Opensuse internet installatie loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 12:44
Aangezien installeren via cd niet lukt (probeer het op een cd-rw te zetten maar hij brandt het niet goed, krijg steeds leesfouten, zelfs bij 2x branden) wil ik het via internet doen ( die 70mb cd brandt hij wel namelijk). Nou, alles mooi ingesteld, alleen blijft hij hangen bij Sending DHCP request.....
het netwerkkaart lampje brandt dan ook niet meer, pas weer als ik 2x de netwerkkabel er opnieuw indoe. Na een tijdje flipt hij door naar de text-based installatie, en dan probeer ik het daar in te stellen, maar daar loopt de boel ook al vast.......

Moet ik nu gewoon een CD-R tje kopen en via die manier installeren of toch proberen hiermee door te gaan, en zo ja, hoe??? Vat er niks van :?

edit: heb handmatig de ip's ingesteld (tijdens de text-based install) en een tijd gewacht toen hij 'vastliep' en nu heb ik een voortgangsbalkje in beeld en hij is aan het downloaden :D

edit2: alleen ben ik nu weer terug bij af, het vastloop-vesntertje waaruit ik kan kiezen waarvan ik wil downen (ftp, http, etc)

[ Voor 17% gewijzigd door maarud op 11-02-2008 20:27 ]

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01 12:48
Persoonlijk raad ik je aan om toch de normale installatie uit te voeren.
Vooral als er al problemen zijn met het ophalen van een ipadres, dan vraag ik me af wat er gebeurt als hij straks pakketten binnen gaat halen.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 15:56

Simkin

Bzzzzz

Of je gebruikt geen CD of netwerk voor je installatie :)
Optie 1
Optie 2

• maarud
heb nu een cd gebruikt, maar als nog loopt hij vast bij het formatetren van de harde schijf/ selecteren van de pakketten, ik krijg dan het grijze scherm met een ronddraaiend muisje wat al een halfuur zo blijft..... Ik begrijp er niets van....

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
maarud schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:25:
heb nu een cd gebruikt, maar als nog loopt hij vast bij het formatetren van de harde schijf/ selecteren van de pakketten, ik krijg dan het grijze scherm met een ronddraaiend muisje wat al een halfuur zo blijft..... Ik begrijp er niets van....
Het zou een hardware/driver probleem kunnen zijn.

Windows gaat redelijk makkelijk om met hardware problemen maar grote kans dat deze installer meteen die hardware aanspreekt en dus vastloopt.

• maarud
hmm, ik heb 3 latjes 256mb geheugen welke goed getest is, een P3 Katmai 600Mhz, en een Sony DVD Rom drive, een Quantum Fireballl 8GB schijfje en een Realtek netwerkkaartje, waarvoro de drivers al zijn aangemaakt, want daarna begint hij pas met de pakketkeuze enzo....

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 19:20

deadinspace

The what goes where now?

Al die 'hang' en 'lang wachten' problemen klinken mij als problemen met lezen van de cd-rom in de oren, zeker nadat je ook al herhaaldelijk read errors kreeg bij die full CD.

Oudere drives hebben vaak problemen met CD-RWs, en soms ook met CD-Rs. Ik zou inderdaad proberen of je niet een CD-R kan bemachtigen.
Pagina: 1