• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hoi, beste GoT'ers!

Ik heb helaas geen design (als in grafisch) opleiding achter en de rug en ben dus op zoek naar keywords (als in om te zoeken op Google) of kant-en-klare tutors (wieweet?) voor 't volgende:

Ik ben op zoek naar een manier om "romantische krullen en bloemblaadjes" te ontwerpen in photoshop (of Gimp). Ik kan niet meteen iets vinden maar weet ook helemaal niet waar ik moet op zoeken. Ik ben al een aantal avonden op zoek via Wedding (jaja is voor mijn trouwww), romantic design en consoorten... maar dat geeft niet het gewenste...

Iemand een idee? (zit ik wel in het juiste forum? Zoniet doe dan maar een redirect)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Beetje verkeerde subforum inderdaad, Graphics was iets beter raak geweest ;)

Daar was ik 't ook ooit tegengekomen: foliage generator. Ik denk dat dit is wat je bedoelt, en inderdaad, met zulk soort dingen moet je maar net op de naam komen 8)7

Enne... veel geluk ^)

[ Voor 4% gewijzigd door benoni op 11-02-2008 23:40 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als het toch om een compleet website-ontwerp gaat: er zijn genoeg templatesites te vinden die vast ook (soort van) jouw idee hebben gemaakt. Check die eens en pak daar de leuke fragmenten uit :)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zoek ook even op plaatjes van tekeningen en schilderkunst van Jan Toorop en Gustav Klimt, uit de Jugendstil periode.

Dit soort afbeeldingen kun je ook importeren in Inkscape, dan kun je gedeeltes overtrekken met het pengereedschap, en dan groeperen, dupliceren, spiegelen en roteren, om er zo weer iets nieuws mee in elkaar te passen :)

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

Er zijn een heleboel brushes in Photoshop die je kunt downloaden waarmee je dergelijke kruleffecten heel makkelijk kunt neerkwakken. Kijk hier maar eens bijvoorbeeld voor zoiets en meer:

Afbeeldingslocatie: http://static.brusheezy.com/images/screenshots/0000/1663/flowersnswirls.gif?1197585170

Moet je natuurlijk wel enige kennis van Photoshop hebben (vooral het gebruik van brushes) om er iets mee te kunnen, maar daar zijn vast ook wel weer tutorials voor ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Leedbek op 12-02-2008 00:07 ]

Klaar voor de steroorlogen?

Verwijderd

benoni schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:02:
Zoek ook even op plaatjes van tekeningen en schilderkunst van Jan Toorop en Gustav Klimt, uit de Jugendstil periode.
Verder: "Art nouveau", "Mucha". Check Wikipedia onder "art nouveau" voor verdere info.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Beste mensen, alvast super-bedankt voor de perfect juiste info op mijn relatief onduidelijke vraag.

Andere keywords (die ik onderweg tegenkwam) :
  • Swirls
  • Flourishes
  • Ornaments
mithras schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:42:
er zijn genoeg templatesites te vinden ...
Dat was mijn eerste idee, maar gaf niet wat ik wou. En verder loop ik al langer te g**len op dit soort graphics :^)

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:29

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ehm gekke vraag, maarem als je zelf geen grafische/ontwerp achtergrond hebt, en het is tevens voor een (jouw) trouwerij waarom laat je het dan niet gewoon over aan een professional c.q. ontwerper?

edit: hmm gaat dit nu over een website of een grafisch ontwerp? :D

[ Voor 15% gewijzigd door Pendaco op 12-02-2008 19:43 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:33

André

Analytics dude

Move naar Graphics
Pagina: 1