Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
Op dit moment ben ik bezig met een loopbaanheroriëntatietraject. Nu ben ik er achter gekomen welke eigenschappen een toekomstige baan zou moeten hebben. En daar wil ik nu juist jullie hulp voor inroepen.

Want als hoofdeigenschap heb ik enthousiasme(ren) en als tweede communicatief vaardig/sociaal. Maar nu heb ik eens nagedacht over mogelijke functies, maar kom niet verder dan verkoper, docent of evt. intercedent. Misschien zou een leidinggevende functie deze eigenschap ook moeten hebben, maar weet niet of dat de hoofdeigenschap moet zijn!
Ik zoek werk op HBO denkniveau!

Dus kunnen jullie mij een handje helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door PleXtor op 11-02-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 09:54

Dennahz

Life feels like hell should.

Het eerste wat ik dacht bij jou verhaal: Helpdesk, maar aangezien je daar op pist (sig) wil je dit liever niet doen neem ik aan.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225957

Ik dacht eigenlijk ook support/helpdesk-achtig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:25
Het eerste wat in me opkomt is helpdesk :)
Hoe zit het met diploma`s/opleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:34

Wish

ingwell

Helpdesk? Klopt dat je dan je zelf heel hard moet kunnen motiveren als je op HBO niveau wilt werken. Wel als bijvoorbeeld teamlead denk ik (of 3e lijns of zo).

Motiveren en communicatie: coaching, maar daar heb je waarschijnlijk de bagage nog niet voor.

Teamleads zijn bij uitstek mensen die leden moeten kunnen motiveren, maar je moet ook kunnen plannen en beslissingen kunnen nemen.

Maar: moet het per se iets in de IT zijn, of mag je "hemelsbreed" denken? (Wat ik overigens aan zou raden, aangezien je dan meer kans hebt op de voor jou ideale baan).
Enneh: helpt het traject bureau je hier niet mee? Of krijg je alleen een scan en een rapport mee over "wie je bent" en mag je zelf de baan gaan zoeken? Zij zouden je toch ook wat voorbeelden kunnen geven (ze hebben er immers voor gestudeerd).

[ Voor 17% gewijzigd door Wish op 11-02-2008 13:46 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
PleXtor schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:27:
Want als hoofdeigenschap heb ik enthousiasme(ren) en als tweede communicatief vaardig/sociaal.
Wat is dat eigenlijk? Ik heb dat vroegah ook eens meegemaakt dat een consultant op school langskwam en dan samen per student een dag 2 uit trok om eens te kijken wat je intresses/sterktes/zwaktes waren en daar kwamen eigenlijk concrete banen uitgerold die ook vrij aardig klopte 10 jaar later bekeken en diegene die ik ken. Maar wat moet ik me voorstellen met enthousiasme enz? Het komt mij nogal zweverig over. Verder als je een baan zoekt is hier eigenlijk altijd wel een schoen aan te passen in welke richting dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wat denk je in de hotel wereld? Hotel manager? Of Entertainment Director? Daar moet je wel enthousiast voor zijn elke dag, anders lopen je klanten weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

zonder flauw te zijn .. een reintegratiemedewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Ik vind een helpdeskfunctie nu niet echt enthousiasmerend ..

Ik dacht eerder iets in Presales Functies. Klanten enthousiast maken van een bepaalde oplossing, begeleiden tot de bestelbon (communicatief). Ook technisch blijft er zeker nog iets te doen, aangezien de voorgestelde oplossing samengesteld/voorgesteld moet worden aan de klant en daarna overdracht gebeuren naar de SE's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 19:50
Ik zou zeggen dat heb je voor iedere baan nodig, enthousiasme. Maar je geeft alleen karaktereigeschappen aan en dan ook nog meer twee stuks. Ik weet niet wat voor traject je hebt gedaan maar kwamen er niet meer karaktereigenschappen uit?

