Toon posts:

CCFL-buisje 12V, hoe aan sluiten ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha, kheb gister een CCFL buisje, blauw, besteld bij Stuut en Bruin, vandaag binnen!

Alleen, ik ben niet zo'n held met electronica, het lijkt me trouwens vrij eenvoudig. Er zit een printplaatje bij, CCFL inverter, DC12V input. Kan ik gewoon de 12V input aftappen van voedingsdraad voor bv harddisk ? Alvast bedankt!

greetzz

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:57

AcouSE

Swedish Chef

'k heb zelf geen ervaring met zo'n geval, maar dat lijkt me van wel...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:26

Wildfire

Joy to the world!

Inderdaad, gewoon 12V aftappen van één van de voedingsconnectoren. Mocht je daarvoor een speciale splitter hebben dan is dat handig... ik had zelf geen zin om zo'n ding te gaan halen en heb gewoon een losse voedingsconnector eraf geknipt en de gele en de zwarte draad ernaast gebruikt voor de voeding. En voila, een prachtig licht!

Pas trouwens wel op waar je dat voedingscircuitje laat. Je kunt het het beste in een plastic omhulsel doen, of in ieder geval moet je ervoor zorgen dat het absoluut geen contact kan maken met metaal in je PC... Anders: *vonk*! En met een beetje pech is er dan iets kapot gegaan... dus pas op!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
K... thx for da hellup !

kzal de pics wel posten...

greetz

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb in mijn woonplaats ook electronicawinkel die ook CCFT buis heeft. Ze hebben alleen rood, wit en geel meteen op voorraad. Ik heb eeb blauwe besteld.

Ze kosten daar 24,90 gulden: 30 cm lange buis en een trafo. Buis alleen is ca 15 gulden. De buis is zeker kwetsbaar dus moet veilig vastgezet worden, liefst in rubberen houders.

Mogelijk ga ik morgen rode buis kopen als voorbeeld, maar een witte kan ook. In dat geval kun je blauwe plexiglas of plexiglas met kleurenfolie erin zetten. Dat is ook mogelijk. Dat maakt meer kleuren tegelijk ook mogelijk.