[windows server 2003] meer gelijktijdige vpn verbindingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier op het bedrijf sins kort een server staan. Remote access is ingesteld om vpn verbindingen te kunnen ontvangen. Er is echter maar één vpn verbinding gelijktijdig mogelijk. Hoe is de server in te stellen zodat dit mogelijk is ?
Of ligt het probleem bij de modem, router. We hebben namelijk een speedtouch 510i modem, met daarom een linksys (wrt54g) router om ook wireless netwerk te hebben. De linksys deelt de ip adressen uit. De server zit daar dus weer op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Speedtouch modems zijn niet erg goed met VPNs. Ik gebruik in zo'n geval meestal een Zyxel modem, die zijn er veel beter in. Ik heb zelfs meegemaakt dat een Speedtouch volledig vastliep bij inbellen met meer dan één client naar een (PPTP) VPN. Dit laatste dan wanneer de clients achter een Speedtouch zaten. Wellicht werkt het ook niet goed wanneer je server een Speedtouch als modem heeft.

[ Voor 1% gewijzigd door pinockio op 11-02-2008 16:15 . Reden: foutje ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoe staat de SpeedTouch ingesteld.. Waarschijnlijk gewoon al bridge, maar just in case.

En welk VPN protocol gebruik je om de VPN verbinding mee te maken. Is dat gewoon PPTP of gebruik je Microsofts L2TP over IPsec. Of gewoon L2TP.

overigens move ik dit topic naar Netwerken want daar hoort het IMO meer thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Als je intern een vpn verbinding maakt is er dan het zelfde probleem? Op die manier weet je in ieder geval of dat het probleem zich bevindt bij de server of het netwerk gedeelte.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl