Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals even doorbomen over het hoofdstukje "Kennis" op CV. Onlangs zag ik een Engelstalig CV (maar kan die helaas nergens meer terugvinden) en daar was "Skills" opgesplitst in 2 subparagraafjes: "Recently used skills" en "Previously used skills". Dat leek me wel een aardig idee.

Nu, hoe denken jullie daar over? Hoe zouden jullie dit vertalen in het Nederlands? Misschien gewoon heel kernachtig een kopje "Momenteel" en een kopje "Vroeger"?

(Ja, inderdaad, SteveIT heeft veeeeel tijd om daar mee bezig te zijn en dat is meteen ook de reden waarom ie hier bij dit bedrijf weg wil, de dagen zijn té lang en er wordt in deze grote organisatie helemaal niks meer bereikt)

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:23

Wish

ingwell

En waarom lijkt je dat een aardig idee? Mij lijkt het namelijk niet relevant welke skills je al dan niet recentelijk heb toegepast. Of zijn skills die je 5 jaar geleden hebt toegepast ineens vergeten en kun je ze niet meer toepassen?

Skills kunnen worden vertaald met vaardigheden, en die verlies je in principe niet, je kunt ze wel ontwikkelen.

offtopic: het flamen op je huidige positie heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

[ Voor 14% gewijzigd door Wish op 11-02-2008 13:32 ]

No drama

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

danmaarniet schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:21:
Skills kunnen worden vertaald met vaardigheden, en die verlies je in principe niet, je kunt ze wel ontwikkelen.
Verlies je geen vaardigheden? OK, als jij het zegt 8)7

Laat ik nu er van overtuigd zijn dat je er totaal naast zit.

ARME AOW’er

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Guardian Angel schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:41:
[...]

Vaardigheden verlies je nooit. Je zal bij opnieuw gebruik van deze vaardigheden weer "in" moeten komen, maar de vaardigheden behoud je altijd.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:23

Wish

ingwell

Guardian Angel schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:41:
[...]

Prima joh - is jouw cynisme trouwens een vaardigheid of een competentie?

Zal ik als voorbeeld dan het fietsen en schaatsen rijden mogen aanmerken als vaardigheden? Dan snap je misschien wat ik bedoel ;) .

No drama

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ik zou het niet opsplitsen maar meer in tabelvorm gebruiken (zoals monsterboard dat doet):

SkillLast used
Visual BasicEnkele maanden
Windows 3.113 jaar geleden

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

danmaarniet schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:52:
[...]
Prima joh - is jouw cynisme trouwens een vaardigheid of een competentie?
Beide.... en ik snap overigens dondersgoed wat je bedoelt.

Omdat je ooit iets kon en het jaren niet hebt gedaan moet je het toch zeker opnieuw (aan)leren, óndanks dat je ooit die vaardigheid had. Daarnaast kunnen er zich ook veranderingen of omstandigheden voordoen die het opnieuw leren beheersen van iets noodzakelijk maakt.

ARME AOW’er

• curry684
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Angeloonie schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:42:
[...]

Vaardigheden verlies je nooit. Je zal bij opnieuw gebruik van deze vaardigheden weer "in" moeten komen, maar de vaardigheden behoud je altijd.
Onzin. Ik heb van 2003 tot 2004 C++ development onder OpenVMS gedaan, en denk maar niet dat ik nog maar iets van de system calls van VMS weet omdat ik sindsdien enkel Windows- en *nix based software development heb gedaan. Dus is VMS voor mij geen vaardigheid meer, dus is ie van m'n CV af.

Professionele website nodig?

Pagina: 1