Toon posts:

RAID0 probleem Gigabyte GA-P35-DS3P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord Gigabyte GA-P35-DS3P
Intel P35 Chipset met ICH9 RAID southbridge.
Probleem: Ik heb een RAID0 volume en Bios F6. Vandaag heb ik het bios geupgrade naar F9 en u raadt het al: Raid volume naar de filistijnen.
Gelukkig had ik nog een harddrive met Vista erop ergens liggen en daar heb ik de Intel Matrix Storage Console op geinstalleerd.
Normaal is je volume bij RAID0 alleen weg als een van de disks niet aangesloten is of een van de disks is gecrashed. Het vreemde geval doet zich nu voor dat beide disks nog steeds gezien worden, maar 1 disk is uit het volume gewipt en heeft nu de status 'Non raid harddrive' gekregen, terwijl de andere gewoon nog als een member van het volume wordt beschouwd.
Is er een manier om de schijf weer de status 'raid harddrive' te geven zodat hij weer door het volume herkend wordt? Ik heb alle documentatie van Intel zorgvuldig doorgenomen maar daar kun je alleen vinden hoe je een raid disk naar een non-raid disk converteert en niet andersom.
Is het terugflashen naar Bios F6 nog een optie, Of heeft dat hier niets mee te maken?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Jouw bord heeft toch helemaal geen Intel controller? Alleen de DS3R heeft die.
Even nagezocht. Hij heeft hem wel.

Heb je je RAID-set al opnieuw aangemaakt in het BIOS?
Heb je sowieso al de 'Restore to defaults" in je BIOS gebruikt? Altijd aan te raden na een flash.

[ Voor 34% gewijzigd door frickY op 10-02-2008 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cipher,

Bedankt voor je snelle reply.
Ja, ik heb 'restore to defaults' gedaan in Bios, en ik vraag me af of je een raid set opnieuw kunt aanmaken in het BIOS zonder de data te verwijderen. M'n laatste backup is alweer anderhalve maand geleden ;( Ik ben er goed :r van dat ik zo heb zitten :Z