Bovendien is je persoonlijkheid één ding, maar je vaardigheden zijn vers twee. En daarover lees ik alleen maar dat je een HBO werk-/denkniveau zoekt maar meer ook niet. Kun je dus wat meer informatie geven over al je karaktereigenschappen en je vaardigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
danmaarniet schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:42:
Helpdesk? Klopt dat je dan je zelf heel hard moet kunnen motiveren als je op HBO niveau wilt werken. Wel als bijvoorbeeld teamlead denk ik (of 3e lijns of zo).

Motiveren en communicatie: coaching, maar daar heb je waarschijnlijk de bagage nog niet voor.

Teamleads zijn bij uitstek mensen die leden moeten kunnen motiveren, maar je moet ook kunnen plannen en beslissingen kunnen nemen.

Maar: moet het per se iets in de IT zijn, of mag je "hemelsbreed" denken? (Wat ik overigens aan zou raden, aangezien je dan meer kans hebt op de voor jou ideale baan).
Enneh: helpt het traject bureau je hier niet mee? Of krijg je alleen een scan en een rapport mee over "wie je bent" en mag je zelf de baan gaan zoeken? Zij zouden je toch ook wat voorbeelden kunnen geven (ze hebben er immers voor gestudeerd).
Heb al een paar keer gewerkt op een helpdesk (tijdens mijn studententijd), maar daar wil ik niet mee verder. Vooral omdat je daar bijna geen HBO niveau mee kan bereiken... Wil wel wat uitdaging in mijn werk hebben.

Het mag hemelsbreed zijn hoor. Maar heb al een HBO IT achtergrond en het zou zonde zijn om dat helemaal weg te gooien. Tuurlijk helpt het trajectbureau mij hier ook wel bij, maar ze hebben mij de opdracht gegeven om vacatures te zoeken bij mijn profiel. Volgende keer gaan we dus weer verder en ze willen mij ook wel helpen, maar wil zelf ook wel wat dingen bij elkaar zoeken.
bartgabriels schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:47:
Ik vind een helpdeskfunctie nu niet echt enthousiasmerend ..

Ik dacht eerder iets in Presales Functies. Klanten enthousiast maken van een bepaalde oplossing, begeleiden tot de bestelbon (communicatief). Ook technisch blijft er zeker nog iets te doen, aangezien de voorgestelde oplossing samengesteld/voorgesteld moet worden aan de klant en daarna overdracht gebeuren naar de SE's.
Goede tip!!
n4m3l355 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:44:
[...]

Wat is dat eigenlijk? Ik heb dat vroegah ook eens meegemaakt dat een consultant op school langskwam en dan samen per student een dag 2 uit trok om eens te kijken wat je intresses/sterktes/zwaktes waren en daar kwamen eigenlijk concrete banen uitgerold die ook vrij aardig klopte 10 jaar later bekeken en diegene die ik ken. Maar wat moet ik me voorstellen met enthousiasme enz? Het komt mij nogal zweverig over. Verder als je een baan zoekt is hier eigenlijk altijd wel een schoen aan te passen in welke richting dan ook.
Ik doe een loopbaanheroriëntatie en dat houdt in dat ik 6x een gesprek van een uur doe en een psychologische test... Op die manier krijgen ze een goed beeld van mij en kunnen ze mij helpen om een geschikte baan bij mij te vinden.

Met enthousiasme bedoel ik gewoon dat ik zelf erg enthousiast kan zijn over eigenlijk alles wel :P Dus dat is ook iets wat ik in mijn werk terug wil zien!! Kan ik mijn enthousiasme niet kwijt in mijn werk, dan ben ik weer snel uitgegekeken op mijn werk....

@Megamind:
Hotel wereld lijkt mij eigenlijk niets! Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Jofel schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:03:
Ik zou zeggen dat heb je voor iedere baan nodig, enthousiasme. Maar je geeft alleen karaktereigeschappen aan en dan ook nog meer twee stuks. Ik weet niet wat voor traject je hebt gedaan maar kwamen er niet meer karaktereigenschappen uit?

