Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Ik doe af en toe wel eens wat aan product fotografie in een fototent en een van de vervelendste dingen is altijd het opzetten van het licht. Ik had 2 bureau lampen en 4 spotjes om het egaal uit te lichten, maar dat werkte niet altijd. Ik heb daarom maar besloten zelf wat in elkaar te knutselen.
Halogeen was geen optie voor mij omdat die veel te warm worden, dus daarom spaarlampen.
Ik wou de spots zo maken dat je ze op een statief kon plaatsen.

Wat heb je nodig:

- 2x e27 fittingen (2x 1,95 hornbach)
- 2x 18watt spaarlamp (3,99 lidl)
- 1x Vierkante hapjes/chips bak (witte binnenkant) (2,99 Xenos)
- 1x losse stekker mannetje (~1,30)
- 1x losse stekker vrouwtje (~1,30)
- 1x snoer met stekker (kringloop 0,50)
- 1x Moer die past op je statief

Stap1. Boor 2 gaten in de chipbak te grote van de fittingen (~4cm)
Stap2. Plaats de fittingen
Stap3. Sluit alle kabels aan
Stap4. Boor een gat voor je statief
Stap5. Zet je lamp op het statief...

Klaar..ik heb er 2 gemaakt maar wil denk ik toch zeker nog 1 maken.
Er moet ook nog wat meer reflecterende binnenkant worden gezocht. Mischien is het allemaal wat "goedkoop", maar om mee te spelen is het wel fijn. Het is in iedergeval lekker makkelijk op te zetten en te maken. Heb niet echt de tijd gehad om veel te testen, dus later meer.

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/studiospot1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/spot2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/spot3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/spot4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/spot5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/spot6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/potje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/champagne.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/beeldje.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heb je daar nou een stopcontact waarmee je de lampen voedt? Ofwel 2 pennen met 220v erop? Da's link man :P

PS Geeft een spaarlamp niet enorm lelijk licht? Tevens door het snelle flikkeren kun je bij hele korte sluiters last krijgen in fluctuaties in de belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat truukje met die stekker en contrastekker zou ik zo ook niet doen. Als je beide van plaats wisselt kan het wel maar dit is vragen om problemen. Het werkt wel maar je wil dit eigenlijk niet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
kun je niet veel grotere bakken nemen? krijg je veel egaler licht...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

sommige spaarlampen zijn met een andere kleur voorzien aan coating dan ongeveer 3000K (het lelijke licht). Rond 5500K is de kleurreflectie van vele objecten en huid het beste (het natuurlijke licht.. maar het doet wat blauw in de avond/donker omdat je zelf relatief geel licht van lampen gewend bent).
Maar die opstelling is wel aardig bedacht.. amar het lijkt me in bepaalde gevallen toch net weer wat te weinig licht.. :)
Licht komt aan de achterkant van de bak er ook uit.. mischien neit de beste bakken van de Xenos om te gebruiken.. :)
Toch goed idee verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:29
Ziet er inderdaad wel leuk uit en de resultaten zijn te zijn ook best goed. Mischien eens iets om zelf te bouwen. Alleen draai de stekker en contra stekker direct om levensgevaarlijk zo. Of is er nog een vreemde gedachtentwist waardoor je denkt dat deze manier van aansluiten voordelen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
hehe, jullie hebben het ook direct door. Als je het weet dat je de stekker zo aangesloten hebt dan is naar mijn id niks aan de hand, maar het is mischien wat gevaarlijk... Zal vanvond even kijken of het kan om wisselen. (Ik heb dit gedaan omdat er meer ruimte voor 2 snoeren was bij die stekker).
De hoeveelheid licht is idd aan de magere kant. Voor statische objecten wel te doen. Het is wel een stuk makkelijker allemaal.

Maar iemand een id hoe je wel deze tentjes netjes uitlicht? Mischien iets met flitsers? Ik heb er al 1 pttl flits en kan denk ik ook nog wel aan meer fliters komer.

