Wat worden er hier lekkere kortzichtige conclusies getrokken zeg
Het feit dat DEP niet bijdraagt aan betrouwbaarheid van data of andere zaken doet he-le-maal niets af aan het feit dat het programma niet blij met de overclock is. Als het een willekeurig ander programma was geweest dan had iedereen hier geroepen dat het systeem instabiel is maar omdat het een volgens velen onbelangrijk stukje OS is maakt het niet uit dat dat vastloopt. En het feit dat het beter loopt als de FSB lager staat geeft gewoon aan dat de fouten direct verbonden zijn aan de overclock. Als 3DMark vastloopt dan klokken we ons systeem terug, als we BSOD's krijgen dan klokken we terug, maar als DEP fouten genereert dan is er niets aan de hand ?
Haha, met mijn processor op 4GHz kom ik Windows niet in, op 3,8GHz wel. Zal ik maar meteen gewoon DOS 6.22 installeren ? Want in DOS loopt de processor zonder moeite op 4GHz. Of kies ik er toch voor om de processor maar iets terug te zetten en wel stabiel in Windows kunnen klikken.
Misschien een extreem voorbeeld, maar mijn mening is dat als software op normale kloks geen fouten meldt en op hogere kloks wel dat er dan iets is met de systeemstabiliteit. Dan kun je Orthos draaien wat je wilt en hoe lang je wilt, 100% stabiel ben je pas als het systeem overgeklokt exact zo loopt als op minder hoge clocks en dat is in dit geval gewoon niet zo.
450MHz of 460MHz FSB is gewoon ontzettend hoog. Daarbij komt de volgende zin op mij over alsof je van stockspeeds maar ineens bedacht dat bijna 200MHz extra FSB ruimte weleens handig zou kunnen zijn en de processor maar eens asociaal ver overgeklokt moet worden (niets mis mee als het stabiel blijft draaien, maar ik doe het stapje voor stapje).
"Sinds ik mijn processor (E8500) van stock naar 4140 (460 x 9) heb overgeclocked "
Hoe denkt de meerderheid er hier trouwens over dat het weleens zo zou kunnen zijn dat bepaalde code zo corrupt raakt door de overclock dat DEP het niet meer als valide code ziet ? Het zal echt geen simpel vergelijkingsprogramma'tje zijn die alleen reageert als hij in code ziet "$TryToInstallVirus = true" maar zal een ingewikkeld systeem zijn die naar bepaalde patronen zoekt en het zou zo kunnen zijn dat datacorruptie ertoe leidt dat valide code zo in de knoei raakt dat het aan een bepaald patroon gaat voldoen.
Verder zouden specs wel handig zijn, want wat heb je bijvoorbeeld voor geheugen ? Wellicht dat het geheugen gewoon niet op 460 wil draaien en dat daar het probleem zit.
Wil hier overigens absoluut niet lopen beweren dat de TS DEP aan moet laten staan, want als het zonder DEP stabiel
genoeg loopt dan zal het mij worst wezen of het systeem een keer in het kwartier reboot of 90 dagen aaneengesloten aan kan staan, da's de keus voor de TS.