Bovendien is je persoonlijkheid één ding, maar je vaardigheden zijn vers twee. En daarover lees ik alleen maar dat je een HBO werk-/denkniveau zoekt maar meer ook niet. Kun je dus wat meer informatie geven over al je karaktereigenschappen en je vaardigheden?
Dat klopt. Ik heb dus een HBO IT achtergrond.

Mijn sterke punten in aflopende volgorde:

1. Enthousiasme(ren)
2. Communicatief vaardig
3. Creatief denken
3. Analyseren
3. Dienstverlenend
4. Enige aansturing geven

De punten bij 3 zijn ongeveer allemaal even sterk aanwezig.

Zwak punten

Nonchalant.
Ik moet mensen om mij heen hebben, werkdruk hebben en uitdaging hebben in mijn werk anders gebeurt er niet veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225957

Misschien uitbater van een B&B ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik zou je richting sales of idd pre-sales gooien.

Misschien beginnen op een commerciele binnendienst en je zo opwerken. (vertegenwoordiger, salesmanager etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:48

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als ik dat lijstje van 6 zo eens zie denk ik vooral aan een standaard lulpraatje wat je in ieder CV tegenkomt, maar voor iedereen verschillend is. Dit zijn wel heeeeeel generieke beschrijvingen, is er niets concreters genoemd als voorbeeld?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 22:26

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik zat te denken in de docent richting, maar dan buiten een school-situatie, maar meer in de richting van het geven van trainingen / cursussen (in de zakelijke dienstverlening), of bijvoorbeeld gebruikerstrainingen voor producten (bijvoorbeeld softwarepakketten). Of iets als implementatieconsultant? Dan is de aankoopbeslissing al gemaakt en moet je de klant enthousiast krijgen/ ondersteunen om het product optimaal te gaan gebruiken.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Trainer/coach in de een of andere sport, revalidatiecoach, sociaal werker etc. :?

Of volg de opleiding rijinstructeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108550

Ik dacht ook al aan een helpdeskfunctie.

Zelf ben in systeembeheerder en ik ben altijd van mening geweest dat helpdesk-functies ONTZETTEND onderschat en ondergewaardeerd worden. Het idee is altijd: beginnen op de helpdesk en dan "doorgroeien" naar systeembeheer. Om goed te functioneren op een helpdesk, heb je allerlei vaardigheden nodig, technische, maar vooral ook sociale. Je moet om kunnen gaan met mondige gebruikers en ook met systeembeheerders/nerds aan de IT-kant. Ik heb wel eens de stelling proberen te verdedigen dat het logischer zou zijn eerst als systeembeheerder aan de slag te gaan, om je heen te kijken en dan te eindigen op de helpdesk. Systeembeheer komt toch vaak neer op een aantal truukjes toepassen.

In de laatste Computable stond dat helpdeskfuncties ontzettend moeilijk in te vullen zijn. Men vraagt tegenwoordig vaak HBO, maar men betaalt niet HBO. Verder is het imago slecht (ik begrijp dat persoonlijk niet). Het wachten is dus tot de heren managers eindelijk ook eens gaan inzien hoe belangrijk helpdesk-medewerkers zijn en ze daar ook voor gaan betalen (en wel net zo veel als systeembeheerders, of liever nog meer - moet je eens kijken hoe snel het gedaan is met het slechte imago)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 22:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. If you pay peanuts, don't be surprised if only monkeys turn up for the job :z