[ Voor 5% gewijzigd door Frank|A op 12-02-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Frank|A schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:15:
hehe, jullie hebben het ook direct door. Als je het weet dat je de stekker zo aangesloten hebt dan is naar mijn id niks aan de hand, maar het is mischien wat gevaarlijk... Zal vanvond even kijken of het kan om wisselen. (Ik heb dit gedaan omdat er meer ruimte voor 2 snoeren was bij die stekker).
De hoeveelheid licht is idd aan de magere kant. Voor statische objecten wel te doen. Het is wel een stuk makkelijker allemaal.

Maar iemand een id hoe je wel deze tentjes netjes uitlicht? Mischien iets met flitsers? Ik heb er al 1 pttl flits en kan denk ik ook nog wel aan meer fliters komer.
Probleem is, als pietje of jantje binnenloopt, een stekker wil pakken of nodig heeft en pietje is ineens geroosterd, dan ben jij wel zwaar de lul wegens het in gevaar brengen van een ander, ook binnen je eigen huis! (zoals stroomdraden los laten hangen van lampen bijvoorbeeld). Dus verander het wel effe, want dit heeft geen nut ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Fairy schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:51:
[...]

Probleem is, als pietje of jantje binnenloopt, een stekker wil pakken of nodig heeft en pietje is ineens geroosterd, dan ben jij wel zwaar de lul wegens het in gevaar brengen van een ander, ook binnen je eigen huis! (zoals stroomdraden los laten hangen van lampen bijvoorbeeld). Dus verander het wel effe, want dit heeft geen nut ook :P
beetje ot zo.. eeuh als iemand zijn vingers in het stopcontact wil steken bij jou thuis.. das zijn/haar probleem.. maw beetje overdreven lijkt me (btw ik heb vaak genoeg met electriciteit "gespeeld" om een paar keer (was niet zo slim om aan voeding van de pc dan wel buis radio en onveilig stopcontact te zitten .. dat terwijl je nog niet volwassen bent.. of hangt dat samen?) te hangen aan 220V. Niet veel bijzonders.. aardlekschakelaar gaat uit. En ja het is verder niet zo leuk gevoel .. wat afhankelijk is hoe jij de stroom zal geleiden .. wat per situatie anders is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

henkleerssen schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:59:
[...]

beetje ot zo.. eeuh als iemand zijn vingers in het stopcontact wil steken bij jou thuis.. das zijn/haar probleem.. maw beetje overdreven lijkt me (btw ik heb vaak genoeg met electriciteit "gespeeld" om een paar keer (was niet zo slim om aan voeding van de pc dan wel buis radio en onveilig stopcontact te zitten .. dat terwijl je nog niet volwassen bent.. of hangt dat samen?) te hangen aan 220V. Niet veel bijzonders.. aardlekschakelaar gaat uit. En ja het is verder niet zo leuk gevoel .. wat afhankelijk is hoe jij de stroom zal geleiden .. wat per situatie anders is).
Als iemand anders ineens per ongeluk aan die stekker van jou pakt dan ben jij aansprakelijk, maakt mij verder niet uit hoor, ik blijf bij je uit de buurt ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
dude FG hierzo... niet electronischejuridischeramptamptoeters.nl

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11-09 12:53
Ik vind het wel leuk bedacht. Ik heb echter het idee dat de lichtopbrengst wat tegen zal vallen, misschien dat je met een stuk aluminiumplaat van 0,5mm ofzo een beetje reflector kan bouwen?. Lichtkleur zal wel snor zitten, mits je geschikte spaarlampen kiest en ze op laat warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

De kwaliteit van het licht is belangrijker dan de hoeveelheid, dus geen aluminium-reflectoren achter de lampen.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Frank|A schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 01:15:[...]
Wat heb je nodig:

- 2x e27 fittingen (2x 1,95 hornbach)
- 2x 18watt spaarlamp (3,99 lidl)
- 1x Vierkante hapjes/chips bak (witte binnenkant) (2,99 Xenos)
- 1x losse stekker mannetje (~1,30)
- 1x losse stekker vrouwtje (~1,30)
- 1x snoer met stekker (kringloop 0,50)
- 1x Moer die past op je statief
- 2x statief €€€€€
Niet iedereen heeft even een (laat staat twee) statieven staan. ;)

Wel leuk gedaan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpidumpi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 22:59
breinonline schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:51:
[...]

Wel leuk gedaan.
Nee en dan nog een voor je camera...

