Toon posts:

Bijlagen bij Outlook 2003 verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is sinds gisteren bij kennissen aan de hand:

Office 2003 met SP3 geïnstalleerd op een WinXP Home SP2 machine, voorzien van de meest recente updates.
Als virusscanner AVG van GriSoft en dit alles via @home aan het internet geknoopt met een standaard @home modem (de Arris nogwat, nog geen router erachter, dit komt nog).

Sinds zaterdag komen er geen bijlagen meer mee bij berichten. Als eerste gezocht via de helpfunctie van Outlook maar de daar aanwezige tips (hernoemen van geblokkeerde types etc) heeft niets geholpen. Je ziet ook niet dat er een bijlage meegestuurd is bij de betreffende berichten, ook niet als je de header bekijkt (en dat vind ik raar). Ook de register"hacks" die op de MS knowledgebase en de GoT faq staan werken niet want er is geen bijlage te deblokkeren.

AVG houdt niets tegen, ook al opnieuw geinstalleerd etc, SP3 voor Office gedownload en geinstalleerd maar ook geen verandering. Microsoft Knowledge base doorgespit maar behalve de tips om op berichtbalken te letten geen bruikbare info gevonden.

Als je vanuit KPNplanet (mijn ISP) een email verstuurd aan het adres worden bijlagen tegengehouden (terwijl ze bij mij wel in verzonden items meegenomen zijn). Als ik bij de kennissen op @home via Outlook een bijlage verzend aan henzelf komt hij wel bij verzonden items inclusief bijlage maar staat bij binnenhalen weer blanco. Ook via webmail van beide ISP's blijven de bijlagen spoorloos.

Het heeft tot zaterdag probleemloos gewerkt (in Outlook zie je ook netjes 2 weergaven, 1 getiteld "met bijlagen" welke tot zaterdag lopen en 1 "zonder bijlagen" die de mails bevatten tot zaterdag zonder bijlagen en dus een aantal waarvan 100% zeker is dat die met bijlagen zijn aangeboden.

Ze maken geen gebruik van de online emailviruscan van @home en gebruiken de Windows Firewall welke ook geen bijlagen blokt.

Wat zie ik over het hoofd? Machine draait verder als een speer, is net 3 maanden oud en is verder probleemloos. Het is dus alleen sinds zaterdag geen bijlagen meer binnenhalen.

Ook in de webmail van @home staat de mail zonder bijlage overigens, dus PC is niet mijn eerste verdachte.

Iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 22:31 . Reden: FAQ tip vergeten te melden ]

Verwijderd

Topicstarter
Subtiele schop .. Probleem bestaat nog, niemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals een kickje, anders moet ie maar volledig opnieuw geïnstalleerd.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als hij ook via webmail (check anders je webmail even vanuit een andere PC) zonder bijlage is, dan zal herinstallatie tamelijk nutteloos blijken. :) Ik zou dan eerder @home bellen of de grootte van je mailbox bij je ISP checken.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Bleek achteraf toch aan AVG te liggen. God knows why, maar na verwijderen, rebooten en opnieuw installeren waren de bijlagen wel te zien en te openen. Extreeem vaag maar goed, slotje?