Hallo mede Tweakers!,
Ik werk al jaren (lees 6 jaar) Op mijn CRT monitor van het type:
Iiyama Vision Master Pro 450
Dit naar alle tevredenheid ongeveer 4 tot 6 uur per dag aan gehad op de resolutie 1280x1024 @ 100 Hz.
Gister avond tijdens het gamen gebeurde er iets raars. Het beeld kromp ongeveer 10-15% horizontaal en bleef in deze stand. Ik ging uit de game en merkte op dat op de Windows Desktop dit nog steeds zo was. Ik heb vervolgens het beeld via het OSD menu uitgerekt en toen zag ik dat bij de linker zijkant het beeld een rare draai maakte, het werd daar in elkaar gedrukt, een pixel werd de helft zo breed als hij moest zijn... De volgende avond na het werk zette ik hem weer aan, het beeld zag er goed uit en er was niets aan de hand. Maar na ongeveer 10 minuten aan staan viel hij weer in de fout. Ik heb van alles geprobeerd en gezocht maar ik kom er niet uit, misschien weten jullie iets?
Wat ik al geprobeerd heb:
- Monitor Degaussen (de-magnetiseren)
- Monitor instellingen resetten via het OSD menu.
- ATI driver er af gegooid met driver cleaner en nieuwste geprobeerd.
- ATI driver er af gegooid en een driver van augustus geprobeerd.
- Monitor setting proberen te wijzigen in het ATI Control Panel (uitrekken van beeld via driver)
- Verschillende resoluties/kleuren dieptes/Refreshrates geprobeerd...
- Gecheckt of er ergens in de buurt van de monitor een bron voor magnetisme is, en dat is niet zo.
- Op een andere pc aangesloten, zelfde probleem.
Ik heb op dit moment geen idee wat ik nog kan proberen, ik denk dat ik mijn monitor moet weggooien?,
Volledige Systeem Specs:
Vid: ATI Radeon 2900XT 512MB met V 8.1 Driver
Mobo: Asus Commando
CPU: Intel E6600
ram: 4 GiB
Ik werk al jaren (lees 6 jaar) Op mijn CRT monitor van het type:
Iiyama Vision Master Pro 450
Dit naar alle tevredenheid ongeveer 4 tot 6 uur per dag aan gehad op de resolutie 1280x1024 @ 100 Hz.
Gister avond tijdens het gamen gebeurde er iets raars. Het beeld kromp ongeveer 10-15% horizontaal en bleef in deze stand. Ik ging uit de game en merkte op dat op de Windows Desktop dit nog steeds zo was. Ik heb vervolgens het beeld via het OSD menu uitgerekt en toen zag ik dat bij de linker zijkant het beeld een rare draai maakte, het werd daar in elkaar gedrukt, een pixel werd de helft zo breed als hij moest zijn... De volgende avond na het werk zette ik hem weer aan, het beeld zag er goed uit en er was niets aan de hand. Maar na ongeveer 10 minuten aan staan viel hij weer in de fout. Ik heb van alles geprobeerd en gezocht maar ik kom er niet uit, misschien weten jullie iets?
Wat ik al geprobeerd heb:
- Monitor Degaussen (de-magnetiseren)
- Monitor instellingen resetten via het OSD menu.
- ATI driver er af gegooid met driver cleaner en nieuwste geprobeerd.
- ATI driver er af gegooid en een driver van augustus geprobeerd.
- Monitor setting proberen te wijzigen in het ATI Control Panel (uitrekken van beeld via driver)
- Verschillende resoluties/kleuren dieptes/Refreshrates geprobeerd...
- Gecheckt of er ergens in de buurt van de monitor een bron voor magnetisme is, en dat is niet zo.
- Op een andere pc aangesloten, zelfde probleem.
Ik heb op dit moment geen idee wat ik nog kan proberen, ik denk dat ik mijn monitor moet weggooien?,
Volledige Systeem Specs:
Vid: ATI Radeon 2900XT 512MB met V 8.1 Driver
Mobo: Asus Commando
CPU: Intel E6600
ram: 4 GiB
Coding 4 Fun!