Maar leuk idee, misschien ga ik binnenkort ook wel zoiets proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
breinonline schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:51:
[...]

Wel leuk gedaan.
Af en toe staan er bij de bouwmarkt statieven voor bouwlampen voor 12,50 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb 2 x 36 W Graphica Pro 6500k TL-lampen in mijn kot (studentenkamer) hangen en kan indien nodig nog 2 zulke lampen ergens ophangen. Hiermee kan ik richting 144 W aan TL-lampen of 720 W aan gloeilamp equivalent geraken. Het kost mij 20 euro aan lampen, 2 armaturen van 20 euro en 15 euro aan elektronische voorschakelapparaten (hiermee zijn de TL-lampen dimbaar).

Het aantal statieven maakt het snel duurder en minder toegankelijk. Aan de andere kant zijn de grote lichtbakken van mij niet zo handig als spots op statieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:59:
[...]

|:( |:( |:(

230 volt is serieus gevaarlijk en je bent echt DOM als je denkt dat dat niet het geval is.

Dat je een paar keer geluk hebt gehad omdat een aardlekschakelaar je leven heeft gered maakt het niet opeens veilig ofzo. Daarnaast zal een aardlekschakelaar niet eens reageren als je beide polen tegelijkertijd aanraakt, als je geluk hebt stopt de stroom zodra de zekering doorfikt, maar als je pech hebt fikt die niet door en blijft de stroom erop totdat je in de fik vliegt (gelukkig ben je tegen die tijd al lang en breed overleden).

Daarnaast is het erg lastig jezelf te elektrocuteren door je vingers in het stopcontact te steken, daar is het namelijk op ontworpen. In de situatie die de TS heeft liggen is veel simpeler om jezelf te elektrocuteren, en dat maakt het dus oneindig gevaarlijker. Voor zoiets kun je zeker wel aansprakelijk worden gesteld en dat wil je gewoon niet hebben.

Omdat de situatie geen nut heeft zoals die nu ligt is er geen reden het niet om te keren.

Er is maar heel weinig nodig om dood te gaan wegens elektrocutie, een paar milliampere op maar 12 volt over het hart en je bent gewoon dood. Gelukkig is alles onder de 35 volt over het algemeen niet genoeg om de weerstand van de huid te doorbreken en merk je daar helemaal niets van, maar in theorie blijft het mogelijk.

Dat je nu nog jong bent en je hart daardoor redelijk eenvoudig z'n ritme terug krijgt na een schok is heel fijn, maar ik zou er niet teveel op vertrouwen en dus zeker niet zomaar zoiets laten liggen, bij kleine kinderen, mensen met een zwakker hart of oudere mensen gaat dat helemaal niet zo eenvoudig en kan zelfs een hele kleine schok een hartstilstand tot gevolg hebben.

230 volt is dus levensgevaarlijk en niets om zo simpel over te doen.

Ik snap wel dat het niet zo lijkt als je er veel mee klooit en net als ik al een paar schokken hebt gehad, maar het blijft gewoon iets om voorzichtig mee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
True, nu is wel dat IK alleen met deze zet werk. Maar ik zal hem nog even omwisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank|A schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:28:
True, nu is wel dat IK alleen met deze zet werk. Maar ik zal hem nog even omwisselen
JIJ bent niet onsterfelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:16:
[...]

|:( |:( |:(

230 volt is serieus gevaarlijk en je bent echt DOM als je denkt dat dat niet het geval is.

Dat je een paar keer geluk hebt gehad omdat een aardlekschakelaar je leven heeft gered maakt het niet opeens veilig ofzo. Daarnaast zal een aardlekschakelaar niet eens reageren als je beide polen tegelijkertijd aanraakt, als je geluk hebt stopt de stroom zodra de zekering doorfikt, maar als je pech hebt fikt die niet door en blijft de stroom erop totdat je in de fik vliegt (gelukkig ben je tegen die tijd al lang en breed overleden).

Daarnaast is het erg lastig jezelf te elektrocuteren door je vingers in het stopcontact te steken, daar is het namelijk op ontworpen. In de situatie die de TS heeft liggen is veel simpeler om jezelf te elektrocuteren, en dat maakt het dus oneindig gevaarlijker. Voor zoiets kun je zeker wel aansprakelijk worden gesteld en dat wil je gewoon niet hebben.

