Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Ik heb een probleem met twee Vista machines, waarbij ik Remote Assistance wil gebruiken.

Eén systeem is die van mij, de ander van mijn moeder. De verbinding gaat dus via internet, niet via een lokaal netwerk. Het probleem is dat ik gewoonweg de melding krijg dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Het volgende heb ik al uitgevoerd

-Poort 3389 opengezet en geforward op de router aan haar kant, en de firewall open gezet. Dit heb ik gechecked via www.canyouseeme.org
-Remote Assistance aangezet

Volgens mij zou het dan gewoon moeten werken. Het maakt niet of zij een Invite via email stuurt, of dat ik rechtstreeks verbinding naar haar IP adres maak via de client hier. Ik krijg constant de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Aangezien Remote Desktop hetzelfde protocol gebruikt, heb ik dat ook nog geprobeerd als check. Maar ook RDP werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen test eerst Remote Desktop.

- Zorg ervoor dat Remote Desktop aan staat
- Kijk of er op haar pc een firewall/virusscanner aanwezig is die niet toevallig de poorten/software blokeert
- Indien mogelijk via het interne netwerk remote desktoppen naar deze pc om te na te gaan of het werkt
- Dubbel check je router. Kijk ook of jouw pc,firewall of router problemen geeft (lijkt me sterk maar je weet het nooit). Probeer het dus nog even vanaf een andere pc/locatie.

Als je een laptop hebt, hang deze even bij haar in het netwerk, test even remote desktop via de LAN. Als dit werkt weet je in iedere geval het probleem hoogst waarschijnlijk niet bij haar pc ligt.

Dan zou je de router moeten troubleshooten.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Audi-Addict schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:37:
Ik zou zeggen test eerst Remote Desktop.

- Zorg ervoor dat Remote Desktop aan staat
- Kijk of er op haar pc een firewall/virusscanner aanwezig is die niet toevallig de poorten/software blokeert
- Indien mogelijk via het interne netwerk remote desktoppen naar deze pc om te na te gaan of het werkt
- Dubbel check je router. Kijk ook of jouw pc,firewall of router problemen geeft (lijkt me sterk maar je weet het nooit). Probeer het dus nog even vanaf een andere pc/locatie.

Als je een laptop hebt, hang deze even bij haar in het netwerk, test even remote desktop via de LAN. Als dit werkt weet je in iedere geval het probleem hoogst waarschijnlijk niet bij haar pc ligt.

Dan zou je de router moeten troubleshooten.
-Remote Desktop staat aan, en werkt dus ook niet. Logisch, want het protocol is hetzelfde.
-De firewall staat uit, en er is geen virusscanner aanwezig.
-Er hangt maar 1 laptop in het netwerk, ik heb dus geen client om het lokaal mee te testen.

-Dat kan ik wel proberen ja. Maar voor de uitgaande connectie zou het toch niet uit moeten maken? En port 3389 staat hier ook open. Want vanaf haar laptop kan ik wel een Remote Desktop connectie openen naar mijn PC.

Poort 3389 is wel van buiten te benaderen volgens www.canyouseeme.org, dus de router lijkt me goed ingesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door WoutF op 11-02-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
WoutF schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:59:
[...]

-Remote Desktop staat aan, en werkt dus ook niet. Logisch, want het protocol is hetzelfde.
-De firewall staat uit, en er is geen virusscanner aanwezig.
-Er hangt maar 1 laptop in het netwerk, ik heb dus geen client om het lokaal mee te testen.

-Dat kan ik wel proberen ja. Maar voor de uitgaande connectie zou het toch niet uit moeten maken? En port 3389 staat hier ook open. Want vanaf haar laptop kan ik wel een Remote Desktop connectie openen naar mijn PC.

Poort 3389 is wel van buiten te benaderen volgens www.canyouseeme.org, dus de router lijkt me goed ingesteld.
Als je zelf een laptop hebt, neem hem mee en probeer het lokaal even. Dan weet je in iedere geval wat meer.

Connect je wel op het goede ip? Stomme vraag, maar het kan best!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Audi-Addict schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:12:
[...]

Als je zelf een laptop hebt, neem hem mee en probeer het lokaal even. Dan weet je in iedere geval wat meer.

Connect je wel op het goede ip? Stomme vraag, maar het kan best!
Ik heb dus zelf geen laptop, da's een beetje jammer. Het IP klopt voor zover ik weet. Was een beetje moeilijk om haar uit te leggen hoe ze het in windows moest opzoeken, dus het komt van http://www.whatismyip.com/.

Maar voor zover ik weet moet die site gewoon het goede externe ip pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
WoutF schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:28:
[...]

Ik heb dus zelf geen laptop, da's een beetje jammer. Het IP klopt voor zover ik weet. Was een beetje moeilijk om haar uit te leggen hoe ze het in windows moest opzoeken, dus het komt van http://www.whatismyip.com/.

Maar voor zover ik weet moet die site gewoon het goede externe ip pakken.
Tenzij ze het ip adres gebruikt van google (klant van mij deed hetzelfde :))

Eventueel om te testen en als last resort zou je haar pc in de DMZ kunnen zetten als de router deze functie heeft.

Dan gaat al het verkeer naar die pc toe en dan kan het geen port forwarding probleem zijn. Probeer dat is?

Verder kan Wifi ook problemen geven, indien mogelijk probeer ook even met een kabel ipv draadloos.

[ Voor 25% gewijzigd door Workaholic op 11-02-2008 23:30 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Audi-Addict schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:29:
[...]

Tenzij ze het ip adres gebruikt van google (klant van mij deed hetzelfde :))

Eventueel om te testen en als last resort zou je haar pc in de DMZ kunnen zetten als de router deze functie heeft.

Dan gaat al het verkeer naar die pc toe en dan kan het geen port forwarding probleem zijn. Probeer dat is?

Verder kan Wifi ook problemen geven, indien mogelijk probeer ook even met een kabel ipv draadloos.
Als ik een traceroute naar het IP doe komt het gewoon bij een cable.quicknet.nl adres uit, dat lijkt me te kloppen.

DMZ zou kunnen, maar zoals ik zei, de poort is gewoon van buiten te benaderen. Ik zal morgen ff kijken of we het bekabeld kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi woutF.

Ik heb me net geregistreerd bij tweakers en heb je bericht gelezen dat je in ongeveer medio 2007 had geplaatst.
ik heb de nokia N95 nu ook sinds december 2007.
Geweldig toestel maar als je niet oplet kost het je handen vol geld als er verkeerd mee gaat spelen, dat heb ik wel ontdekt.
Aan hetgeen jij geplaatst heb maak ik uit dat jij zeer veel ervaring hebt in het installeren van software enz.

Ik had ook nav4all op mijn N95 maar heb deze vlug gedelete.
het is namelijk niet gratis je moet voor het gebruik betalen en dat terwijl dat ding al zo focking duur is.

Ik ben maar een dummie op dat gebied en ben daarom al weken bezig met het proberen van route 66 op de N95 te zetten maar het wil voor de F?_0-'>/';[$^%+!? niet lukken.

Zou jij mij hier in kunnen helpen, please en wel zo dat een domme hufter aan dit eind het eindelijk ook eens begrijpt.

Alvast bedankt.
Your pal.
Pagina: 1