Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
In het kort mijn probleem :)

Ik heb hier een PC staan waar ik een officiele XP Pro NL OEM op heb gezet.
De installatie is prima gelukt MAAR om de één of andere vage reden zag ik na de installatie dat de Windows schijf de letter H: heeft gekregen.
Opzich niet zo'n ramp maar ik wil het als een C: schijf hebben.
Het veranderen van de systeem letter kan niet omdat het hier de OS schijf betreft.
Nou moet ik deze Windows binnen 30 dagen activeren (heb dit nog niet gedaan) wel heb ik de code van de sticker al moeten invoeren.
Nou vind ik het, en is het voor mij een kleine moeite om de hele schijf weer leeg te gooien en de installatie ff opnieuw te doen.

Moet ik deze installatie voor het activeren eraf gooien of daarna...?, Ik ben bang dat als ik nu gelijk weer formatteer en straks weer mn code van de sticker moet invullen dat ik dan problemen krijg omdat deze code al een keer gebruikt is (ook al is het het zelfde systeem)

Als ik het na het activeren zou doen zou ik dan het zelfe probleem kunnen krijgen bij het activeren, dat ik dat al een keer gedaan zou hebben (al was het voor het zelfde systeem)

Zou ik in beide gevallen gezeik kunnen krijgen met Microsoft...? of mag je een OEM net zo vaak her-installeren en activeren op één en het zelfde systeem als je zelf wil...?

Ik weet dat een OEM licentie voor 1 systeem is maar ik heb hier verder niks van hardware veranderd...

Daarbij kom ik dus op de volgende vragen:

* Hoevaak kan en mag in een XP Pro OEM op dezelfde PC opnieuw installeren en code van de sticker invullen? (in geval van geen hardware updates, gewoon een volledige format en XP er opnieuw op)

* Hoevaak kan en mag in een XP Pro OEM op dezelfde PC opnieuw activeren? (in geval van geen hardware updates, gewoon een volledige format en XP er opnieuw op)

Het gaat hier dus om een Windows XP Pro NL OEM versie (niet merk gebonden) een echte Microsoft OEM dus ;)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:50

Ankh

|true

crack_en_hack schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:23:
Daarbij kom ik dus op de volgende vragen:

* Hoevaak kan en mag in een XP Pro OEM op dezelfde PC opnieuw installeren (in geval van geen hardware updates, gewoon een volledige format en XP er opnieuw op)

* Hoevaak kan en mag in een XP Pro OEM op dezelfde PC opnieuw activeren (in geval van geen hardware updates, gewoon een volledige format en XP er opnieuw op)
1)
geen idee, ik bel altijd en dan laten ze me altijd opnieuw activeren (okay nog niet zo vaak nodig gehad)
2)
je kan je activatie bestand kopieren en deze later weer terug plaatsen hierdoor hoeft hij enkel maar te veriferen en hoeft hij niet te activeren. Dit gebruik ik altijd :)

En op je vraag of je beter voor of na het activeren op nieuw kan installeren is natuurlijk ervoor :) scheelt weer een belletje enzo

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:25
Best gewoon niet activeren en herinstalleren. Dan pas activeren. Maar je kan je OEM tot op 5 keer activeren via de Assisted Telephone Helpdesk, brengt het totaal op 8 activeringen!

Dus gewoon herinstalleren.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Bellen had ik ook al willen doen ja alleen ik dacht dat het beter is het hier na te vragen...

Het liefst zou ik dit gewoon willen (blijven) doen zonder steeds Microsoft te hoeven bellen, ook omdat ik voor andere (zoals nu) vaak ook opnieuw moet installeren...

Thuis wil ik op mn eigen PC's (ook met OEM licentie) in deze dagen ook weer eens een volledige herinstallatie doen...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmatic
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 06:21
Je kan je installatie onbeperkt opnieuw uitvoeren met je licentiesleutel op dezelfde hardware, zolang je deze installatie niet activeert. Ik raad je aan enkel te activeren eens alles correct werkt.

BTW: ik heb ooit net hetzelfde probleem meegemaakt (Windows op H-schijf). Bleek dat ik tijdens de installatie m'n interne USB cardreader moest afkoppelen wegens een vaag hardwareconflict... Misschien is dat de oorzaak van je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Enigma12345 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:36:
Je kan je installatie onbeperkt opnieuw uitvoeren met je licentiesleutel op dezelfde hardware, zolang je deze installatie niet activeert. Ik raad je aan enkel te activeren eens alles correct werkt.

BTW: ik heb ooit net hetzelfde probleem meegemaakt (Windows op H-schijf). Bleek dat ik tijdens de installatie m'n interne USB cardreader moest afkoppelen wegens een vaag hardwareconflict... Misschien is dat de oorzaak van je probleem?
In 1 keer goed d:)b Het was idd mijn interne USB cardreader die er op dat moment in zat.

Het gaf verder geen problemen en nu ook niet (alles werkt gewoon) alleen heeft die interne USB cardreader wel mn C: ingepikt 8)7

Pagina: 1