Externe behuizing of kant en klaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 716 views

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Ik ben op zoek naar een Externe schijf met Raid 1 aan boord, als data-beveiliging.
Helaas zijn de Raid 1 behuizingen met eSata bijna niet te vinden :(

Daarom twijfel ik tussen deze 2 oplossingen.

Oplossing 1 is een kant & klaar pakket:

Iomega UltraMax

Oplossing 2 is een behuizing zonder de disks.

De Samcheer MAP-TB32CS

• Moris
Iemand ervaring hiermee :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is natuurlijk wat jezelf het fijnste vind. Wil je iets dat gelijk werkt, pak dan gewoon een kant en klaar iets, anders pak je een behuizing en losse disks.
overigens word kicken binnen 24 u niet echt gewaardeerd

Verwijderd

ben ook net zoals jij moris op zoek naar een raid 1 behuizing. Had de newertech maximus guardian ook gespot voor 90 dollar ofzo. Helaas komt daar weer 60 dollar verzendkosten bij:

link

mijn vraag is of je bij die iomega die jij aangeeft, ook de hd's zelf kunt vervangen. Als dat niet zo is zou ik eerder een behuizing en hd's apart kopen.

Maar die losse behuizingen zijn vaak zo duur dat je mischien dan beter over kan gaan op een NAS.
Bijv. de Conceptronic Grab'n'Go CH3WNAS

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 19:23 ]

• Moris
Aan een NAS heb ik ook al zitten denken.

Helaas zijn deze apparaten niet altijd eenvoudig te configureren.
Ook zijn deze naar het schijnt traag, zeker in vergelijk met eSata of FireWire 800.

Graag wilde ik nog weten, wanneer je bv een kant & klaar apparaat koopt, zoals een Iomega.
Hoe zit het bij een defect aan 1 harde schijf, moet het gehele apparaat dan retour verzonden worden of is de defecte schijf retour zenden al voldoende :?

Bij een losse behuizing lopen de zaken wel ander bij een defect aan 1 v/d schijven :)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:21:
ben ook net zoals jij moris op zoek naar een raid 1 behuizing. Had de newertech maximus guardian ook gespot voor 90 dollar ofzo. Helaas komt daar weer 60 dollar verzendkosten bij:

link

mijn vraag is of je bij die iomega die jij aangeeft, ook de hd's zelf kunt vervangen. Als dat niet zo is zou ik eerder een behuizing en hd's apart kopen.

Maar die losse behuizingen zijn vaak zo duur dat je mischien dan beter over kan gaan op een NAS.
Bijv. de Conceptronic Grab'n'Go CH3WNAS

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 12-02-2008 20:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Moris schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:07:

Graag wilde ik nog weten, wanneer je bv een kant & klaar apparaat koopt, zoals een Iomega.
Hoe zit het bij een defect aan 1 harde schijf, moet het gehele apparaat dan retour verzonden worden of is de defecte schijf retour zenden al voldoende :?
Je koopt het als 1 apparaat, dus zul je het ook als 1 apparaat moeten terugsturen, tenzij je daar dus afspraken over maakt in een SLA.

• Moris
Wanneer ik bij een defect het apparat in zijn geheel retour moet sturen.
Dan ga ik in dat geval beter voor een losse behuizing en vervang ik bij een defect, zelf de H.Disk of kan ik later de schijven vergroten door andere schijven :)

Alleen de zoektocht nog naar een losse behuizing zoiets als de "Samcheer MAP-TB32CS" lijkt behoorlijk moeilijk door het kleine aanbod :(
Terw_Dan schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:11:
[...]

Je koopt het als 1 apparaat, dus zul je het ook als 1 apparaat moeten terugsturen, tenzij je daar dus afspraken over maakt in een SLA.

[ Voor 6% gewijzigd door Moris op 12-02-2008 21:00 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Moris schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:16:
Ik ben op zoek naar een Externe schijf met Raid 1 aan boord, als data-beveiliging.
Helaas zijn de Raid 1 behuizingen met eSata bijna niet te vinden :(
http://www.wdc.com/en/pro...p?driveid=267&language=en

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Moris
De heeft als externe aansluiting USB 2.0 en FireWire, helaas geen eSata.

Verwijderd

kijk ook eens op www.raidsonic.de

• Moris
Graag wilde ik mijn keuze afronden en de beslissing laten vallen bij een van deze behuizingen.

Stardom: Leverbaar in België.
De prijs is +/- 215 Euro

Samcheer: Leverbaar in België.
De prijs is +/- 99 Euro

Fantec: Niet leverbaar in België.
De prijs is +/- 119 Euro zonder verzendingskosten.

Iemand goede ervaringen met een van deze merken :?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tsja, ook hier geldt min of meer dat je toch echt zelf de knoop door zal moeten hakken. Je bent intussen al een eind op weg en hebt je keus geminimaliseerd. Jij bent degene die het uiteindelijk zal moeten betalen, kies dan ook zelf wat je in huis haalt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.