Van Wireles netwerk op switch

Pagina: 1
Acties:

• jozakin
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-03 09:42
Beste T

Ok zal kort het probleem beschrijven: Ik zit op de zolderverdieping en heb een wireless verbinding naar de router. Nu wil ik vanaf deze computer op zolder het netwerk voorrtezetten naar een andere computer maar zonder wireless verbinding. Is het mogenlijk om een NIC in een switch te pluggen en van daaruit een andere pc te verbinden met het internet? Ik heb dit gepropeerd en ik kan enkel beperkte verbinding maken. Ik wil mijn computer dus als een soort router laten werken.

Alvast bedankt

Wie laatst lacht heeft de grap niet goed begrepen

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-03 19:15
1. Ja dit kan
2. Lees de Registratievoorwaarden / korte FAQ

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:08

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Software Routing pakket installeren of werken met een Netwerkbrug door de 2 NICs op die manier te linken. Persoonlijk denk ik dat het maken van een brug in jouw geval het makkelijkst is.
Dit doe je door de 2 verbindingen in je Netwerkverbindingen venster beiden te selecteren en dan de brug te maken in het context menu wat je tevoorschijn tovert met je rechtermuisknop.

Zelf naar wat goede mogelijkheden zoeken kan overigens echt geen kwaad, dat is namelijk wel de bedoeling voordat je een topic start. en uit je topicstart blijkt weinig van die eigen zoektocht, dat is jammer. Ik stel voor dat je (nogmaals) even Registratievoorwaarden / korte FAQ doorneemt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 12-02-2008 01:12 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• jozakin
Ok wat wil ik weten.
1) Welke instellingen of services of andere aanpassingen aan het netwerk ik hiervoor moet maken.
2) Welke hardware ik hiervoor nodig heb.
Ik weet niet of iemand anders hier al oplossing voor heeft geformuleerd. Kon ik toch niet vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door jozakin op 12-02-2008 01:15 ]

• jozakin
Ultraman schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 01:11:
Software Routing pakket installeren of werken met een Netwerkbrug door de 2 NICs op die manier te linken. Persoonlijk denk ik dat het maken van een brug in jouw geval het makkelijkst is.
Dit doe je door de 2 verbindingen in je Netwerkverbindingen venster beiden te selecteren en dan de brug te maken in het context menu wat je tevoorschijn tovert met je rechtermuisknop.

Zelf naar wat goede mogelijkheden zoeken kan overigens echt geen kwaad, dat is namelijk wel de bedoeling voordat je een topic start. en uit je topicstart blijkt weinig van die eigen zoektocht, dat is jammer. Ik stel voor dat je (nogmaals) even Registratievoorwaarden / korte FAQ doorneemt ;)
Ok ik geprobeerd met die verbindingsbrug dit lijkt niet te lukken. Brug tussen wireless en 10/100 that is. Gewoon geen verbinding met net ook niet tussen computers zelfs niet beperkt. Moet ik tussen 2 pc een crossed cabel gebruiken of heb ik een switch nodig? Zonder brug heb ik wel beperkte toegang. Kan ik de tweede computer toegang verlenen?

[ Voor 6% gewijzigd door jozakin op 12-02-2008 01:51 ]

• jozakin
Ik heb het gevonden!

Voor de volgenden...

Het was uiterst simpel.

Voor de Xp gebruikers:
Gewoon in de rechtermuis op nic dan in de advanced tab van de nic internet delen aanschakelen. kabeltjes (niet crossed) tussen 2 10/100/1000 nics en geen verbindingsproblemen meer.

Nu vraag ik mij af of dit beveiligingsproblemen met zich meebrengt. Kan iedereen nu verbinding maken met mijn wifi zendertje? Met andere woorden is het mogelijk dat iemand draadloze verbinding maakt met mijn computer. Die op zijn beurt dan weer verbonden is met het net? Ik veronderstel van niet omdat dit niet in de lijst van draadloze netwerken voorkomt.

[ Voor 22% gewijzigd door jozakin op 17-02-2008 21:04 ]

Pagina: 1