Toon posts:

''NTLDR is missing''

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi..!!

Ik heb al heel veel topics gelezen en mogelijke oplossingen gezien om dit ''NTLDR'' probleem op te losen.. Helaas bij mij allen tevergeefs...
Het zit zo...

Ik heb een laptop. Mis dus de floppydrive en kan dus geen oplossing met floppy gebruiken. Ook ditzelfde geprobeert met een usb-stick op cd maar allemaal tevergeefs.

Ook heb ik d.m.v. het boot-menu de pc laten opstarten vanaf de windows XP-cd. Op dat moment geeft hij aan...--> druk een toets om de computer vanaf de cd op te laten starten....
Dan geeft hij meteen eronder weer hetzelfde probleem aan. ''NTLDR is missing" ....

Ik krijg dus ook geen kans om in de recoveryconsole te komen.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

M.v.g. Niels

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb je je HD al eens helemaal uit het boot proces gehaald? Dus dat hij helemaal niet bekeken wordt om ervan op te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoe kan ik dat precies doen?

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:48
Hirens Boot-CD is je antwoord 8)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou ik die vandaan kunnen halen?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Via je BIOS/CMOS setup, meestal helemaal in het begin van het booten op F2 of DEL drukken (staat meestal wel in beeld). Daar kan je de boot sequence instellen.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:48
Met die CD kan je met een paar drukken op de knop de NTLDR melding fixen :+

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen geen Hirens Boot-CD van de site afhalen of kijk ik met m'n neus op dit moment, want ik zie namelijk nergens een link of iets dergelijks.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Linkje daar werkt niet zie ik, maar via google is genoeg te vinden.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:20:
[...]

Via je BIOS/CMOS setup, meestal helemaal in het begin van het booten op F2 of DEL drukken (staat meestal wel in beeld). Daar kan je de boot sequence instellen.
Wist idd hoe ik in het boot menu moest komen, maar in welk deel moet ik de boot sequence instellen.?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:24:
Ik kan alleen geen Hirens Boot-CD van de site afhalen of kijk ik met m'n neus op dit moment, want ik zie namelijk nergens een link of iets dergelijks.
even op een torrent site of usenet/newsserver kijken, niet alles van hiren is 100% legaal, je zou ook naar Ultimate Boot cd, kunnen zoeken/kijken, miss dat daar ook iets opstaat deze is afaik 100% legit

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:27:
Linkje daar werkt niet zie ik, maar via google is genoeg te vinden.
ik ga ff zoeken bedankt
;)

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een goede mogelijke optie om hem te downloaden? http://rapidshare.com/files/9910277/Hirens.BootCD.8.7.rar

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Hirens boot cd gedownload en uitgepakt... wat is mijn volgende stap?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:55
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:58:
Heb de Hirens boot cd gedownload en uitgepakt... wat is mijn volgende stap?
Branden en draaien? :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is niet een gewoon programma dat ik even kan branden.. gaat via win rar e.d. of zie ik het verkeerd?

• Simke
  • Laatst online: 18-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:04:
Maar het is niet een gewoon programma dat ik even kan branden.. gaat via win rar e.d. of zie ik het verkeerd?
Welk bestand krijg je als je het gedownload bestand uitgepakt hebt? Een .iso?

In dat geval kan je er een CD van maken met vb nero of een ander programma dat cd's kan branden.

Als je nu nog een .rar hebt moet je het nog eens uitpakken...

Simke

Verwijderd

Topicstarter
Ben ondertussen wat verder gekomen met de Hiren Boot CD en heb hem gebrand op een lege schijf
Moet ik nu deze schijf in m'n laptop doen en hem via het boot menu aten opstarten via deze cd?

Verwijderd

Topicstarter
als dat het geval is ben ik helaas nog niks opgeschoten, want ik krijg meteen dezelfde melding NTLDR ontbreekt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Uhhhh het kicken van je topic is na 24 uur toegestaan en niet 6 keer in vijf minuten tijd. Je kunt simpelweg je laatste post editten.

Aha, een nieuwe gebruiker. :) Welkom op GoT :w

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 11-02-2008 17:23 ]

ARME AOW’er

• Simke
  • Laatst online: 18-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:20:
als dat het geval is ben ik helaas nog niks opgeschoten, want ik krijg meteen dezelfde melding NTLDR ontbreekt.
Ben je wel zeker dat je dan van CD start? Lijkt mij dat je mss wel in het bootmenu geraakt maar niet van CD opstart...
Begint de PC van CD te lezen?

