Toon posts:

Help een Apple ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo die Tweakers

Als "echte pc'er" ben ik nu ineens veroordeelt tot een bejaarde Apple op mijn werk (thuis heb ik goddank een fatsoendelijke win98 celeron :))

Nou vraag ik me af hoe snel/langzaam is deze apple in vergelijking met een "reguliere pc" ?

Het is een: "Power Macintosh" 7200/75 met ik denk een enorm trage videokaart.....

Alvast bedankt !

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:20
ik durf niks over de snelheid te zeggen maar ik voel met je mee..

ik zou ander werk zoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je :) tja ander werk... ik ben nu in Nederland en ik zou niet weten wat ik anders voor werk moest doen en dit verdient niet heel slecht (14,64 bruto per uur)

Weet niemand het ???

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Hmmm... een 7200/75 is dus 75 MHz PPC 063 of 604 geloof ik. Zijn inderdaad baggertraag, en dat komt i.d.d. door het videogedeelte, maar ook door de langzame systeembus en het extreem trage OS. Ik leef met je mee want leuk is anders... ik vind een G4 zelfse enorm traag vergeleken met de eerste de best budget PC, en dat komt voor 90% door het OS... :)

Verwijderd

tja, toch is mac veel sneller (hardware)

en als je kijkt naar het verbruik van jouw celeronnetje, en dat van een G4, dan is dat griezelig....

oftewel op een celeron kun je lekker barbequen

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:20
woon je dicht bij arnhem? ik heb gewerkt bij de helpdesk van Het Net. klinkt bagger maar wel 19 piek bruto per uur.

in amsterdam zie ik? gigolo? :P

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:41

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Alle Macs onder 200MHz ervaar ik als baggertraag. Een 75MHz 601 moet een verschrikking zijn om mee te werken.

Je kunt er hooguit een ouwe koe van maken.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Ik werk hier met een G4 en een Celeron,
het ding kan niet overweg met het PC netwerk, hangt vaker dan mijn 366 Celeron.

Bestandsbeheer is gewoon een RAMP!
Grote PSD's openen gaat sneller, maar opstarten van programma's is alla Commadore.

128 MB geheugen, maar je moet met het "gebruiksvriendelijke MACos" geheugen toewijzen aan programma's.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Topicstarter
gigolo ? neuh portier bij de UVA :( ben ik vandaag ook maar meeegestopt :)

Die Apple doet er een paar minuten over om netscape optestarten terwijl de connectie ISDN snelheid heeft :( blij dat ik hem NOOIT meer hoef te zien :)

Verwijderd

Ontslag genomen om PC'tje??

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Nee joh.. MAC OS suxx
Pagina: 1