen recentere IOS/CatOS voor ? Wellicht is het probleem reeds opgelost ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, ik heb geen 4500 maar aan de symptomen te horen zeg ik dat je tegen een bug aanloopt. Fix een nieuwere IOS en als 't dan nog gebeurt, kaart 't aan bij cisco.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Is gewoon een bug tac case aanmaken/bug id zoeken en upgraden.

Overigens verdien je een crashende cisco als je autoqos gebruikt. Wat een waardeloze feature is dat zeg.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

Topicstarter
tja... echt super vind ik het ook niet maar dit is hier zo gezet nog voordat wij uberhaupt op cursus gingen. Ik kan wel eens kijken of het met een nieuwere versie (het is niet eens echt zo'n heel oude versie van het OS hoor) wat beter gaat. Maar dat duurt dan wel weer een maandje of drie vier voordat ik kan zeggen of het nog steeds gebeurt.
TrailBlazer schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:07:
Overigens verdien je een crashende cisco als je autoqos gebruikt. Wat een waardeloze feature is dat zeg.
haha, ik zet het juist uit. Dan zou je volgens jouw redenering toch juist niet verdienen dat het ding crasht? :P

/edit:
eigenlijk, bij nader inzien, heb ik dit tot nog toe op slechts een en dezelfde switch gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door elTigro op 13-02-2008 17:13 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.