CPU fan draait niet op volle toeren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.073 views

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Hallo,
Sinds een paar weken draait mijn CPU fan niet meer op volle toeren. Ik heb al wat met speedfan geprobeerd maar daar staat alles op 100% . Eerder heb ik dit nooit gehad. Kun je de snelheden ook met rivatuner etc. instellen? of heeft iemand anders een tip?? O-) Ik heb voor de zekerheid ook ff gekeken in de bios maar daar vond ik al helemaal nix...

Ruben

• Ruben1992
oeps.. dit moest ergens anders... 8)7

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Moet je CPU fan wel altijd 100% draaien? Het lijkt me dat zoiets temperatuur geregeld is en hij alleen zo hard draait als het ook echt moet.

Over wat voor temperaturen hebben we het hier?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Ruben1992
Mijn cpu ligt rond de 40 graden...
hij is verder niet overgeklokt ofzo.

Dat hij 100% moet draaien is idd een beetje overdreven maar als ik de pc opstart krijg ik een melding dat mijn cpu fan te langzaam draait ;)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ruben1992 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:25:
Mijn cpu ligt rond de 40 graden...
hij is verder niet overgeklokt ofzo.

Dat hij 100% moet draaien is idd een beetje overdreven maar als ik de pc opstart krijg ik een melding dat mijn cpu fan te langzaam draait ;)
Ah! Vooral dat laatste is vrij cruciaal. :)

Dit komt namelijk wel vaker voor als de temperatuurregeling niet door het moederbord zelf gedaan wordt maar door de (niet-stock) koeler. Ik denk dus ook dat er helemaal geen probleem is. :) Draai eens een goede stresstest en laat je processor zweten. Als het goed is gaat hij dan harder draaien.

De melding in de bios kun je als het goed is gewoon uitzetten, daarvoor zul je even in je handleiding moeten kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 11-02-2008 15:31 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:46
Heb je een andere cooler dan de standaard meegeleverde koeler?

In mijn geval kreeg ik ook meldingen dat het Mobo vond dat de fan te langzaam draaide, maar ja... Hij draait hard zat (non-stock fan)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CPU fan draait niet op volle toeren

Niet crossposten. Voortaan aub dmv topicreport move aanvragen

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.