Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeem met dus ook een nieuwe processor: de e8500 met 3,16 Ghz.
Nu heb je op Vista standaard zo'n gadget waar je op een metertje je CPU usage kan aflezen. Echter, wanneer ik al maar het kleinste proces uitvoer, bijv IE opstarten, gaat ie al naar 55. Is dat normaal?

Verwijderd

Hoeveel is je geheugengebruik? start is taakbeheer op, ofschrijt je geheugengebruik je totale fysieke geheugen. Dan is het daar aan te wijden. Het metertje uitschakelen heeft ook veel zin (wat voor meerwaarde geeft het? Het vreet veeeeel snelheid)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Klinkt als PIO.

Zoek maar op, doe je toch nog iets

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen gebruik is op dit moment (alleen met IE en taakbeheer) 1,41 Gb. Ik heb 4 GB fysiek geheugen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
;(

Dat is CPU tijd, zegt werkelijk geen ene reet over de prestatie. Het is echt niet zo dat een Pentium D sneller aan de 100% zit dan een Core 2 Duo omdat hij trager is ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
De prestaties zijn opzich helemaal niet slecht. Hoef geen eens een tiende seconde te wachten voor bijvoorbeeld het tevoorschijn halen van het configuratiescherm. Maar, als er iets veranderd zou moeten/kunnen worden waardoor prestaties nog beter worden, zeg ik daar geen nee tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 18:19 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Lol das toch normaal? Bij mij gaat de cpu ook naar 50 procent als ik IE opstart. Daarna zakt die gewoon terug naar 2-3 procent(met c2d E6600 @ 3 ghz) Je wilt je programma's toch zo snel mogelijk opgestart hebben? Das nu net het leuke aan vista. Hij laadt veel gebruikte programma's al in het ramgeheugen die veel sneller is dan de harde schijf. Hierdoor is de hd niet meer de bottleneck, maar de cpu(je hebt altijd een bottleneck)

http://specs.tweak.to/16567

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
Ach.. die tiende van een seconde naar 50 procent is niets aan de hand hoor hier ook :)

Je moet je meer zorgen gaan maken dat wanneer je CPU 50% is en IE niet opstart en proc tijd blijf lopen op het proces. Dan is er iets mis met je install ?:)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. Ik wist niet dat dat normaal was.

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

is het niet zo dat de core2 zichzelf terugklokt bij idle? dit is wel zo bij mijn q6600

Speedydown.nl !!!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
speedydown schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:29:
is het niet zo dat de core2 zichzelf terugklokt bij idle? dit is wel zo bij mijn q6600
Dat heet EIST, aan en uit te schakelen in de bios.
Pagina: 1