Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PSD + Tekst / Slices

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Na wat geknutsel in photoshop en door meerdere templates samen te voegen ben ik uit gekomen op de volgende WiP.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jsbosch/florien/idee6.jpg

Mijn vraag aan jullie is, stel ik wil hier tekst aan toe voegen, dan kan ik dit in Photoshop doen.

Echter is het niet echt handig voor snelle edits etc, aangezien het allemaal layers zijn en ik deze moet "slicen".

Kan iemand mij vertellen of het technisch mogelijk is om alles te slicen behalve het tekst gedeelte en deze gewoon te vullen met html?

Ik kan dit wel slicen zodat ik die witte ruimte als één slice krijg, maar hoe krijg ik hier dan tekst op?

Ik zou de betreffende "text" slice kunnen openen als jpeg/gif en hier meerdere versies van kunnen maken om zo pagina's te maken.

Is dit de juiste werkwijze? Ook wat brandbreedte betreft? Ik ben absoluut geen ster in web design en probeer voor mijn ouders iets op te zettten voor de bed and breakfast waar de begin foto en het foto ablum het belangrijkste zijn.

Mijn V&A

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Als ik jouw was zou ik iemand zoeken die wel wat met html kan. Dan kan die er desnoods zelfs een gratis cmsje onder hangen zodat jij altijd verder kan werken zoals je wilt.

Want als ik het lees heb je geen kaas gegeten van html en ben je dat na dit projectje niet verder van plan. Dan lijkt het mij onhandig het zelf te proberen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Workaholic
  • Niet online
disjfa schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:59:
Als ik jouw was zou ik iemand zoeken die wel wat met html kan. Dan kan die er desnoods zelfs een gratis cmsje onder hangen zodat jij altijd verder kan werken zoals je wilt.

Want als ik het lees heb je geen kaas gegeten van html en ben je dat na dit projectje niet verder van plan. Dan lijkt het mij onhandig het zelf te proberen.
Dus met CMS zou dit moeten kunnen ook al is het gemaakt in photoshop met slice werk?

Ik ken wel wat basis html, maar dat is meer van 5 jaar terug :) Bedankt voor de info in iedere geval, ik ga even kijken wat een prof. bedrijf hier voor zou vragen.
Geert.H schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:16:
@disjfa, dat is inderdaad optie 1.

Optie twee is dat je zelf meer onderzoek gaat doen naar html.

Succes ermee.
ps. je design ziet er wel netjes uit ;)
Kun je mij precies zeggen wat ik moet weten/kunnen (technisch) om voor elkaar te krijgen wat ik precies wil?

Voor de duidelijkheid, ik kan wel wat html, frames, opmaak, links etc, is allemaal niet zo'n probleem.

Mijn vraag was meer naar de werkwijze en of mijn aanpak goed was.

Ik kan de "textarea" als losse slice maken en deze in verschillende versies uitvoeren. Maar beter zou zijn om cms of standaard html text te gebruiken ,maar gaat dat wel icm slices/foto's?

Dus text er op en niet als align?

[ Voor 36% gewijzigd door Workaholic op 11-02-2008 10:41 ]

Mijn V&A

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 20:49
@disjfa, dat is inderdaad optie 1.

Optie twee is dat je zelf meer onderzoek gaat doen naar html. Volg bijvoorbeeld eens de lessen op www.w3schools.com, ga daarna nog eens op google wat andere goede tutorials zoeken.
Wat je wilt is namelijk de basic van de basic van HTML, je stelt nu een beetje een vraag in de trant van "hey ik heb een auto, kunnen daar ook mensen in". Nu is dat wel een logische vraag als je nog nooit in je leven een auto hebt gezien, maar dan zou je er dus ook niet in gaan rijden (dat is dus een metafoor, ga ook geen websites maken als je het niet kunt).

2 opties dus.
1. zoek iemand anders
2. ga eerst html leren, en dan de website maken

Succes ermee.
ps. je design ziet er wel netjes uit ;)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Ontwerp ziet er goed uit, maar lijkt me lastig uitvoerbaar als je het ook in IE6/7 werkende wil hebben (en gecentreerd wil houden). De schaduwen en het motief op de achtergrond gaan erg moeilijk samen zonder alpha-channel (PNG).

Het is te doen, maar vereist een flinke dosis kennis om goed uitgevoerd te krijgen. Met een beetje Photoshop slicen ga je het niet redden vrees ik, tenzij je het geheel gewoon links uitlijnt.

