Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[TFT MP4] Tft uit cheap mp4 speler aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Heb hier de volgende mp3/mp4 speler:
Afbeeldingslocatie: http://ljy-technik.de/img/XD-646.jpg

Helaas overleden. Iets met de flashship. Nouwja ik heb een nieuwe gekocht en ik dacht misschien kan ik nog iets doen met het schermpje. Is mooi 160x128 pixels. Probleem:

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/7743/dsc02242ic1.jpg

Flatcable telt 20 pinnen en heb geen idee of hier iets van de maken is. Zou mooi als ik deze werkend op de pc krijg. heb al n beetje gegoogled op de chips maar niet echt een resultaat.
Waar iets over te vinden is is de AK1025

[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 11-02-2008 19:45 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Als er ergens op het inernet een dergelijk aansluit schema te vinden valt voor dit type scherm dan zal het vast en zeker gaan maar meestal is dit niet het geval.

En de "driver" die zegmaar nodig is om hem aan te kunnen sturen zal je dan een hoop centen gaan kosten.

Dus laten we het maar op een nee houden.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
ja idd drivers daar had ik eigenlijk nog niet zo snel aan gedacht. Eigenlijk best logisch maarja.

Maar als er al een controller bestaat waar ik zo het scherm aan kan solderen ben ik er. Want dit is volgens mij alleen een scherm en die moet gewoon aan te sturen zijn. Er zitten maar enkele componenten op de flatcable. Aleen wat condensators (C..) en 1 diode. Maarja met welke controller.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Met de informatie die je hebt, kan je niets doen met het scherm. De kans dat er een controller voor bestaat, die het voor jou eenvoudig maakt om het scherm aan te sturen (denk aan I2C commando's zenden of dergerlijke), is onbestaande.

Je zal met de datasheet van het scherm moeten afkomen, of flink gaan reverse engineeren (als je daar de tooling en kennis voor hebt).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
heb zeker de skills er niet voor. Wil Technische Informatica doen dus dit is wel iets waar ik meer van wil weten. Heb hier de datasheet van de Ak1025 die ik even ga bekijken.

Edit: link datasheet: http://www.mympxplayer.or...tion=download&file_id=770

lijkt er volgens mij op dat ik deze gewoon aan een paralelle poort kan hangen. Gezien de D0 tot D7. heeft mn extra lcd schermpje hier ook.

Edit: Kom idd tot de conslusie dat dit onmogelijk is.

[ Voor 47% gewijzigd door Twazerty op 11-02-2008 23:16 ]

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Ik ben benieuwd hoe je tot die conclusie bent gekomen. Het ziet er allemaal redelijk simpel uit - als dat schema klopt. Het is vrij duidelijk dat pin drie inderdaad ground is, pin vier waarschijnlijk de voedig is, en pin 1 en 2 de backlight vormen. Led_k en led_a staan waarschijnlijk voor kathode en anode, dus zet eens 3.3V tussen die twee met een weerstand. Anode is plus. :)

Volgende stap is eens proberen wat data er in of uit te klokken. Ik zie geen losse clock line dus probeer eens wat data op de bus te zetten, dan bijvoorbeeld /wr naar ground, en /cs een puls geven. Zoiets? Kwestie van experimenteren en zien wat er gebeurd. De / voor een naam is dat het active low is, cs = chip select, rd = read, wr = write, reset lijkt me duidelijk. De RS is wat vager, maar wordt hernoemd naar A0, wat lijkt te duiden op een adres lijn.

De VCC (pin 4) hangt aan een XC6206P302MR welke 3.0V levert, dus lijkt me ook niet al te moeilijk om voor elkaar te krijgen. :)

Ik zou zeggen, kwestie van aan een microcontroller hangen en zien wat er uit te halen valt. Als je toch ergens wilt beginnen is dit een leuk project.

Spolap: Interactive webcomic

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
heb geen microcontroller dus dat word lastig. Heb ook geen programmer om de microcontroller aan te sturen.
Hoeveel bits is het scherm. Ik neem aan 8 omdat ik 8 datalijnen heb?
Welke heb ik dan nodig?

liefst zou ik met java willen werken omdat we dat op school krijgen :D

ik kan morgen even hier opsommen welke microcontrollers ik kan bestellen bij de groothandel.

[ Voor 100% gewijzigd door Twazerty op 12-02-2008 23:50 ]

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:29

BasilFX

BasilFX

Twazerty schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:09:
heb geen microcontroller dus dat word lastig. Heb ook geen programmer om de microcontroller aan te sturen.
Hoeveel bits is het scherm. Ik neem aan 8 omdat ik 8 datalijnen heb?
Welke heb ik dan nodig?

liefst zou ik met java willen werken omdat we dat op school krijgen :D

ik kan morgen even hier opsommen welke microcontrollers ik kan bestellen bij de groothandel.
Naast die 8 datalijnen heb je ook nog je control lijnen, vaak 3 of 4.

http://www.basilfx.net

Pagina: 1