[World of Warcraft] Slechte FPS

Pagina: 1
Acties:

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 19:33
Omdat ik ten einde raad begin te raken besluit ik hier maar eens een gok te wagen. Als ik World Of Warcraft speel heb ik altijd slechte fps tijdens raids en als ik in Shattrah loop. Het rare is dat dit alleen gebeurt met WoW en niet met andere spellen. Ook is het vreemd dat mijn vader met een slechtere pc betere fps heeft met mijn wow installatie (over het netwerk). Ik heb al redelijk wat dingen geprobeerd namelijk,

- Complete format, geen verbetering.
- WoW opnieuw geinstalleerd, geen verbetering.
- Verschillende drivers geprobeerd.
- Verschillende setting binnen WoW geprobeerd, geen verandering, zowel laag als hoog blijft de fps gelijk.
- Memtest gedraaid, geen error's.

Systeem gegevens:
- Amd Athlon 64 3200+
- Asrock 939-Dual Sata 2 Moederbord
- 1,5 gig pc3200 Twinmos geheugen
- Sapphire ATI x1950xt videokaart, ik heb ook met de 2d/3d settings geklooit en met de fanspeed maar beide mocht niet baten.

Ik hoop dat jullie nog tips hebben, want ik blijf het vreemd vinden dat het alleen met WoW is, maar dezelfde WoW draait wel goed op mijn vaders pc. (Mijn broer heeft ook een x1950xt en ook dezelfde problemen.) Mijn vaders pc heeft een Nvidia Geforce 7600gt.
Als er nog meer informatie nodig is, moet je het gewoon even vragen. 8)

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Ik mis wat belangrijke info, wat is 'slechte fps' in jouw ogen? Daarbij is het misschien handig om de specs van je vader ook te geven :P.

En tja, wow is altijd lagere FPS tijdends raids, BG's en in Shattrath ... kun je niks aan doen.
Heb het idee dat je CPU wat nekt.

[ Voor 6% gewijzigd door EyeWitness op 11-02-2008 01:57 ]

• Xato
Zucht 8)7, helemaal vergeten inderdaad. In Shattrah 7-18 fps, raids 3-12 en buiten die plaatsen 30-40 fps.

Mijn vaders spec zijn:
- Amd Athlon 64 3200+
- Éen of anders asus moederbord weet het type even niet meer.
- 1,5 gb corsair geheugen pc3200
- Nvidia Geforce 7600gt

Specs van me broer met dezelfde problemen zijn trouwens
- Amd Athlon 64 3700+
- Ook een asus moederbord
- 2gb corsair geheugen
- Sapphire ATI x1950xt videokaart

Het lijkt echt dat als het ietsjes drukker word het spel helemaal instort.

Verwijderd

Op welke resolutie en fsaa speel je? Details en zo.

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
gelijktijdige programma's uitzetten. Grafisch even op "standaard" zetten. Triple buffering aan / uit. Gewoon wat pielen met de instellingen. Met jouw systeem zou je veel meer fps moeten halen. Tenzij je een enorme resolutie gebruikt (1600x1200) ofzo in combinatie met een videokaart van <256mb.

Ah ik lees dat je al hebt geprobeerd de instellingen te veranderen, wat heb je allemaal geprobeerd? Instellingen in wow of instellingen van de videokaart?

[ Voor 21% gewijzigd door Vorak op 11-02-2008 07:09 ]

• Xato
Ik heb al zitten spelen met resoluties en instelling, AA staat op 1x. De resolutie waar in normaal op speel is 1680x1050. De videokaart zelf is een 256mb, maar dat zou voldoende moeten zijn voor die resolutie. Ik gebruik de 7.12 Omega Drivers, waarin ik op profiel prestatie speel, dit veranderen naar kwaliteit veranderde weinig in mijn fps. Via Atitool heb ik de fan ook op 100% laten draaien om temperatuurs problemen uit te sluiten. Ook heb ik always in 3d mode aangezet om daar ook geen problemen mee te hebben, dit uitzetten heeft trouwens ook niet geholpen.

De prestaties in cod4 zijn trouwens wel allemaal goed (60-80FPS), het is puur alleen in wow, maar dezelfde wow draait wel als een trein op mijn vaders pc. Het lijkt hem dus in de combinatie WoW en de Sapphire ATI x1950xt 256MB kaart te zitten. Maar volgens mij is WoW niet te zwaar voor die kaart. 8)7

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:26
En welke resolutie heeft je vaders pc?

http://specs.tweak.to/16567

• Xato
skelleniels schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:11:
En welke resolutie heeft je vaders pc?
Mijn vader draait op 1280*1024, mijn broer draait op 1680*1050. Maar ookal zet ik de mijne op 800*600 dan blijft het aantal fps gelijk aan die van 1680*1050.

• Lollial
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-12-2024
Draai je misschien veel add ons? Samen kunnen die veel geheugen opslokken.

StarCraft II: Serial

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 23:03
Dit had ik toen ik nog WoW speelde ook, merkte ook op dat mijn processor niet boven de 50% uit kwam, en had echt een top-notch PCtje, ook nooit een oplossing voor gevonden.

Steam

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk ook eens in World of Warcraft scherm vreemd

Niet helemaal hetzelfde maar op de WoW forums word er wel naar gerefereerd. Heel veel mensen met, typisch, een nVidia kaart die problemen melden.

Maar dat van die addons zou inderdaad wel eens een issue kunnen zijn. Als je er veel gebruikt, rename de Interface folder dan eens en kijk hoe het dan draait.

[ Voor 26% gewijzigd door redfoxert op 11-02-2008 14:42 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-10 16:47
Zet 'smooth mouse' eens uit, mocht dit nog aanstaan. Kan een hoop schelen.

• Xato
Zonder addons, en heb alle mogelijke fps configs al geprobeerd, zonder smooth mouse, glow effects, alles, maar mijn fps blijft gelijk als dat ik alles op hoog zou draaien, het lijkt net of die gelimiteerd word 1 of andere vage reden.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Xato schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:35:
Zonder addons, en heb alle mogelijke fps configs al geprobeerd, zonder smooth mouse, glow effects, alles, maar mijn fps blijft gelijk als dat ik alles op hoog zou draaien, het lijkt net of die gelimiteerd word 1 of andere vage reden.
repair.exe draaien en alles resetten en proberen te repareren.

https://discord.com/invite/tweakers

• Xato
redfoxert schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:39:
[...]

repair.exe draaien en alles resetten en proberen te repareren.
Heb ik ook al gedaan, plus een complete herinstall van WoW. Maar het zit ook niet in WoW volgens mij aangezien in de op een andere pc over het netwerk wel goed draait. Het zit hem dus denk ik in een conflict tussen mijn videokaart en Warcraft.
Pagina: 1