• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 14:41
Ik zit met het volgende issue. Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een Sony Bravia 40W2000 en heb hier een PS3 bij ontvangen vanwege de FULL-HD actie die ze hadden. Nu heb ik hem reeds een aantal weken in gebruik maar loop continu tegen een probleem aan bij het afspelen van DVD's. Ik heb de PS3 ingesteld dat hij mijn DVD's upscaled naar 1080p. Wanneer ik een DVD afspeel verliest de TV het signaal, hij gaat naar zwart en komt dan soms weer terug met het DVD beeld. Heel soms speelt een DVD prima af maar helaas vaker zonder beeld ( geluid gaat via optich naar m'n receiver ). Wanneer ik instel dat de PS3 max 720p mag uitsturen naar de TV gaat het kijken naar een DVD wel goed, de TV stelt eenmalig 720p in en blijft dan beeld houden. Ik heb bij de BD / DVD instellingen Full screen aan gezet.

Mijn PS3 is aangesloten via een HDMI kabel, ik heb de beide ingangen op m'n LCD TV uitgeprobeerd om uit te sluiten dat het aan 1 poort ligt. Ik heb ook al bedacht dat het niet aan de TV kan liggen en ook niet aan de kabel aangezien Blu Ray disks, streaming media en Games gewoon op 1080p draaien zonder dat het beeld weg valt. Enige dat ik me kan bedenken is dat het aan de upscaler functionaliteit van de PS3 ligt, is er nog iets anders dat ik kan proberen of zijn er mensen die hier ook problemen mee hebben.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

• Axeman412
Het lijkt er nu op dat het al het materiaal dat 1080p is, Planet Earth geeft nu ook problemen op 1080p en ook de preview films.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

• Axeman412
Toch maar even om m'n eigen topic even netjes af te sluiten. Ik heb gisteren een nieuwe duurdere kabel aangeschaft na een aantal forums bezocht te hebben. Blijkt dat de kabel die ik had niet geschikt is voor gebruik hoger dan 1080i. Met de nieuwe gecertificeerde kabel ( tot 1440p , 10,2 Gbs ) werkt het upscalen en kijken naar 1080p content wel zonder problemen. Ik heb de kabel een aantal keer omgewisseld en met de oude kabel krijg ik direct het probleem weer terug. Ik heb gisteren avond 3 uur lang zonder upscaling problemen kunnen kijken / spelen naar / met de PS3.

Advies, ga je echt voor kwaliteit en wil je geen gelazer met 1080p HD content schaf een goeie kabel aan. Deze hoeven ook uiteraard geen vermogen te kosten maar hou er rekening mee dat hij wel Full HD 1080p aan kan. Dit scheelt je een hoop frustratie en zoeken.