Crossfire-mix van HD3870 en HD3850 getest

Pagina: 1
Acties:

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:56

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Fudzilla heeft drie verschillende videokaarten gebruikt bij de de gemixte Crossfire-test: één HD3850 met 256MB en één met 1024MB - bij beide kaarten liep de core van de gpu op 720MHz en het geheugen op 830MHz - en een HD 3870 met 512MB, waarvan de coreklok op 777MHz draaide en het geheugen op 1126MHz. De processor in de testbak betrof een AMD Phenom 9600. De Catalyst-driver herkende de twee grafische kaarten in Crossfire-configuratie en voor elke kaart afzonderlijk bleek de kloksnelheid van de core en het geheugen op te schroeven.

In 3dMark06 ontliepen de Crossfire-resultaten elkaar weinig. De twee HD 3870-videokaarten in tandem zetten de hoogste score neer, gevolgd door de combo HD 3870/HD 3850 met 1024MB. Niet verwonderlijk vormden de twee HD 3850-videokaarten de hekkensluiters.
Waar komt die tweede HD 3870 zo gauw vandaan?
Of zijn er gewoon twee gebruikt en niet een zoals in de eerste alinea staat.:P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

3 verschillende videokaarten, waarvan 2x3870 ;) en twee verschillende 3850

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 14:24 ]

• Dirk

Dirk

Topicstarter
ja dat is logisch, maar dan moeten ze het ook zo in de eerste alinea zetten, zoals ik ook al suggereerde.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Dirk schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:29:
ja dat is logisch, maar dan moeten ze het ook zo in de eerste alinea zetten, zoals ik ook al suggereerde.
Waarom? Er staat toch 3 verschillende? Vrij duidelijk dat je bij een test met 3870 crossifre 2x3870 nodig hebt :?

En ze wezen met "en een HD 3870 met 512MB" op een van die 3 verschillende, niet het totaal aantal kaarten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 15:59 ]

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat ze wijzen op een van de drie verschillende kaarten is mij opzich wel duidelijk, maar op het moment dat ik bij de tweede alinea aankwam had ik toch zoiets van 'huh, ze hadden toch maar een HD 3870?' Teruglezend kwam ik natuurlijk ook tot de conclusie dat ze er blijkbaar twee hadden, maar de tekst in de eerste alinea suggereerd voor mij dat er maar een was.
Zoals het er nu staat is het wat mij betreft gewoon niet logisch.

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 21:41

Electrowolf

Mod met Liefde!

Het feit dat ik hier ook post getuigt er al van dat het meer mensen opvalt en irriteert, dus maak van die ene een even een twee. (lekkere zin :+)

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Pagina: 1