@ kikkervis
Lijkt misschien kort door de bocht, maar persoonlijke ervaring en de toch wel vrij duidelijke melding dat het bord geschikt is voor de nieuwe 45nm Core 2 processoren doen me toch denken dat het wel perfect zal gaan.
Wat ik toegeef is dat "het werkt met mijn CPU dus zal het wel ..." in het algemeen niet opgaat en dus voor de minder technische en bijgevolg hier vragen stellende tweakers nogal verwarrend kan zijn.
Ik hield het zo kort om niet in detail te moeten treden.
Over mezelf: (klinkt wss redelijk zelfingenomen)
Ik heb jaren ervaring met PCs bouwen, heb er enkele duizenden geassembleerd en heb dat jaren professioneel gedaan. Inclusief een hele hoop would-be PC bouwers moeten redden. Eveneens samen met een hoop mensen van OCZ en een hele hoop Nederlandse Overclockers op de goeie ouwe OCC Lanparties hier in België overclockingcompetities gehouden enzovoort ... .
Maar gezien mijn inschrijfdatum van gisteren kan ik er wel begrip voor opbrengen dat je niet zomaar alles moet geloven wat iemand zegt.
Simpele specificatiepagina van ASUS.com (global):
http://www.asus.com/produ...=0&model=1862&modelmenu=2
Als de link het niet doen (ASUS website is echt erbarmelijk), ga dan naar ASUS.com en naar global, in godsnaam niet naar de andere landen, lopen hopeloos achter.
Derde mogelijkheid, haal de handleiding van het bord binnen, liefst van de ftp van asus.com aangezien dit redelijk vlot gaat.
Ik snap eigenlijk niet eens waar al die verwarring vandaan komt.
Er staat duidelijk dat deze processoren worden ondersteund.
Extra detail:
Quote ASUS: Compatible with Intel® 05B/05A/06 processors
Quote Intel: Q9450 = 05A
Enig probleem is dat er momenteel geen BIOS voor dit bord is dat voor zover ik weet de CPUID:10677h al kent. Maar aangezien de processor nog niet in de rekken ligt lijkt me dit geen probleem.
Verschil Q9450 core stepping C1 en QX9650 core stepping C0 (de mijne toch)
[
Voor 19% gewijzigd door
Verwijderd op 13-02-2008 19:33
. Reden: Extra detail en nuance voor misverstand ]