DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER
[ Voor 110% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:30 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Michael Knight op 11-02-2008 15:18 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Powered by: blond bier
Waarom is dat zo belangrijk dat je die ene % niet kan missen? En de scanner scant alleen als er iets te scannen valt: downloaden, mailen, openen.Ruudjah schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:28:
Wat ik ik wel: een oplossing die mijn eigen workstation niet, 0%, belast bij het zoeken naar virussen.
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
[ Voor 9% gewijzigd door siknu op 11-02-2008 15:45 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Cloud op 11-02-2008 18:09 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Toch even proberen te weerleggen..Ruudjah schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:55:
Virus scanners hebben zonder uitzondering de volgende eigenschappen:Dit maakt het voor mij duidelijk: een virusscanner komt er niet in en zorgt niet voor verbetering van mijn eigen productiviteit.
- Vreten veel disk access, nog steeds de huidige bottleneck van computers
- Vreten CPU tijd
- Vreten harddisk ruimte
- Vreten windows opstart tijd
- Vreten usertijd (in de zin van updaten, onderhoud, meldingen wegklikken, etc)
- Kunnen nooit 100% volledige protectie bieden
- Grijpt diep in op een windows systeem, wat het systeem nodeloos traag maakt en soms ook onstabiel
[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 11-02-2008 17:19 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
[ Voor 221% gewijzigd door Bart1983 op 11-02-2008 17:44 ]
Jij bent nu zelf dus een beetje vreemd bezig. Maar het leukste is dat je zelfs zonder virusscanner goed opweg kan op het internet als je maar verantwoord omgaat met je internet gedrag. Desnoods kun je Avast installeren(imo een zeer lichte en effiente virusscanner. Hij scant alleen maar wanneer het nodig is en anders niet. Ik heb tot nu toe nog geen last van virussen of ander gespuis.Ruudjah schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:43:
[...]
Nou, dan mag jij mij uitleggen hoe het laatste voorbeeld van een alternatieve oplossing (scanning node) toegang tot mijn harde schijf nodig heeft.
[...]
Dat is dus al mijn idee.
[...]
Misschien. Maar het blijft een nadeel, hoe triviaal ook.
[...]
Klopt. Alleen al vanwege het feit dat als iemand een virus heeft ontworpen, die veiligheid al niet meer gagarandeerd kan zijn. Je systeem moet dus zo gemaakt zijn, dat het zo veilig mogelijk is.
[...]
Virusscanners zijn juist gemaakt om productiviteit te bevorderen, net als elk ander stukje software in een modern OS (games daargelaten, hoewel hier ook een punt voor te maken valt). Hoe efficient werk jij als je Word document na het opslaan door een virus direct naar de digitale jachtvelden verhuisd? Niet efficient. Het idee van een virusscanner is dat virussen je werk niet meer gaan belemmeren. In mijn ervaring wordt ik juist door een virusscanner belemmerd, en dus kieperen we de virusscanner eruit. Toch zie ik dat ik mijn werkefficientie kan verhogen door op alternatieve methoden alsnog virussen te scannen, mochten virussen mijn werk in gevaar brengen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Wat doe je dan zoal? Want dat wordt maar niet duidelijk hé.Ruudjah schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:03:
Ik doe wel meer dingen dan het opslaan van een bestand. En hover het algemeen zijn de dingen die ik doe en/of CPU intensief, IO intensief en/of netwerk intensief. Het is niet oingebruikelijk dat een virusscanner 50% van mijn verwerkingstijd afsnoept (dit heb ik in verschillende scenario's getest).
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Hail to the king baby!
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 12-02-2008 07:08 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq