Toon posts:

Problemen ACER Aspire 5920G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laptop ACER Aspire 5920G T7100 1,8g 160g HD en de videokaart geforce 8600 (GTS?)
dat weet ik dus niet. de rekening ligt thuis.

Nu liep een tijdje geleden mijn vista helemaal vast en kreeg he ook niet meer aan de praat.
Ik heb hem vervolgens eraf gegooid en vista 64bit erop gezet.
Af en toe heb ik nog wat vastlopers, maar voor de rest heb ik hem redelijk aan de praat op de drivers van de videokaart na.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar elke x geeft ie problemen aan

Nvideo Geforce 8600GS
Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

en als ik met nvidea dingen wil installeren zegtie

The NVIDEA setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit

kan iemand mij helpen hoe ik mijn laptop weer fatsoenlijk draaiend kan maken.

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
drivers van acer downloaden.. die doen het wel, er is ook een site waarvan je ze af kunt halen met aangepaste .ini

www.laptop2go.com ofzo, of www.video2go.com (heb eigenlijk geen idee, deze werkten bij mij niet, maar ze horen wel te werken). Die van de acer site werken zoweizo

Verwijderd

Topicstarter
op de een of andere rare manier als ik die acer drivers wil uitpakken loopt mijn winrar/winzip vast...
dus die krijgt ik niet geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
eindelijk gelukt met uitpakken. wederom de zelfde fout :S niemand anders die weet wat ik moet doen? Er staat nu dat ie de 8600GTS als driver heeft... weet niet zeker of dat de goede is maar toch zou die nvidea setup het dan moeten doen toch

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:41
Je gebruikt de verkeerde drivers.

Je hebt een 8600GS en niet GT of GTS

Officiele drivers voor 64bit vindt je enkel op de Panamese Acer site.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04
LeVortex schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:20:
drivers van acer downloaden.. die doen het wel, er is ook een site waarvan je ze af kunt halen met aangepaste .ini

www.laptop2go.com ofzo, of www.video2go.com (heb eigenlijk geen idee, deze werkten bij mij niet, maar ze horen wel te werken). Die van de acer site werken zoweizo
Je bedoelt www.laptopvideo2go.com ;)

Maar deze drivers van die site zou ik het meest vertrouwen aangezien Acer of helemaal geen x64-drivers aanbied, of vaak hele oude zoals de meeste laptop bouwers.

Gewoon op die site de laatste drivers van het forum plukken, uitpakken en dan de inf downloaden en bij de map met uitgepakte drivers gooien (overwrite) en dan pas setup.

Puntje is dat NVIDIA geld wil zien van laptopbouwers en met opzet de driver support voor de laptop kaartjes uit die inf haalt. Laptopvideo2go.com houdt deze netjes bij en voegt ze toe. Door dat bestandje er bij te plakken wil de driver wel installeren...

Overigens klopt het ook neit dat er speciale drivers voor GS, GT en GTS zijn. NVIDIA heeft zgn "Universal Drivers" wat zoveel betekend dat deze drivers op zo ongeveer alles zouden moeten werken van NVIDIA Riva TNT <-> NVIDIA GeForce 8800Ultra

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 12-02-2008 15:20 ]

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
beetje jammer dat die drivers niet altijd werken, wilde namelijk ook graag nieuwe drivers ipv die oude meuk van acer. Alleen zelfs met de gemodde inf installeerd die niet, (tenminste niet op mijn engelse 32-bit vista, heb er nu weer nederlands op gezet (met acer recovery cd), maar moet nog steeds drivers proberen van laptopvideo2go

• GENETX
Die drivers met modded inf zouden prima moeten werken, hier nog nooit problemen gehad.

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:59
Probeer anders de omega drivers eens.

http://www.omegadrivers.net

Gewoon downloaden en installeren (niet gaan klooien met INF ed(wat overigens ook bij mijn ATI niet werkte))

[ Voor 44% gewijzigd door Blackeagle op 13-02-2008 04:42 ]

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Verwijderd

Topicstarter
het is inmiddels allemaal gelukt met mijn 5920. Maar heb nu problemen met I/O apparaat ofzo. Als ik dingen wil uitpakken met winrar dan looptie vast en geeft na lange tijd die melding. Als ik dingen wil verzenden op msn blijft hij na een tijdje ook hangen evenals dingen kopieren naar een USB apparaat.
Wat kan ik hieraan doen?
Dit is op een 5720 btw, maar dat maakt niet zo heel veel uit volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me helpen, want wordt er helemaal gek van

Bij apparaatbeheer staan alleen uitroeptekens bij: Base-system apparaat (2x)

• GENETX
Chipset drivers.
Pagina: 1