Toon posts:

Probleem met mapbeveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat ik de mappen op mijn externe harde schijf niet kan verplaatsen of verwijderen omdat hier een slotje op zit. Als ik naar het toon info scherm ga van de betreffende beveiligde map kan ik dit niet uitvinken. Heeft iemand enig idee hoe ik deze mapbeveiliging kan uitzetten?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Je gebruikt waarschijnlijk een externe hardeschijf die als NTFS (windows formaat) geformatteerd is. Mac OSX kan hier niet (standaard) mee omgaan en kan daarom alleen maar lezen van een NTFS schijf. Je kan, als je je hardeschijf op windows en macos wilt gebruiken, deze formatteren als FAT32 (ms dos bestandssysteem). Hiermee kan je wel schrijven vanuit beide machines, maar bestanden kunnen dan niet groter zijn dan 4gb. Dit gaat lastig worden met bijv .iso bestanden van DVD's die 5gb zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik snap het verhaal. Het is niet erg als bestanden van zulk groot formaat niet geschreven kunnen worden. Is het mogelijk om de harde schijf te formateren naar fat32 zonder gegevens te verliezen? Ik heb namelijk niet de mogelijkheid om ze nu te backuppen...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Formatteren is way makkelijker, maar converteren (=overzetten) kan wel. Dit kun je doen met het betaalde Windows programma Partition Magic (http://www.symantec.com/n...iew.jsp?pcid=sp&pvid=pm80).

[ Voor 16% gewijzigd door kamerplant op 11-02-2008 22:39 ]

🌞🍃