videokaart socket???

Pagina: 1
Acties:
  • 946 views

• WilcoSnel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-05 22:10
ik kijk nogal is rond op tweakers pricewatch enzo. beetje nieuw computerspul opzoeken enzo. maar ik zie bij videokaarten altijd staan dat het een bepaald soort ddr geheugen heeft. nou is mijn vraag. hoe kan ik zien wat voor ddr geheugen ik nodig heb bij een bepaalde videokaart of is dat hetzelfde als mijn ramgeheugen socket?

TWEAKERS RULES :P

alvast bedankt gaste

Verwijderd

Het geheugen op je videokaart staat los van het werkgeheugen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je bent toch niet van plan om zelf aan je pc te gaan sleutelen?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:59
Het geheugen wat op videokaarten zit is niet aan te passen. Je videokaart heeft ook geen geheugen 'nodig', het heeft geheugen. Net zoals je bij standaard DIMM's verschillende typen hebt heb je dat bij GPU memory ook (GDDR2, GDDR3 etc. etc.) Jouw vraag klopt dus ook niet, er is geen 'socket' voor videokaarten.

• WilcoSnel
nouda ik t teruglees is die 4e zin wel erg gaar :P
ik bedoel:
hoe kan ik zien wat voor ddr geheuge mijn videokaart socket is of is dat hetzelfde als mijn ramgeheugen socket? (in mijn geval DDR2)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

*chuckle* Dat is een tijd geleden dat je zelf geheugen kon upgraden! In ieder geval op kaarten dan he, want de enige kaarten die los zijn waar je geheugen op kan zetten zijn vaak toch weer de Raid kaarten. Videokaarten zijn al sinds 8 jaar ofzo niet meer te "upgraden"

Oh well je kan hem altijd verkopen en een andere kopen! Ik zou zeggen kijk eens op de website van de fabrikant. Anders kun je met Everest informatie uitlezen maar het beste is op de geheugen chips zelf kijken en de identificatie string in Google Ingeven!

[ Voor 23% gewijzigd door swampy op 11-02-2008 17:04 ]

There is no place like ::1

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:59
WilcoSnel schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:02:
nouda ik t teruglees is die 4e zin wel erg gaar :P
ik bedoel:
hoe kan ik zien wat voor ddr geheuge mijn videokaart socket is of is dat hetzelfde als mijn ramgeheugen socket? (in mijn geval DDR2)
Nee, dat is dus niet hetzelfde als je de bovenstaande posts had gelegen. En opnieuw, je videokaart heeft geen socket.

Afgezien daarvan; Waarom zou je uberhaupt willen weten wat voor geheugen je GPU heeft? Het is niet zo dat je er iets mee kunt.

• Bazvv
  • Laatst online: 00:38
Een videokaart heeft een PCI-Express of AGP slot. Dus daar hoef je alleen naar te kijken. Het hangt dan van je moederbord af(of je AGP of PCI-E heb) wat je nodig heb.

• WilcoSnel
t heet dus blijkbaar geen socket... da boei me dan ook nie zoveel maar t maak dus ook nie uit welk DDR geheugen er bij de specs van de videokaart staat... er zit nou een 8500 gt van nvidia in en das ddr2 als goe is maar ik zou er dus bijvoorbeeld ook (G)DDR3 ofzo in kenne legge?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Een moederbord heeft een PCIe of een AGP-slot. Een videokaart past daar in.
Op een moederbord zitten DIMM-sloten voor systeemgeheugen. Daar passen DIMMs in. Op een DIMM zitten (meestal tussen de vier en zestien) geheugenchips. Die chips zijn dan weer van het type DDR, DDR2 of DDR3.
Op een videokaart zit (meestal) GDDR2, GDDR3 of GDDR4 geheugen. Dit geheugen volgt andere standaarden dan het geheugen dat op een moederbord zit. Dit type geheugen heet ook wel het videogeheugen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

WilcoSnel schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:20:
t heet dus blijkbaar geen socket... da boei me dan ook nie zoveel maar t maak dus ook nie uit welk DDR geheugen er bij de specs van de videokaart staat... er zit nou een 8500 gt van nvidia in en das ddr2 als goe is maar ik zou er dus bijvoorbeeld ook (G)DDR3 ofzo in kenne legge?
Jep!
Die zou je er in kenne legge :9

Hoi!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Voor de zoveelste keer: Je kan het geheugen van je videokaart niet vervangen! ;)

offtopic:
En probeer aub gewoon normaal NL te schrijven: hoofdletters, leestekens en geen spelfouten. Dat maakt het voor ons ook wat makkelijker om te lezen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat boeit zeker wel.
Maar het gaat gewoon om het type geheugne dat gebruikt wordt. Je hebt DDR2 en DDR3 (en nog wel wat andere) type geheugen voor videokaarten, het geeft gewoon aan welke chips er gebruikt worden.

• WilcoSnel
t punt is dat ik dus nogal is naar nieuwe videokaarten kijk en zoals ddr geheugen nogal vervaagt zal dat waarschijnlijk ook bij ddr2 gaan gebeuren. Ik heb nou een ddr 2 videokaart en wilde dus wete of ik dan op dat ddr type moest letten bij de specs. blijkbaar dus niet ;)

tnx all ^^

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

momania schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:23:
[...]

Voor de zoveelste keer: Je kan het geheugen van je videokaart niet vervangen! ;)

offtopic:
En probeer aub gewoon normaal NL te schrijven: hoofdletters, leestekens en geen spelfouten. Dat maakt het voor ons ook wat makkelijker om te lezen ;)
Inderdaad. Dit leest niet lekker...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.