Gigabit ethernet iemand ervaring mee

Pagina: 1
Acties:

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Hoi heeft er iemand ervaring met Gigabit ethernet kaarten op zijn netwerk lijkt me best stoer

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zulke dingen zijn alleen interessant voor ISP's en groote bedrijven en instellingen zoal een TU of voor internet knooppunten

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik vindt het ook interessant en ik ben geen groot bedrijf je hoeft het niet altijd te kopen om het te willen weten

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34

Snuffel

Vroem!

Wat wil je precies weten?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Het enige dat ik er van weet is dat ik het nu aan het bestellen ben voor het bedrijf waar ik werk... Terminal server project met SAN systemen. Veel RAID5 en veel RAM, jammer dat ik het voor hier bestel en er hier mee ga werken... thuis ook wel leuk :)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
hopen dat er gigabit realtekjes komen.... 2 kaartjes voor 50,- per stuk en een xlink kabeltje....

leuke upgrade voor mn coax :P

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Hier op de TU in Eindhoven zijn we een beetje aan het experimenteren met gigabitkaartjes tussen twee computers. Deze konden 40 MB/sec :7 halen, maar dat was fictieve data, niet echt nuttig dus. Bovendien staan de twee computers naast elkaar met 100 meter POF (kunststofvezel) ertussen.

Al met al is het best leuk, voor wie es wil kijken wat we zoal doen: http://www.spacelabs.nl/

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34

Snuffel

Vroem!

Het enige dat ik er van weet is dat ik het nu aan het bestellen ben voor het bedrijf waar ik werk... Terminal server project met SAN systemen. Veel RAID5 en veel RAM, jammer dat ik het voor hier bestel en er hier mee ga werken... thuis ook wel leuk
Wat je vertelt klopt niet.
Je hebt waarschijnlijk de klok horen luiden, en weet niet waar abraham de mosterd haalt..
Of je bent verkeerd geinformeerd...

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Een ding heb ik uit harde ervaring geleerd over 1000 Base/SX ofte Gigabit Ethernet. Probeer geen Novell-server te laten draaien met een 3Com 985, neem gewoon een Intel. Die 3Com heeft me veel slapeloze nachten en een maximale uptime van 3 dagen gegeven voor ie met de meest bizarre NDS-sync-errors kwam aandraven, en die Intel steekt er nu 3 maand in en ja, 3 maand uptime :) . Het duurste aan dat hele Gigabit-verhaal is echter een goeie switch met Gigabit-uplink en dus ook een server die die Gigabit-uplink een beetje kan vullen... Reken maar eens uit hoe snel je RAID-array moet werken om sustained je Gigabit vol te gooien...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Komt misschien binnenkort hier op de Hoge School Holland 8-)8-)8-)8-)8-)8-)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 13:48 schreef Snuffel het volgende:

[..]

Wat je vertelt klopt niet.
Je hebt waarschijnlijk de klok horen luiden, en weet niet waar abraham de mosterd haalt..
Of je bent verkeerd geinformeerd...
Nee dat ben ik niet.... tussen 6 terminal servers en 2 database servers komt 1Gbit netwerk te liggen.... Dit is pas het begin van ons Gigabit netwerk.... we zijn ook bezig om alle clients van 10 naar 100mbit te brengen.
Pagina: 1