hardware tooltje om post message uit te lezen, hoe heet dat?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik ben op zoek naar een hardware tooltje die je in je pci bus stopt, zodat je post message uit kan lezen. hoe heet dit?? ik wil graag kopen zodat ik sneller een diagnose kan stellen bij pc's die ik repareer.

ik heb alleen geen idee wat de naam is. wie helpt? en zijn er veel verschillende soorten/prijzen?

[ Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 10-02-2008 22:03 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:02

Thandor

SilverStreak

Google - pci debug card ebay. Dan kom je zowel de kaartjes als verkooppunten tegen. Zie bv. deze link op eBay. Het kaartje zelf kost ruim een euro, verzenden vanuit Hong Kong in een envelop is ook spotgoedkoop.

Zo zijn er overigens nog wel meer te vinden. Je kunt ook zoeken op 'pc diagnostic card' of iets in die trend :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Tennisbal
Thandor schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:10:
Google - pci debug card ebay. Dan kom je zowel de kaartjes als verkooppunten tegen. Zie bv. deze link op eBay. Het kaartje zelf kost ruim een euro, verzenden vanuit Hong Kong in een envelop is ook spotgoedkoop.

Zo zijn er overigens nog wel meer te vinden. Je kunt ook zoeken op 'pc diagnostic card' of iets in die trend :).
thanks! een pc winkel heeft ze zeker niet?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:02

Thandor

SilverStreak

tennisbal schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:15:
[...]

thanks! een pc winkel heeft ze zeker niet?
Ik heb ze daar nog nooit gezien (al kom ik er ook niet zo vaak). Het lijkt mij dat je ze het beste gewoon op eBay kunt bestellen. Dat is spotgoedkoop en je hoeft er de deur niet voor uit ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Tennisbal
Thandor schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:17:
[...]
Ik heb ze daar nog nooit gezien (al kom ik er ook niet zo vaak). Het lijkt mij dat je ze het beste gewoon op eBay kunt bestellen. Dat is spotgoedkoop en je hoeft er de deur niet voor uit ;).
ik ben nu bezig een nl-se webwinkel te zoeken ivm betalingen wat ik liever binnen nl houdt. maar ik vind ze nergens. erg vreemd

edit: ik lees net dat op de specs. van een van die kaartjes dat de nieuwste processors niet ondersteund worden. kan dit kloppen? omdat het misschein nieuwere moederborden zijn? of moet ik op zoek naar een ander type?

[ Voor 20% gewijzigd door Tennisbal op 10-02-2008 22:25 ]

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:55
offtopic: wat doet dat ding precies?

• Tennisbal
arvidbeheerder schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:26:
offtopic: wat doet dat ding precies?
postmessage geven, zodat je zelfs met een half dood moederbord kan aflezen welke problemen er zijn. erg relaxt, een keer werkend gezien in australie.

als iemand een winkel in nederland weet waar ik hem kan kopen hoor ik dit graag, ik wil hem namelijk zo snel mogelijk in huis hebben.

en is het een universeel systeem? of moederbord afhankelijk?

[ Voor 24% gewijzigd door Tennisbal op 10-02-2008 22:32 ]

Pagina: 1