Schiet tussen de palen en je scoort!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Totem
Xine
VLC
en er zijn er vast nog wel meer
De meeste waren gewoon standaard players, voldeden prima qua afspelen maar haddenblaataaps schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:22:
Welke heb je allemaal al geprobeerd en wat voldeed er niet aan?
geen libary, sorten (artitst datum sterren enz)
Bedankt, ga ik even naar kijken.!GN!T!ON schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:23:
Amarok is een hele goededeze heeft een media-libery, integratie met wikipedia en imdb enzovoort
BothIorGie schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:32:
Als in videospeler of als in muziekspeler?
Tsja, voor mijn muziek wil ik niks anders meer dan Amorak. Voor video gebruik ik van alles en nogwat, voornamelijk VLC. Dat je beide in een pakket wil hebben maakt het wel wat lastiger.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Ik gebruik zelf meestal VLC in de standaard Ubuntu om video af te spelen.
True, maar wanneer deze users video's willen afspelen (vooral DVD'tjes kijken) zal ik ze wel VLC aanraden. Bedankt voor de suggesties in ieder geval.IorGie schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:52:
[...]
Tsja, voor mijn muziek wil ik niks anders meer dan Amorak. Voor video gebruik ik van alles en nogwat, voornamelijk VLC. Dat je beide in een pakket wil hebben maakt het wel wat lastiger.
Wel even bedenken dat ze een week geleden allemaal nog Windows gebruikte (including me). Bedankt in ieder geval voor de siteOsiris schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:56:
Voor video is mplayer IMO ook een goeie keuze. Ik gebruik het via de CLI (d'r is wel een GUI voor geloof ik) en als je geavanceerde dingen wilt doen (filtertjes, weetikveel allemaal), dan is de documentatie wel handig, maar 't is wel een machtig goed programma IMO.
W00t dat is leuk speelgoed was het nog niet tegengekomen, bedankt!gwystyl schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:56:
Als je ubuntu wilt inrichten als HTPC kan je Medibuntu overwegen. Dat is een kwestie van de juiste repo's toevoegen en een paar keer klikken. Standaard bevat het bijvoorbeeld al VideoLAN (VLC), Xine en MPlayer.
Ik gebruik zelf meestal VLC in de standaard Ubuntu om video af te spelen.
[ Voor 56% gewijzigd door xzaz op 11-02-2008 18:01 ]
Heb je al naar rhythmbox gekeken? Vind ik de beste media player voor Gnome tot nu toe, mét relatief volledige media library (wel allemaal niet zo mooi gevisualiseerd als bij WMP).xzaz schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:46:
[...]
De meeste waren gewoon standaard players, voldeden prima qua afspelen maar hadden
geen libary, sorten (artitst datum sterren enz)
Eerlijk gezegd nog niet, terwijl hij er standaard bij zitMALEADt schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:59:
[...]
Heb je al naar rhythmbox gekeken? Vind ik de beste media player voor Gnome tot nu toe, mét relatief volledige media library (wel allemaal niet zo mooi gevisualiseerd als bij WMP).
 zie ik nu. *shame* Even kijken wat ze er zelf van vinden.
 zie ik nu. *shame* Even kijken wat ze er zelf van vinden. Iedereen bedankt voor de suggesties en opmerkingen!
"gezecht"
 Dat meen je toch niet?
 Dat meen je toch niet?[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ook maar eens naar kijkenSebazzz schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:13:
Voor VLC kan je skins downloaden. Je kan ook zo'n bloated Media Player skin downloaden.
offtopic:
"gezecht"Dat meen je toch niet?
Jawel
Ik snap best dat jij alles wil vertrouwd laten lijken op wat ze al hebben, maar dat is in mijn ogen juist niet de bedoeling als je met Ubuntu gaat werken. Het leukste is om zelf uit te zoeken wat nog beter werkt dan wat je nu al gebruikt waardoor je werk nog efficienter en gemakkelijk kan.
Ikzelf ben voorstander van de combinatie VLC met Amarok. Dit allemaal met de human skin voor Ubuntu( is die er wel voor Amarok?) Dit werkt bij mij het beste zowel onder Gnome als KDE. Jammer genoeg alleen mis ik nog een aantal dingen bij Amarok( stabiliteit verdomme
 Ding crasht als je de verkeerde volgorde van handelingen uitvoert, playlist vullen en ondertussen zoeken doet hij niet. Maar is wel nodig met 10000+ nummers....
  Ding crasht als je de verkeerde volgorde van handelingen uitvoert, playlist vullen en ondertussen zoeken doet hij niet. Maar is wel nodig met 10000+ nummers....  )
 )
                    _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Meer jouw probleem dan de mijne. Hier op Ubuntu crasht ie niet hoor
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
amarok is mooi, maar leest bij mij tags niet altijd goed in en da' s voor mij wel een voorwaarde...
De combi foobar2000 in xp met cowbell en rhythmbox is wb tagging nog nooit fout gegaan.
Overigens moet je met rhythmbox niet taggen, veels te buggy.
Rythmbox
Listen (heb ik gebruikt)
Banshee (gebruik ik nu)
Exaile
Ex Falso: Quod Libet
Dan kan je ook nog de KDE speler Amarok overwegen (die veel mensen erg goed vinden).
Zelf gebruik ik voornamelijk Totem (heb je die al gezien???) en als het echt niet gaat, dan maar VLC als fallback. Maar de standaard meegeleverde software is prima wat dat betreft hoor
VLC als videoplayer
Video gaat hier met VLC en Mplayer.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Verwijderd
Jazco2nd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:51:
Je bent geswitched naar Ubuntu, misschien wordt het beetje offtopic als ik dit vraag, maar gebruik je ook Compiz Fusion? Ik ben wel nieuwsgierig naar ervaringen...
XGL/AIGLX/Beryl en Compiz Fusion
/u/31090/bla.png?f=community) 
            /u/189748/1984-14997.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/87484/2.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/2087/osiris_ani.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/28051/gwystyl_av.jpg?f=community) 
            /u/189240/av70.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/142128/crop631b29903353f.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/153632/crop5678da25afd26_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/81353/got.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/79287/Pconfig.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/142088/ventura.gif?f=community) 
            /u/47968/avatargot.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/135404/crop586e284093763_cropped.jpeg?f=community)