Verwijderd

Als je het lastig vind en je wilt wel gewoon kwaliteit bij omzetten kun je bij slicing services voor minder dan 150 euro je hele layout omgezet hebben naar xhtml / css.

www.psd2html.com heb ik goede ervaringen mee (mag deze url? het is niet in mijn belang ofzo dat hij hier besteld)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:49:
Als je het lastig vind en je wilt wel gewoon kwaliteit bij omzetten kun je bij slicing services voor minder dan 150 euro je hele layout omgezet hebben naar xhtml / css.

www.psd2html.com heb ik goede ervaringen mee (mag deze url? het is niet in mijn belang ofzo dat hij hier besteld)
Grappige link, maar even toegevoegd aan mn bookmarks. Misschien zal ik die service binnenkort eens uittesten, voor het geld hoef je het niet te laten.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:49:

Wat voor code krijg je dan terug? Zijn dat gewoon mensen die het even snel om zetten of doen die het zelfde als PS en ruimen ze dat een beetje op?

• Workaholic
  • Niet online
Leuke link inderdaad, ik krijg nu wat hulp van een mede tweaker :)

Maar deze link gaat zeker bij de bookmarks!

Mijn V&A

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
Het is zo simpel en op deze manier doe ik het al jaren :).

Flatten de layer zodat het 1 layer wordt.
Start je favo html / css tool
Maak de basis met html en css
En ga nu gewoon 1 voor 1 stukjes uit de psd halen en zet deze met behulp van html / css op de goede plek.

Het kost je in het begin even een paar uurtjes. Je leert er meteen html / css door :). Slicen zorgt alleen maar voor narigheden.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Waarom eerst flattenen? Ctrl-shift-c voor knippen uit alle lagen ;)

Ik wil het risico niet lopen door het eerst te flattenen.. Hoe vaak ik niet perongeluk op ctrl-S heb gedrukt ipv ctrl-D :X (lang leve de history, maar toch)

[ Voor 56% gewijzigd door Bosmonster op 11-02-2008 16:31 ]

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
Bosmonster schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:26:
Waarom eerst flattenen? Ctrl-shift-c voor knippen uit alle lagen ;)

Ik wil het risico niet lopen door het eerst te flattenen.. Hoe vaak ik niet perongeluk op ctrl-S heb gedrukt ipv ctrl-D :X (lang leve de history, maar toch)
Dan heb je ook geen gezeur met teksten die nog vector zijn :)

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

rhodium schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:38:
[...]

Teksten kun je ook tijdelijk uitzetten ;)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

rhodium schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:38:
[...]

ctrl-shift-c kopieert gewoon alsof het flattened is, dus ook ongerenderde tekst

flattenen heb je feitelijk nooit nodig, in ieder geval niet in de recente photoshop versies (vroeger kon je niet anders, maar gelukkig zijn we daar vanaf).

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 11-02-2008 23:50 ]

• 7.01D
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08-2009

7.01D

Smells Like Team America

Bosmonster schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:49:
Ontwerp ziet er goed uit, maar lijkt me lastig uitvoerbaar als je het ook in IE6/7 werkende wil hebben (en gecentreerd wil houden). De schaduwen en het motief op de achtergrond gaan erg moeilijk samen zonder alpha-channel (PNG).

Het is te doen, maar vereist een flinke dosis kennis om goed uitgevoerd te krijgen. Met een beetje Photoshop slicen ga je het niet redden vrees ik, tenzij je het geheel gewoon links uitlijnt.
De combi van patroontje, verloopje, schaduw en uitsnede (onderaan) maken het inderdaad wel erg moeilijk voor een browser die geen goed PNG-ondersteuning heeft. Zelfs voor fatsoenlijke browsers zitten er nog wat lastige zaken in, waaronder die overlap onderaan (tenzij alleen het middelste deel meerekt met de content).
Een combinatie van slechts 2 elementen uit het rijtje patroon, kleurverloop en schaduw maken het al moeilijk om een goede background te maken wanneer deze de gehele achtergrond moet vullen.

-- einde bericht --

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Offtopic :ik heb zelf een kleine Basis ervaring html+photoshop
Dus hecht niet teveel aan mijn mening :9

Waarom Slice je het niet gewoon. Eigen menu knopjes en dergelijken.
Save for web Images en html dat cs2 standaard maakt (geen ervaring met cs3)

Opent die Pagina in bijvoorbeeld Dreamweaver. En gaat kloten in de source Dat je het Middenvlak zet Als Achtergrond Plaatje zet voor je site. En dan kan je er standaard overheen typen :)

moet je ook nog wel even kijken met Resize en repeat .

en ik denk dat mensen niet graag willen dat er tekst als plaatje in neem je het feitweg dat mensen kunnen knippen van de site :)

mooi Design btw.

Offtopic Zoals ik zei Basis Kennis (GLR)
Dus hecht niet teveel aan mijn mening :9
Pagina: 1