• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-01 10:37
Ik moet virtual machines installeren op een Fedora 8.
De virtual machines die ik moet installeren zijn Fedora, Ubuntu/Kubuntu, XP en SBS.
Ik heb al XEN geinstalleerd op de Fedora en laat hem ook opstarten met XEN.

Helaas krijg ik mijn virtual machines niet goed geinstalleed.

Als ik Fedora geinstalleerd heb kan ik hem gewoon opstarten. Alles werkt zoals het moet maar als ik hem weer afsluit kan ik hem niet weer opnieuw opstarten.
Ik krijg dan een melding met TCP/IP VNC connection to hypervisor got refused or disconnected.

Bij Ubuntu/Kubuntu doet de muis ook raar. Hij begint gewoon overal te klikken in beeld waar ik niet op geklikt hebt.

Als console gebruik ik Virtmanager die standaard in Fedora zit.

Als ik in virtmanager kijk zie ik:

LocalHost Qemu disconnected
LocalHost Xen Active
Domain-0 running
en hieronder mijn virtuele machines

Als ik dubbelklik op Domain-0 zie ik Console nog configured for guest.

Hoe doe ik de installatie

Ik start Virtmanager op.
Ik geef de VM een naam
Ik kies fully virtualization (omdat ik dan vanaf de cd kan opstarten)
Ik laat hem de bestanden opslaan op de 2e harde schijf van 500GB
Ik geef hem 512MB RAM

[ Voor 15% gewijzigd door timskiej op 11-02-2008 10:31 ]

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:54
Het lijkt me dat je veel te veel in een keer in een topic wilt oplossen. Daardoor zet je maar vrij weinig informatie per probleem neer. Ik weet het natuurlijk niet zeker,maar ik heb het idee dat de problemen met elkaar te maken hebben. Om maar eens met de Fedora te beginnen dan.

Wat werkt? Hij doet het alleen in de eerste keer vanuit een install? En dan krijg je de virtual machine niet meer opgestart? Of de install draait wel maar de Fedora (virtual) heeft er geen zin meer in? Verder is het natuurlijk heel goed mogelijk dat niet de install opspeelt maar VNC. Heb je het al geprobeerd zonder VNC op te lossen? Werkt het dan wel goed?

Only when it is dark enough, can you see the stars