Toon posts:

[Warcraft 2] IPX via VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje bezig om warcraft 2 bnet via bijvoorbeeld Hamachi of Windows XP VPN aan de praat te krijgen. Als ik het over het LAN probeer dan werkt het gewoon goed met de volgende IPX settings op alle computers:
  • Internal network number: 00000000
  • Frame Type: Ethernet 802.3
  • Network Number: 00000001
Als ik nu hamachi installeer (ik heb het met de oudere 1.0.1.5 en de laatste versie geprobeerd) en niks aan de IPX instellingen van hamachi verander, dan is het mogelijk om games van andere spelers te zien, maar zodra ik dan probeer te joinen dan blijft hij hangen op 'Waiting for response'. Dat is eigenlijk zo'n beetje het beste resultaat wat ik met hamachi behaald heb, maar het lijkt mij dat dit gewoon moet kunnen werken. Verder heb ik bij hamachi nog allerlij mogelijke IPX instellingen geprobeerd zoals IPX op het LAN uitschakelen en de betreffende settings bij de IPX van hamachi invoeren en tal van combinaties hiervan maar het mocht helaas niet baten.

Daarnaast heb ik geprobeerd om het aan de praat te krijgen via een Windows XP VPN server. Hierbij in de eerste instantie hetzelfde probleem met het 'Waiting for response', maar na wat verder te zoeken blijkt dat ik hier helemaal niet de IPX settings in kan stellen zoals hierboven aangegeven, de VPN server, waar ook op gegamed wordt, krijgt constant een nieuw internal network number toegewezen waardoor ik deze computer onmogelijk nog het nummer 00000000 kan geven en ik heb het vermoeden dat daar het probleem ligt.

Maar, nu kom ik er dus niet meer uit. Ik heb in andere topics gelezen dat mensen Warcraft 2 met IPX aan de praat hebben gekregen via Hamachi alleen hoe ze dat precies gelukt is kan ik er helaas niet bij vinden. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen met dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
subtiel schopje...

Verwijderd

Topicstarter
nog een poging dan maar....

Verwijderd

Zal jou een schoppen!

maar ff ontopic:
Wat voor een pc heb je? Ik heb gelezen over compatibiliteits-problemen tussen aldi computers en warcraft 2. Deze zijn te langzaam.. Mensen uit beuningen worden ook geweigerd :+

offtopic:
Maar ik ben ook benieuwd mensen!! niemand die het antwoord heeft zodat ik meneer rook even kan smoken?

Verwijderd

domme vraag, maar draait iedereen dezelfde versie van hamachi?

Verwijderd

jup, dat kan ik bevestigen..

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:45
Waarom niet allemaal via battle.net met elkaar spelen? Aangezien het om de battle.net editie gaat.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Pagina: 1