Omdat de situatie geen nut heeft zoals die nu ligt is er geen reden het niet om te keren.

Er is maar heel weinig nodig om dood te gaan wegens elektrocutie, een paar milliampere op maar 12 volt over het hart en je bent gewoon dood. Gelukkig is alles onder de 35 volt over het algemeen niet genoeg om de weerstand van de huid te doorbreken en merk je daar helemaal niets van, maar in theorie blijft het mogelijk.

Dat je nu nog jong bent en je hart daardoor redelijk eenvoudig z'n ritme terug krijgt na een schok is heel fijn, maar ik zou er niet teveel op vertrouwen en dus zeker niet zomaar zoiets laten liggen, bij kleine kinderen, mensen met een zwakker hart of oudere mensen gaat dat helemaal niet zo eenvoudig en kan zelfs een hele kleine schok een hartstilstand tot gevolg hebben.

230 volt is dus levensgevaarlijk en niets om zo simpel over te doen.

Ik snap wel dat het niet zo lijkt als je er veel mee klooit en net als ik al een paar schokken hebt gehad, maar het blijft gewoon iets om voorzichtig mee te zijn.
Ik heb het ook niet over simpel.. en stroom kan idd levensgevaarlijk zijn.
Vroeger (lees 20~30 jaar geleden) was alles niet zo veilig en op veiligheid gericht. Alleen hadden mijn ouders gelukkig wel een aardlekschakelaar. Dat was mijn geluk toendertijd (en toen klooide ik nog idd aan.. ok die pc voeding was iets van 10 jaar geleden of zo).
Nou is volgens mij ieder huishouden wel voorzien van deze schakelaar..en is het vrijwel onmogelijk om nog aan stroom te blijven hangen (meestal is het ook zo dat spieren zoals in je arm contraheren of samentrekken van deze stroom waardoor je vaak geluk zal hebben en niet lang aan de stroom kan blijven hangen..).
Ik raad ook niemand aan om het ongeaard of hoe dan ook met electriciteit te werken als je er geen verstand van hebt.
Maar genoeg politiek correct gepraat.. het gaat om leuke DIY initiatieven..
trouwens @ TS .. je kent toch wel al http://www.strobist.blogspot.com/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Wat een moraalridders toch altijd hier.. heerlijk...

:(

[edit]

toch nog even ontopic: Erg mooi bedacht. Lekker simpel! Alleen vroeg ik me af hoe de lichtkleur is. Zelf heb ik het idee dat je nu ongeveer een thungsten correctie op de witbalans moet toepassen of valt dat wel mee?

[ Voor 65% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 13-02-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Is het niet handiger om de binnenkant van die bakken met reflecterende verf (en mss de buitenkant met zwart) vol te smeren?
Het zijn nu net schemerlampen (met een etiket op de kap :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Heb even de stekkers omgewisselt. Wat een pokke klus :P

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/stekker.jpg

Testje, ja ze doen het :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/test2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/test3.jpg

Ik gebruik een grijskaart om te korrigeren voor de WB

[ Voor 8% gewijzigd door Frank|A op 13-02-2008 21:24 ]

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:16:
[...]
Dit soort opmerkingen zijn serieus gevaarlijk. Je bent echt DOM als je denk dat 230v gevaarlijk is.
Hier wil ik het bij laten.

iets met Ampères ;)

• Bacchus
baquelappe schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:32:
Dit soort opmerkingen zijn serieus gevaarlijk. Je bent echt DOM als je denk dat 230v gevaarlijk is.
Hier wil ik het bij laten.

iets met Ampères ;)
Jóuw opmerking is pas gevaarlijk! 230 VAC is gevaarlijk genoeg om met respect te behandelen. Dat je er niet noodzakelijk aan doodgaat maakt het niet veilig. Ik stel voor dat je stevige stukjes koperdraad om je vingers windt en die vervolgens een minuut of wat in het stopcontact drukt, veel plezier!

• j-a-s-p-e-r
BeF-Bacchus schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:26:
[...]

