Ik heb een scherm, waarbij ik een vacature wil laten zien, waarvoor meerdere kandidaten zijn geselecteerd, die weer werkervaring, opleidingen, cursussen etcetera hebben. Wat je qua cursussen en opleidingen ziet is ook weer afhankelijk van welke vacature het is (een cursus pottenbakken is alleen relevant voor een sollicitant bij de keramiekfabriek).
Nu heb ik natuurlijk netjes als braaf gedrild OO aapje in mijn Model sectie een Vacature klasse gebouwd, die 0..* Kandidaat objecten heeft, die weer 0..* Werkervaring objecten heeft, etcetera.
Dus dan zou het fijn zijn als ik de collectie kandidaten (die ik ook 'zie' als ik 'edit fields' doe bij een DetailsView die ik gebruik voor de 'top level' vacatureinfo) op een '.net manier' weer zou kunnen doorlopen, en alle collecties daar onder ook weer.
Maar hoe ga ik dat voor elkaar krijgen? Ik heb wel dit soort trucs gevonden:
....maar dat werkt alleen bij een 1:1 relatie.
Natuurlijk zou ik gewoon alles steeds los op kunnen halen aan de hand van kandidaat en/of vacature id's, maar dan heb ik dus geen enkele onderlinge logica meer in mijn domeinmodel klassen.
Nu heb ik natuurlijk netjes als braaf gedrild OO aapje in mijn Model sectie een Vacature klasse gebouwd, die 0..* Kandidaat objecten heeft, die weer 0..* Werkervaring objecten heeft, etcetera.
Dus dan zou het fijn zijn als ik de collectie kandidaten (die ik ook 'zie' als ik 'edit fields' doe bij een DetailsView die ik gebruik voor de 'top level' vacatureinfo) op een '.net manier' weer zou kunnen doorlopen, en alle collecties daar onder ook weer.
Maar hoe ga ik dat voor elkaar krijgen? Ik heb wel dit soort trucs gevonden:
C#:
1
| <%# Eval("NestedObject.Property") %> |
....maar dat werkt alleen bij een 1:1 relatie.
Natuurlijk zou ik gewoon alles steeds los op kunnen halen aan de hand van kandidaat en/of vacature id's, maar dan heb ik dus geen enkele onderlinge logica meer in mijn domeinmodel klassen.
iOS developer