Dat gezegd, "helpdesk" is niet alleen maar $miep-aan-de-foon die nOObvragen van Jan-met-de-Pet moet beantwoorden. Er zijn ook helpdesks op hoog niveau voor B2B en interne support in grotere bedrijven. Misschien eens een idee om daar een kijkje te nemen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik denk aan het enthousiast moeten zijn denk ik aan evenementen organisator :P Jezelf motiveren, je team motiveren, maar ook juist bands en/of sprekers motiveren om op te treden op het evenement :P
Maar dat heeft eigenlijk helemaal niks met IT te maken en waarschijnlijk zal de werkgelegenheid niet echt hoog zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 11-02-2008 15:56 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
junior accountmanager zou bij jouw profiel passen. klanten benaderen, orienterende gesprekken voeren, presentaties houden over wat je bedrijf de klant kan bieden. je moet dan wel pro-actief aan de slag, en ik weet niet hoe nonchalant je bent, maar misschien is een verkoopbonus wel een goede motivator.... maar je moet wel wat te bewijzen hebben. je moet eerst jezelf verkopen! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Frieda op 11-02-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:18

Barrycade

Through the...

No offence maar:
Leiding geven en nochalance is een no go, niets is zo dodelijk (voor de baas zelf) als een baas die nochalant is.

Ik zie ook meer een Sr functie met mentor achtige zaken voor me. Lekker druk omdat je ook gewoon werk heb, maar ondertussen nieuwe medewerkers klaar stomen voor het werk, waarin je dan je creativiteit enzo kwijt kan.

Edit: ik snap je signature trouwens niet zo gezien je sterke punten......klinkt nogal negatief namelijk.

[ Voor 46% gewijzigd door Barrycade op 11-02-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224601

Bij het lezen van de TS dacht ik direct aan een rol in de vorm van training geven/workshops faciliteren, maar tijdens het lezen van de andere posts kreeg ik steeds meer het idee dat je gewoon bij een groot bedrijf van start moet gaan met duidelijke doorgroeistructuren.

Start in een vakgebied en ontdek zodoende wat interessant voor je is. Hierna kun je altijd meer naar een meer faciliterende of leidinggevende rol gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 19:50
Gezien de andere punten moet ik zelf denken aan opleidingen/cursussen/workshops geven. Bijvoorbeeld SAP-cursussen aan consultants. Daarbij is enthousiasme belangrijk om de stof over te kunnen brengen en aangezien je ook goed scoort op communicatief vaardig en dienstverlenend zou dit goed bij je passen.

Waak wel voor het "maakbare" gevoel die dergelijke tests/trajecten kunnen geven. Mensen zijn geen apparaten met specificaties waarbij een bepaalde funcite "hoort".
Mischien zou je ook heel gelukkig kunnen zijn in een baan waar je compleet solo werkt en je vervolgens op zaterdag de F-jes van de lokale voetbalclub traint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:52
Als ik zo eens lees naar je eigenschappen, kun je wellicht ook iets gaan zoeken in de sales-branche.
Dus verkoper of een (junior) account manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 22:15
PleXtor schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:08:
[...]
Dat klopt. Ik heb dus een HBO IT achtergrond.

Mijn sterke punten in aflopende volgorde:

1. Enthousiasme(ren)
2. Communicatief vaardig
3. Creatief denken
3. Analyseren
3. Dienstverlenend
4. Enige aansturing geven

De punten bij 3 zijn ongeveer allemaal even sterk aanwezig.
Opeens weet je het... je wordt softwaretester! ;)
Even zonder gekheid. Ik ben een aantal jaar terug in die job gerold en het bevalt mij uitstekend. En met jou sterke punten kom je er wel. Bovendien heeft het testvak een boel doorstroommogelijkheden. Zowel binnen het testvak (coordinator, manager, consultant) als buiten (ontwerper, informatieanalist, architect)
Zwak punten

Nonchalant.
Ik moet mensen om mij heen hebben, werkdruk hebben en uitdaging hebben in mijn werk anders gebeurt er niet veel...
Het is allang goed dat je je zwakke punten ook (durft) te benoemen. Menig mens doet dit niet. Zolang je zwakke punten hebt, heb je ook ruimte voor verbetering.