Simke

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Beste Niels1991,

Welkom op dit forum. Het is hier de bedoeling dat je eerst zelf een heleboel dingen probeert (waaronder help files van programma's lezen, en google.com gebruiken) voordat je hier een vraag komt stellen. Dit wordt hier gedaan omdat anders het aantal "simpele" vragen veel te veel wordt en het niveau erg gaat zakken. Ook zijn er hier geweldig goede Frequently Asked Questions (bovenaan te vinden) en die zou je ook eens door kunnen lezen. Dit allemaal om het forum voor jou en ons leuk en interessant te houden.

Ik gok btw dat je toch nog eens moet proberen om van je windows cd te booten, en dan de boel te repareren. (zie dus ook mijn bovenbuurman)

Succes :) !

[ Voor 7% gewijzigd door Sparhawk op 11-02-2008 17:27 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Ja want je hoort de cd ratelen(laden). Maar meteen hierna krijg ik weer de melding...

Verwijderd

Topicstarter
Als dit eigenlijk niet mogelijk is, dan is de enige reden die ik me kan bedenken, dat ik de schijf verkeerd heb gebrand... Maar ik denk van niet.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:27:
Ja want je hoort de cd ratelen(laden). Maar meteen hierna krijg ik weer de melding...
Nee, dat zegt niet per sé dat ie van de CD wil booten. Probeer anders eens tijdens het opstarten F8 of F6 te gebruiken, bij een wat nieuwer moederbord krijg je dan een bootkeuze menu. Anders even in je bios de boel goed instellen

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik zie wat ik verkeerd heb gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb waarschijnlijk het win-rar bestand op de cd gebrand i.p.v. het programma...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zou je aub hierna dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje willen gebruiken ipv telkens een nieuwe reactie te plaatsen?

ARME AOW’er

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-12-2025

SpX

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:32:
Heb waarschijnlijk het win-rar bestand op de cd gebrand i.p.v. het programma...
Je moet dus het .iso bestand als een Image branden. ( kan met nero, Burn saved Image to )
Dat .iso bestand is 1 bestand, en krijg je dus nadat je de winar bestanden hebt uitgepakt.

[ Voor 13% gewijzigd door SpX op 11-02-2008 17:36 ]

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:01:

Ook heb ik d.m.v. het boot-menu de pc laten opstarten vanaf de windows XP-cd. Op dat moment geeft hij aan...--> druk een toets om de computer vanaf de cd op te laten starten....
Dan geeft hij meteen eronder weer hetzelfde probleem aan. ''NTLDR is missing" ....
Heb je wel op een toets gedrukt toen inbeeld kwam, dat moet je doen voor er vier puntjes staan achter starten.

mijn email is <username>@gmail.com.

Verwijderd

Topicstarter
SpX schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:36:
[...]

Je moet dus het .iso bestand als een Image branden. ( kan met nero, Burn saved Image to )
Dat .iso bestand is 1 bestand, en krijg je dus nadat je de winar bestanden hebt uitgepakt.
Op het moment dat ik het win rar bestand heb uitgepakt, krijg ik een gele map (weet even niet de exacte naam) met hierin de volgende onderdelen: keboard patch(ook als gele map) Tekstdocument BootCD en Tekstdocument Read Me. Hierin staat dat ik In één desktop de bestanden Keyb. (DAT- bestand), het Patch (MS-DOS bestand) en de Hiren's.BootCD.8.7(WinRAR-archief) bij elkaar moet zetten, en dubbelklikken op het patch bestandje. Enfin dit heb ik allemaal gedaan, nu komt er een
DOS-menu met keuzes tussen talen. Optie M = nederlands. Nu krijg ik een NL Patched Hiren's BootCD.8.7 (WinRAR-archief) Dit heb ik laten uitpakken. En dan komt er een gele map NL Patched Hiren's.BootCD.8.7.
Deze map heb ik gebrand en nu gebeurd er niks. Heb ik nu het verkeerde gebrand, of doe ik iets anders fout?
ik ben hier een beetje heel uitgebrijd,maar dan weet je in ieder geval wat ik gedaan heb.

Gr. niels

Op de een of andere vreemde manier kan ik nu wel mijn pc vanaf de WinXP cd opstarten. Ga ervanuit dat het me nu moet gaan lukken.

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Groeten Niels

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 18:15 ]

Pagina: 1