Live messenger has stopped working and needs to close

Pagina: 1
Acties:

• Koelie73
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-04 09:16
Ik heb Vista business met alle officiele patches en updates...
Messenger werkte altijd prima, maar na het terugzetten van een Vista backup/image heb ik problemen ermee...

Zodra Vista opstart en messenger inlogt komt er meteen een window "Windows Live Messenger has stopped working and needs to close". Ook het icoon verdwijnt dan... Ik heb versie 8.1 en 8.5 beta geprobeerd maar geen van beide werkt. Terug naar een oudere versie lukt niet; dan vraagt ie meteen bij eerste login om te upgraden. Als je dat niet doet, dan sluit ie af.

Op internet kom ik de error vaker tegen, maar met name begin 2007... De toen aangedragen oplossingen (Flash updaten, nieuwere versie proberen, java 6 uninstallen etc.) werken voor mij niet.
Ik ben de enige user en dus ook administrator. Ik kwam nog een tip tegen om Messenger als administrator op te starten, maar ook dit lost het probleem niet op. Ook de compatibiliteitsmodus of het "run as administrator" vinkje in de msnmsgr.exe properties haalt niets uit...

Ik heb nu meerdere keren opnieuw ge-deinstalleerd en weer ge-installeerd maar zonder succes.
Ik zou niet weten waar dit probleem vandaan komt. Verder loopt alles prima, maar dit is echt irritant... Heb geen zin om voor zoiets Vista en alle apps opnieuw te moeten installeren...
Hopelijk heeft iemand nog tips...

Verwijderd

Je zou DEP uit kunnen zetten voor de Messenger excecutable.

• Koelie73
Helaas werkt dit niet; je krijgt dan een melding:

This program must run with DEP enabled...

• Thomson
  • Laatst online: 02-01-2025
Op de eerste pagina die ik tegenkom staat als mogelijke oplossing dat je messenger als administrator moet uitvoeren (weet niet precies hoe het zit in vista business, heeft de standaard user daar ALLE rechten?) Die had je al gedaan

Als je een acer laptop hebt staat er ook een fix gepost.

Die oplossing heb je waarschijnlijk zelf ook al bekeken.. Ik probeer maar gewoon iets.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomson op 11-02-2008 23:19 ]

• Koelie73
Thx, maar inderdaad had ik dat al geprobeerd... En het is geen Acer...

Toevallig net Skype even geinstalleerd om te chatten en vreemd genoeg krijg ik ook bij Skype dezelfde melding... stopped working and needs to close. Dus misschien heeft het iets te maken met een onderdeel van Vista dat door chat-progjes wordt gebruikt...

Verder even alle progjes langsgelopen maar die doen het allemaal probleemloos...