Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 achtergrondafbeeldingen met css

Pagina: 1
Acties:

• Matthijs1982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06-2021
Ik heb in mijn pagina 2 achtergrond afbeeldingen.
Dit heb ik op deze manier gedaan:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
html {
background url("test.jpg") repeat-x;
}

body{
background url("test2.jpg") repeat-y;
}

Dit werkt alleen in Firefox en niet in IE. Daar wordt alleen de achtergrondafbeelding die onder de body hangt weergegeven en de afbeelding die bij html hoort is dan niet meer zichtbaar doordat de container div erover heen valt.

Is het mogelijk om 2 achtergrondafbeeldingen te gebruiken met css?

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 15:47
html zou ook helemaal geen achtergrond mogen hebben volgens mij. Dan moet je gewoon een extra divje gebruiken ofzo..

End of Transmission

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Nuancering van je vraag: is het mogelijk om dit te doen met IE?

Ten eerste: welke versie(s) van IE hebben dit euvel?
Ten tweede, mijn meest logische redenering is dat je (CSS, lees de afkorting even) met je tweede declaratie van de background-url de eerste overschrijft. Dus gewenst behaviour.
Scusi, ik las ff over de tags heen. Ik ging er van uit dat je 2x een background aan hetzelfde object ging hangen.

Je wil de ruimte die niet benut wordt door je content een andere achtergrond geven dan de content zelf?

[ Voor 27% gewijzigd door Swaptor op 11-02-2008 15:41 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Matthijs1982
Ik heb in de body een achtergrond met 100% breedte. Deze is gewoon blauw en moet dus 100% doorlopen. Daarna heb ik schaduwrandjes die langs de container div lopen. Deze is 1009 pixels breed en wil ik als achtergrond instellen. Deze moet in de hoogte 100% doorlopen. Alleen is die afbeeldingen niet meer zichtbaar in IE6 en IE7.

Ik heb het al geprobeert met een div met 100% hoogte en 100% breedte en die een background geven, alleen werkt die niet goed in IE6. De container positioneert dan niet meer mooi in het midden.

De container heb ik zo gepositioneerd:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
#container{
width: 1003px;
margin: 0 auto 0 auto;
}

Weet iemand wel of het mogelijk is om 2 achtergrondafbeeldingen te hangen aan bijvoorbeeld de body? Of is dit op een andere manier op te lossen?

[ Voor 46% gewijzigd door Matthijs1982 op 11-02-2008 15:44 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Je kunt toch gewoon een andere div in de body plaatsen met een tweede background? Zo kun je er als je wilt 10 over elkaar zetten.

• Matthijs1982
Bedoel je een div met 100% hoogte en breedte? Dit heb ik geprobeerd, maar dan verschuift mijn container div.

• Gommers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11 12:30
dan heb je iets fout gedaan...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Chesta schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:35:
html zou ook helemaal geen achtergrond mogen hebben volgens mij.
Nee want als html gerenderd zou worden zou head ook gerenderd worden. Je mag wel styles definieren op html maar die worden alleen opgepikt door inheriting attributes.

Professionele website nodig?

Pagina: 1