Hoi,
Stel je hebt de volgende stored procedure:
------------------------------------
create procedure spTest
@langID int
as
select * from tabel where langID = @langID
-----------------------------------
Op zich heel simpel. Vanuit de applicatie stuur ik een ID mee, en dan geeft de stored procedure netjes een record terug. Edoch! LangID kan ook NULL zijn! Als ik een lege waarde naar @langID stuur dan zou hij dat in de stored procedure omzetten naar:
select * from tabel where langID = '';
Logisch dat je dan niets terug krijgt, want '' is niet gelijk aan NULL.
Wat ik dan had bedacht is deze regel in de stored procedure erbij te zetten:
if(@langID = '') set @langID = null
Je zou zeggen dat dat dan goed komt. Helaas krijg ik dan ook geen regels terug.
Ik kan natuurlijk de query in de stored procedure zodanig aanpassen dat ik voor lege waardes en niet lege waardes twee queries uit ga voeren, maar dit is natuurlijk een simpel voorbeeld. Mijn applicatie heeft honderden stored procedures die bijna allemaal van LangID gebruik maken.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik wil dus met 1 query regels met een gevulde als een null langID kunnen ophalen.
Bedankt alvast.
Stel je hebt de volgende stored procedure:
------------------------------------
create procedure spTest
@langID int
as
select * from tabel where langID = @langID
-----------------------------------
Op zich heel simpel. Vanuit de applicatie stuur ik een ID mee, en dan geeft de stored procedure netjes een record terug. Edoch! LangID kan ook NULL zijn! Als ik een lege waarde naar @langID stuur dan zou hij dat in de stored procedure omzetten naar:
select * from tabel where langID = '';
Logisch dat je dan niets terug krijgt, want '' is niet gelijk aan NULL.
Wat ik dan had bedacht is deze regel in de stored procedure erbij te zetten:
if(@langID = '') set @langID = null
Je zou zeggen dat dat dan goed komt. Helaas krijg ik dan ook geen regels terug.
Ik kan natuurlijk de query in de stored procedure zodanig aanpassen dat ik voor lege waardes en niet lege waardes twee queries uit ga voeren, maar dit is natuurlijk een simpel voorbeeld. Mijn applicatie heeft honderden stored procedures die bijna allemaal van LangID gebruik maken.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik wil dus met 1 query regels met een gevulde als een null langID kunnen ophalen.
Bedankt alvast.