Slechte beeldkwaliteit Samsung 2032MW

Pagina: 1
Acties:

• zerodian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07-2021
Hey,

ik heb sinds vrijdag dit beeldscherm bij mij thuis staan. Ik ga wil hem gebruiken als televisie en extra pc-scherm om films op te kijken. Zelf heb ik al een laptop waar ik alles op doe dus gebruik de 2032mw als uitbreiding. De laptop is een Sony Vaio fz11s met een Nvidia 8400M GT gpu.

Nu heb ik hetr probleem dat het beeld onscherp is als hij via hdmi met mn pc is verbonden. Ik lees via andere mensen op internet dat dit heel scherp beeld zou moeten geven maar bij mij lijkt het alsof ik via vga aansluiting naar een 15 inch crt'tje zit te kijken. Vooral bij tekst is dit goed te zien en je moet echt moeite doen om het te kunnen lezen.

Wat ik ook raar vind is dat mijn 2032mw totaal niet reageerd als ik de hdmi eruit trek en hem met de laptop verbindt met een vga aansluiting die ook op de laptop zit. Mijn Sony zegt dan dat hij iets vindt en ik kan van alles instellen maar de Samsung schijnt niets te merken en geeft dus niks weer.

Kan dit alles aan mn videokaart liggen? Het lijk mij raar als deze problemen aan het scherm liggen want tv kijken ermee geeft geen problemen. Ik heb met Nvidia control panel al van alles geprobeerd, allerlei resoluties en verversingsfrequenties maar er verandert niks. Zou iemand een tip voor me hebben ofzo?? Ik moet voor woensdag weten of ik hem houd anders kan ik hem nog terugsturen.

Mvg,
zerodian

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 19:35
Schakel eens het beeld van je laptop uit (met de FN-functietoets) en de 2032MW aan en stel de resolutie in op 1650x1080 (native resolutie van 2032MW). Waarschijnlijk werk je nu op de 2032MW met een resolutie van 1280x800 (kloon van je laptop).

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

De uitgang van een laptop is daarnaast vaak van een inferiere kwaliteit (ja zelfs bij digitale uitgangen).

• Andros
  • Laatst online: 08:56
n00bs schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:48:
De uitgang van een laptop is daarnaast vaak van een inferiere kwaliteit (ja zelfs bij digitale uitgangen).
Ok, dat eerste durf ik te betwijfelen, dat tweede klopt geen hol van. Digitaal zijn gewoon eentjes en nulletjes, wat kan daar inferieur aan zijn?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De connector hooguit, ook al is dat te betwijfelen.
Verder: digitaal is digitaal zoals cubefanatic ook al zegt.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Die conclusie stond laatst ook al op Anandtech of Behardware, weet even niet meer welke van de 2. Maar goed als je mij niet gelooft, het maakt mij verder niet uit.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kom maar met een linkje.
Oh ja digitaal is gewoon 1 en 0, niet 0.9 en 0.1 door slechte beeldprut.

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heey,

Ik heb deze monitor zelf ook. Ik had eerst ook het probleem dat ik echt scheel begon te kijken wanneer ik enige tijd zat te lezen. Ik heb het opgelost door ff met de afstandsbediening met de instellingen in het menu te klooien. Bij mij was het de Sharpness die niet goed stond, onder Image Lock. Nu heb ik haarfijn beeld :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Boudewijn schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:03:
Kom maar met een linkje.
Oh ja digitaal is gewoon 1 en 0, niet 0.9 en 0.1 door slechte beeldprut.
Jammer dat men mij niet gelooft. Ik heb geen baat om te liegen en om dit te bewijzen kan ik dus tientallen reviews opnieuw gaan lezen :O

Overigens hadden ze 2-3 jaar geleden op THG ook al een onderzoek gedaan naar de digitale output van diverse ATi en NVidia kaarten en daar kwam men ook tot de conclusie (mbv een osciloscoop) dat niet elke fabricant gelijkwaardig was aan de andere en dat sommige digitale outputs niet eens kwalitatief zo goed waren.

• zerodian
Hey,

bedankt voor de reacties. Ik zie dat er al een hele discussie op gang aan het komen is.

Maar ik heb nog wat dingen geprobeerd met mn scherm, en uiteindelijk is het me gelukt om via de vga aansluiting beeld te krijgen op mn 2032mw. Nu kwamen er ook allerlei nieuwe opties beschikbaar die ik daarvoor nog niet had gezien. Zoals pip bijvoorbeeld.

Het beeld is nu goed te bekijken en tekst kan je goed lezen. Het enige wat minder is dat je dat ik lichte flikkeringen zie door het beeld heen. Dit komt denk ik doordat het vga is. Ik moet nog ff uitzoeken hoe dit op de lossen.

Via hdmi blijft het beeld onscherp en kan ik tekst niet goed lezen. Met films kijken lijkt het mee te vallen maar misschien valt dit dan niet zo op. Ik heb ook ontdekt dat als ik via hdmi connect de 2032mw niet de opties aangeeft voor een aangesloten pc. Opties zoals pip en image lock worden dan niet aangegeven. Ik ga proberen om mijn hdmi om te zetten naar dvi mbv een splitter. Hopelijk herkent het scherm dan wel mijn laptop als pc.

