Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Ongewenst switchen naar een programma dat bezig is*

Pagina: 1
Acties:

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik erger me de laatste tijd steeds meer aan programmas die op de achtergrond draaien en bezig zijn, die dan zodra ze hun taak klaar hebben gaan 'popuppen'.

ik noem bijv het aanmelden van msn. Ik doe dat terwijl ik aan het surfen ben op Tweakers ( noem maar wat ) Zodra msn klaar is met aanmelden actieveerd windows dat msn venster, boven mijn tweakers venster.

je kan MSN vervangen door elk ander stukje software wat bezig kan zijn, bijv. een installatie van een programma of spel. Of het updaten van je Newsleacher lijst ( FTD ).

Blijkbaar heeft Windows de neiging om jou constant van alles over op de hoogte te houden, maar meestal op momenten dat je dat vaak niet wilt, of even niet interesseerd.

Ik zou graag willen, dat wanneer ik in een venster, of applicatie in windows zit, dat dat altijd zo blijft, ook al meldt ik mij ondertussen aan op msn, of ook al ben ik aan het installeren.
Ik wil zelf graag dat switchen onder controle houden.

vb.
zelfs nu ik dit typ, wordt ik constant gestoord doordat mensen op msn tegen mij aanpraten, wat opzich niet erg is, maar dat chatvenster komt steeds naar voren.

is dit in Windows aan te passen??

Topic Title Typoooo, sorry

Verwijderd

Ik zou het niet weten. Ik vind het zelf ook mateloos storend. Voorbeeldje:

Waneer ik een stuk html via windows verkenner FTP naar een webserver, en vervolgens naar m'n browservenster ga, dan popt die ftp altijd weer op voorgrond zodra het kopieren gebeurd is, hierdoor ben ik weer verplicht te alt-tabben naar het juiste venster of het venster met m'n muis aan te vinken.

Heel erg storend ja, en dat is de manier waarop windows werkt helaas. Of dat aan te passen valt, no idea. Je kan wel de optie 'Altijd op voorgrond / always on top' aanvinken bij verschillende applicaties.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:50:

Heel erg storend ja, en dat is de manier waarop windows werkt helaas. Of dat aan te passen valt, no idea.
oh jawel hoor :)
Je kan je applicatie gewoon zodanig programmeren dat ie niet heel erg blij wil melden 'joehoe ik ben klaar, en ik vind mijzelf zo belangrijk dat ik constant de focus pik en jou stoor in je werk'.

Dat ligt niet zozeer aan Windows als wel aan de software ontwikkelaar in kwestie :)

PS: over welke Windows versie hebben we het hier eigenlijk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Volgens mij Windows XP.

Maar kan dat met elke applicatie? De 'no-bug' me optie?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Al eens naar TweakUI gekeken?
Daar kun je ook al een aantal settings in plaatsen qua app focus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Is dat niet in een keer voor alles te doen. Ik vind het n.l. ook erg storend bij windows. Op mijn Mac gebeurd dat niet. Als dan b.v. MSN klaar is dan gaat die op de Dock springen en komt geen popup scherm. Ik erger mij ook aan dat witchen :P

Volgens mij was dat vroeger bij windows ook zo.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Met Alt-tab zit er ook een ergernis :P Op 1 of andere manier komt altijd het verkeerde venster naar boven. Soms ben je wel es langer bezig met alt-tabben dan dat je met je muis naar het scherm had kunnen gaan.

Maar ja, ik zal eens kijken naar TweakUI. :)

Verwijderd

Je kan MSN toch perfect configureren wat betreft de waarschuwingen die je krijgt voor mensen die aanloggen of je een bericht geven?
Stel gewoon in dat je geen waarschuwingen krijgt wanneer nieuwe mensen aan-afmelden en dat nieuwe gespreksvensters op de achtergrond geopend worden, problem solved.
Ik zie het probleem niet :?

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Het is niet allen MSN zoals hij zegt. Een hoop programma's doen dat. O.a. virusscanner update CuteFTP als die klaar is met uploaden e.d.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vrot maar XP in de titel..

Maar een goed* ontworpen programma geeft je de mogelijkheid om dergelijke attention grabbers uit te zetten of anderszins te configureren.

Wat natuurlijk wat anders is, is wat lism aangeeft: een shell functie die interactie vereist met de gebruiker (zoals bij Explorer & FTP). Daarvoor kun je dan nog TweakUI gebruiken.

Maar bedenk je in dat geval ook eens wat de doorsnee gebruiker voor User Experience bij een applicatie verwacht - meet niet alles af aan je Tweaker-zijn ;)

*volgens de application design guidelines die door de OS manufacturer beschikbaar zijn gesteld.

• HyperTrophy
  • Niet online
Oja, dit is dus ook met Windows 7 zo....

en nog steeds heel irritant, bijvoorbeeld als je gegevens aan het invullen of aan het lezen bent.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:06

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Raar, ik heb dit met msn oid niet, eigenlijk nooit. enkel bij een of ander k*t-programma

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan een dacht ik window always on top /topmost zetten, maar ik weet niet wat de focus gebeurt die zul je wel even kwijt raken.

ik heb trouwens weinig last van dit fenomeen (zeg maar geen)

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 07-07-2011 22:28 ]

Iperf

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

alt-92 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:03:
Je kan een applicatie gewoon zodanig programmeren dat ie niet heel erg blij wil melden 'joehoe ik ben klaar, en ik vind mijzelf zo belangrijk dat ik constant de focus pik en jou stoor in je werk'.

Dat ligt niet zozeer aan Windows als wel aan de software ontwikkelaar in kwestie :)
En dit is nog steeds niet veranderd. Je blijft apps houden die zichzelf zó belangrijk vinden dat ze lak hebben aan wat volgens app-development richtlijnen nette spelregels zijn.
Once again...
http://blogs.msdn.com/b/o.../2011/06/17/10175502.aspx
http://blogs.msdn.com/b/o...ve/2006/11/01/922449.aspx

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 07-07-2011 23:31 ]

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Probeer eens het volgende:
installeer TweakUI, klik links op het plusje voor General, klik op Focus, zet een vinkje voor Prevent applications from stealing focus.

PS: wat een oud topic!

[ Voor 7% gewijzigd door Obelink op 08-07-2011 11:15 ]

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• HyperTrophy
  • Niet online
Obelink schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:13:
Probeer eens het volgende:
installeer TweakUI, klik links op het plusje voor General, klik op Focus, zet een vinkje voor Prevent applications from stealing focus.

PS: wat een oud topic!
Klinkt interessant. ga ik zeker proberen.

enne ja oud probleem bedoel je, of oude verbeterpunt.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar geen OS probleem.

• Obelink
Toppie dat je nog reageerde, VBI.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TweakUI is niet geschikt of verkrijgbaar voor Windows 7 trouwens.

• Obelink
Het gaat hier ook om XP.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook goeiemorgen: de oorspronkelijke topicstart ja.
Maar HyperTrophy in "[XP] Ongewenst switchen naar een program..." heeft het over Windows 7.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:28
Pagina: 1