Jóuw opmerking is pas gevaarlijk! 230 VAC is gevaarlijk genoeg om met respect te behandelen. Dat je er niet noodzakelijk aan doodgaat maakt het niet veilig. Ik stel voor dat je stevige stukjes koperdraad om je vingers windt en die vervolgens een minuut of wat in het stopcontact drukt, veel plezier!
pssst... het gaat om het amperage, niet de spanning..

• Bacchus
j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:10:
Ja, en het gaat er ook om of je gelijk- of wisselstroom door je rikketik geschoten krijgt en wat voor frequentie die heeft, hoe lang je eraan blootgesteld bent, hoe oud je bent, hoe je lichamelijke gesteldheid is en nog heel veel meer dingen. Mijn punt is: 230 VAC op zich is link genoeg om geen grappen over te maken en dat is precies wat Baquelappe doet. De situatie die de TS in eerste instantie had, is gewoon niet veilig, al wil ik best toegeven dat een gezond volwassen mens zich meestal slechts een ongeluk schrikt en er misschien een brandwond aan overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:10:
Als we toch muggenziften... Het gaat om de stroom, waarvan de eenheid ampere is, amperage bestaat niet!

Kom liever met ideeën om de DIY studiospot te verbeteren, in plaats van al dat gemuggenzift.
Daar heeft iedereen wat aan en is nog ontopic ook, in plaats van het gemierenneuk over het wel en wee qua stroom, dit is FG, niet de elektronica hoek!

Ik vind het geniaal bedacht en zit te denken om ook zoiets te maken eigenlijk.
Het is misschien wat afzichtelijk, maar het is wel functioneel en voor een beginner (zoals ik) zal het denk ik niet uitmaken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:18
offtopic:
Haha wat een gedoe over veiligheid: een male connector met 220V erop maken mag gewoon niet, verder moet iedereen zelf weten of hij dat wel of niet doet. De een is wat gevoeliger als de ander voor hoogspanning zegmaar.

Maar ff ontopic, ik ben ook op zoek naar daglictlampen, met name de falcon eyes achtige PL lampen b.v., maar deze beginnen zo rond de 12 euro / stuk
Falcon Eyes ML70 Daglicht Spiraallamp 70W (350W) € 36,95
Falcon Eyes ML40 Daglicht Spiraallamp 40W (200W) € 19,95
Falcon Eyes ML30 Daglicht Spiraallamp 30W (150W) € 14,95
Falcon Eyes ML28 Daglicht Spiraallamp 28W (140W) € 12,95
Falcon Eyes ML24 Daglicht Spiraallamp 24W (120W) € 11,95
Iets duurder als de lidl lamp maar wel een beter spectrum denk ik... N.a.v. een opmerking hier over flikkeren van de spaarlamp: een tl-buis met ouderwets VSA heeft hier idd last van, met een hoogfrequent VSA niet, alhoewel ik wel de indruk heb dat een PL lamp hier minder last van heeft (beweeg eens iets snel langs de lamp, bij flikkering krijg je dan een stroboscoopeffect). Wil je echter zeker zijn dat dit geen effect heeft dan heb je een hoogfrequent VSA nodig icm TL/PL buis.
Ik vraag me echter vooral af welke (goed betaalbare) daglicht lampen er zoal te krijgen zijn, en/of wat ervaringen van anderen hiermee zijn.
Ook kwam ik vorige week deze link tegen: http://www.diyphotography...able-top-studio-project-2, iets wat ik ook zeker ga proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
GJ-tje schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:55:
[...]
Als we toch muggenziften... Het gaat om de stroom, waarvan de eenheid ampere is, amperage bestaat niet!

Kom liever met ideeën om de DIY studiospot te verbeteren, in plaats van al dat gemuggenzift.
Daar heeft iedereen wat aan en is nog ontopic ook, in plaats van het gemierenneuk over het wel een wee qua stroom, dit is FG, niet de elektronica hoek!

Ik vind het geniaal bedacht en zit te denken om ook zoiets te maken eigenlijk.
Het is misschien wat afzichtelijk, maar het is wel functioneel en voor een beginner (zoals ik) zal het denk ik niet uitmaken ook.
Als je nou eerst de post van mij hiervoor een leest. :(
Pagina: 1