Geef maar een gil als je zover bent in je keuze en je TOCH maar naar die testconsultant luistert en ook dit vak in komt ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Iets als recruiter is misschien ook nog een optie (en weer eens een suggestie die niet direct ICT-gerelateerd hoeft te zien). Dus goede mensen/werknemers binnen zien te halen voor het bedrijf waar je voor werkt.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• PleXtor
flashin schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:24:
Ik zou je richting sales of idd pre-sales gooien.

Misschien beginnen op een commerciele binnendienst en je zo opwerken. (vertegenwoordiger, salesmanager etc)
Hier zal ik zeker eens naar kijken!
Hillie schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:00:
Als ik dat lijstje van 6 zo eens zie denk ik vooral aan een standaard lulpraatje wat je in ieder CV tegenkomt, maar voor iedereen verschillend is. Dit zijn wel heeeeeel generieke beschrijvingen, is er niets concreters genoemd als voorbeeld?
Voor veel mensen misschien een standaard lulpraatje, maar ze daadwerkelijke bezitten is twee ;)
Rudedadude schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:31:
Ik zat te denken in de docent richting, maar dan buiten een school-situatie, maar meer in de richting van het geven van trainingen / cursussen (in de zakelijke dienstverlening), of bijvoorbeeld gebruikerstrainingen voor producten (bijvoorbeeld softwarepakketten). Of iets als implementatieconsultant? Dan is de aankoopbeslissing al gemaakt en moet je de klant enthousiast krijgen/ ondersteunen om het product optimaal te gaan gebruiken.
Dit soort werk doe ik op dit moment ook, maar helaas is de verhouding niet goed. Ik ben te weinig bij klanten en geef daardoor ook te weinig cursussen... Maar ben er ook wel achter gekomen dat ik niet heel diep op één ding wil ingaan. En als je zo'n functie hebt moet je het pakket wel van binnen en van buiten goed kennen...
littlejoannes schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:31:
Edit: ik snap je signature trouwens niet zo gezien je sterke punten......klinkt nogal negatief namelijk.
Nou ik heb niets tegen helpdesks :P Maar gaat eigenlijk over een hele andere helpdesk (denk aan tweakers ;) )
-W0kk3L- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:42:
[...]

Geef maar een gil als je zover bent in je keuze en je TOCH maar naar die testconsultant luistert en ook dit vak in komt ;) :+
Testconsultant spreekt mij niet meteen heel erg aan.. Maar kan altijd eens zien wat deze baan inhoud!

Verder iedereen bedankt, ik zal eens kijken wat ik over de banen kan vinden. Ik heb in ieder geval morgen een gesprek bij Randstad voor de functie als intercedent! :)

Anoniem: 223316

Voor elk type ondernemer zijn deze eigenschappen extreem belangrijk.

Zonder enthousiasme en communicatieve vaardigheden ben je als ondernemer nergens.

Anoniem: 225107

PleXtor schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:27:
Op dit moment ben ik bezig met een loopbaanheroriëntatietraject. Nu ben ik er achter gekomen welke eigenschappen een toekomstige baan zou moeten hebben. En daar wil ik nu juist jullie hulp voor inroepen.

Want als hoofdeigenschap heb ik enthousiasme(ren) en als tweede communicatief vaardig/sociaal. Maar nu heb ik eens nagedacht over mogelijke functies, maar kom niet verder dan verkoper, docent of evt. intercedent. Misschien zou een leidinggevende functie deze eigenschap ook moeten hebben, maar weet niet of dat de hoofdeigenschap moet zijn!
Ik zoek werk op HBO denkniveau!

Dus kunnen jullie mij een handje helpen?
Telemarketeer?

Doe de test!

http://www.2contact.nl/questions/quiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Wat kje ook invult, je bent de ideale kandidaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225107

En als je daar de lolvan in ziet...

Nee, ze wilen je bellen en dan horen hoe je stem klinkt ed.
Voor de gein gedaan..
Pagina: 1