Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een schone installatie van mijn pc was het laatste wat ik nog moest doen een ghost image maken.
in windows ghost de opdracht gegeven om een image te maken als de pc opnieuw opstart.
Alleen krijg ik nu een venster pcdos 7.1 start en vervolgens zie ik alleen een knipperde streep.
Windows xp pro geinstalleerd. wie kan mij helpen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:25:
Na een schone installatie van mijn pc was het laatste wat ik nog moest doen een ghost image maken.
in windows ghost de opdracht gegeven om een image te maken als de pc opnieuw opstart.
Alleen krijg ik nu een venster pcdos 7.1 start en vervolgens zie ik alleen een knipperde streep.
Windows xp pro geinstalleerd. wie kan mij helpen. :*)
werkte dit eerst wel op deze computer?

wat kan zijn is dat je oude ghost problemen heeft met nieuwe hardware....maar ik weet even niet zeker of wanneer Windows dat aanstuurt dat voor of na de stap is waar de (storage) drivers worden geladen.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:25:
Alleen krijg ik nu een venster pcdos 7.1 start en vervolgens zie ik alleen een knipperende streep.
Dan is het nu de bedoeling dat je wat commando's intikt gok ik :)

Maar helaas vertel je niks over de Ghost versie of hoe je dit geinstalleerd hebt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Waarschijnlijk heeft Ghost een virtuele partitie aangemaakt op je hd waar dan vanaf opgestart wordt omdat je nog een oude versie hebt die niet vanuit Windows werkt. Mogelijk staat in de handleiding hoe je dit handmatig ongedaan kan maken, en kijk anders even op de site van Symantec, die hebben best wel een goede Knowledge Base. Overigens kun je in het vervolg beter een bootable diskette of cd'tje aanmaken, zodat je Ghost niet op zo'n rare manier hoeft te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:*) Bedankt Nielson,
Ik wist nu waar ik moest zoeken.
Het probleem wordt opgelost door de utility GhReboot.exe vanaf de ghost cd te starten.
En borgdaville ik heb inderdaad de versie 2003 origineel alleen een nieuwe pc dus dacht ik even snel een image maken. Alleen ging dit even verkeerd.
Nielson ik heb eigenlijk altijd wel gewerkt met de opstart diskette`s maar sinds de nieuwe pc deze niet meer hebben dacht ik het op de manier op te lossen.
Bedankt voor jullie hulp :*)