Groetjes zerodian

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

n00bs schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:26:
[...]

Jammer dat men mij niet gelooft. Ik heb geen baat om te liegen en om dit te bewijzen kan ik dus tientallen reviews opnieuw gaan lezen :O

Overigens hadden ze 2-3 jaar geleden op THG ook al een onderzoek gedaan naar de digitale output van diverse ATi en NVidia kaarten en daar kwam men ook tot de conclusie (mbv een osciloscoop) dat niet elke fabricant gelijkwaardig was aan de andere en dat sommige digitale outputs niet eens kwalitatief zo goed waren.
Jammer dat je dus dingen verkondigt die zich niet laten bewijzen door je.
Ga eens bij de audiofieltjes kijken; ik heb net mijn scope hier aan 3 dvi kaarten gehad en zie het verschil niet.

Feit is dat als je een dergelijk controversiele mening te verkondigen hebt, je deze mijns inziens ook dient te staven!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Niet om het topic om zeep te helpen, aangezien ik enkel de topicstarter weer helpen, maar juist door jouw manier van posten (arrogant) heb ik al helemaal geen zin om moeite te steken voor 1 persoon die zich toch al gelijk a-wetenschappelijk opstelt.

Ik geef je de linkjes naar de websites, dan kan je het fijn zelf uitzoeken
www.tomshardware.com
www.anandtech.com
www.behardware.com

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Jij hebt hier de arrogante persoon die zelf iets volslagen debiels denkt te poneren zonder onderbouwing.
Get a (scientific!) life!.

Einde discussie wmb.

• boitje
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03-2023
Hoi, ik heb ook trillingen as ik de monitor middels VGA aansluit op laptop. Ik heb een andere VGA kabel geprobeerd (me minder pinnetjes) en dat hielp al heel veel. Overigens staat er in de meegeleverde handleiding: 'U kunt geen pc aansluiten op een HDMI IN-ingang.' Ik ben geen expert ;) dus ik weet niet of dit jouw problemen veroorzaakt. Mocht iemand een echt goede tip hebben om dit probleem op te lossen dan hoor ik dat graag..

B
zerodian schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:32:
Hey,

ik heb sinds vrijdag dit beeldscherm bij mij thuis staan. Ik ga wil hem gebruiken als televisie en extra pc-scherm om films op te kijken. Zelf heb ik al een laptop waar ik alles op doe dus gebruik de 2032mw als uitbreiding. De laptop is een Sony Vaio fz11s met een Nvidia 8400M GT gpu.

Nu heb ik hetr probleem dat het beeld onscherp is als hij via hdmi met mn pc is verbonden. Ik lees via andere mensen op internet dat dit heel scherp beeld zou moeten geven maar bij mij lijkt het alsof ik via vga aansluiting naar een 15 inch crt'tje zit te kijken. Vooral bij tekst is dit goed te zien en je moet echt moeite doen om het te kunnen lezen.

Wat ik ook raar vind is dat mijn 2032mw totaal niet reageerd als ik de hdmi eruit trek en hem met de laptop verbindt met een vga aansluiting die ook op de laptop zit. Mijn Sony zegt dan dat hij iets vindt en ik kan van alles instellen maar de Samsung schijnt niets te merken en geeft dus niks weer.

Kan dit alles aan mn videokaart liggen? Het lijk mij raar als deze problemen aan het scherm liggen want tv kijken ermee geeft geen problemen. Ik heb met Nvidia control panel al van alles geprobeerd, allerlei resoluties en verversingsfrequenties maar er verandert niks. Zou iemand een tip voor me hebben ofzo?? Ik moet voor woensdag weten of ik hem houd anders kan ik hem nog terugsturen.

Mvg,
zerodian

• zerodian
Hey,

ik heb uiteindelijk nog een vraagje over de verbinding tussen mn laptop en mn 2032mw. Ik heb ze nu aan elkaar gekoppeld via een vga-kabel, wat er raar genoeg beter uitziet dan via hdmi. Maar dat terzijde.

Ik heb op mijn 2032mw last van licht verticale rollende strepen op het beeld. Volgens de handleiding van mn pc moet ik dan de vga-kabel beter aansluiten, maar dat kan niet beter :P Ik zit nu in opties te zoeken maar ik kan geen oplossingen vinden. Heeft iemand een idee??

Alvast bedankt,

zerodian

Verwijderd

Is die VGAkabel wel onstoord? (Dus met zo'n dikke ferrietkraal erin?)
Zag bij kennis een 5 euro kabeltje op een 20" breedbeeld monitor met een ghosting waar je misselijk van werd. Even een kwalitatief goede kabel met onstoorkraal er tussen gehangen en de beste mensen konden genieten van scherp en stabiel beeld.

Verwijderd

Ja het is zeker de moeite waard om een kwalitatief goede kabel te kopen, ik heb 29 euro voor de mijne betaald maar ik heb dan ook vlijmscherp beeld, net als op mijn monitor. Geen sweex en trust dus kerel :)
Pagina: 1