Afbeelding verliest contrast bij instellen als achtergrond*

Pagina: 1
Acties:

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ola,

Na een nieuwe wallpaper te hebben geplaatst op mijn bureaublad viel het me op dat het veel minder kleur had dan het originele bestand.

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/895/wallpapersm8.jpg

Het aanpassen naar verschillende profielen had geen zin. iemand die weet hoe je dit oplost?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Kan je even de originele wallpaper posten. Kan ik even controleren of het hier ook zo is.

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Verwijderd

heb even voor je gekeken, mijne is gewoon scherp. (macbook)
je hebt wel gewoon de goede resolutie gepakt ?

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:10:
De wallpaper is wel scherp maar heeft een laag contrast, erg vreemd.
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:10:
Yup, 1280 * 800.

[ Voor 38% gewijzigd door vacuumcleaner op 11-02-2008 18:17 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Satch
  • Niet online
Ik heb even de wallpaper op m'n macbook pro gebruikt. Ik heb inderdaad ook precies hetzelfde. Zal geen screenshot posten omdat het er precies hetzelfde uitziet als bij jouw. Kleur profiel verandert het hele scherm dus allebei de beelden. Ben ook wel benieuwd naar een rede hiervoor. :)

edit: Ik draai overigens 10.5.1

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 11-02-2008 18:31 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen probleem hier hoor. Verschil met TS is dat ik 10.5 draai.

[ Voor 44% gewijzigd door CyBeR op 11-02-2008 18:26 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
renderingsverschil van de jpg(?) tussen safari en macosx?

Het is mij nooit opgevallen met 10.5.1

[ Voor 26% gewijzigd door steffex op 11-02-2008 18:36 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2364/2258530264_9208fe6664.jpg
Hier helemaal geen last van, is het nieuwste model MacBook met 10.5.1

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt toch echt op een probleem met kleurprofielen.. Als ik het plaatje in PS open, met Proof colors uit, gaat het goed (héél klein verschil wel, maar amper noemenswaardig), zodra ik de boel instel op Monitor RGB en Proof colors (appel Y) aanzet, krijg ik in PS een low-contrast plaatje zoals jij post, maar dan vaal in PS.
Heb je de mogelijkheid je scherm te calibreren? Anders even spelen in System Preferences > Displays > Colors. Ik zou 'm op sRGB zetten, of, als dat er is, het profiel van je monitor.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het komt inderdaad door het kleurprofiel wat erin zit. Blijkbaar wordt er voor de bureaubladachtergrond in Tiger geen rekening gehouden met het kleurprofiel. Als ik het kleurprofiel eruit haal, zijn de kleuren in Safari, Photoshop en als bureaubladachtergrond exact hetzelfde.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gek, ik dacht dat Mac OS X system-wide color management had.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In Tiger dus blijkbaar niet overal :) Je kunt de achtergrond (1280x800), zonder kleurprofiel hier downloaden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Sephone
  • Laatst online: 25-07-2023
het is hier juist andersom:
Afbeeldingslocatie: http://steph.islief.net/dump/contrastback.png

Firefox - 10.5.2 - Grafische update

* in safari is het contrast gelijk aan de achtergrond.

[ Voor 30% gewijzigd door Sephone op 12-02-2008 14:22 ]

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat klopt. Firefox houdt geen rekening met het ingesloten kleurprofiel. In Tiger wordt er blijkbaar voor de achtergrond ook geen gebruik gemaakt van het kleurprofiel, wat in Leopard dus gefixed is.

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Hier meer info http://blogs.smugmug.com/...his-is-your-mac-on-drugs/
Dit is vrij irritant, vooral bij het ontwerpen van websites. De 'oplossing' zorgt er echter voor dat heel de Mac OS X interface er slecht uitziet.
Pagina: 1