• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 12:37
Wegens het gebruiken van Windows vista buisness N, heb ik geen windows media player. Ik kan nu dus bijna geen HD films kijken, ik kan ze wel kijken maar dan zonder geluid. .WMV bestanden gaat het dan om.

Is er een manier om toch deze films me geluid af te spelen ? ik heb al verschillende players gebruikt (divx, VLC media player) maar allen zonder geluid.

Hoe krijg ik op deze versie van windows vista deze HD films werkend ? MP4 werk darintegen weer wel, gewoon met geluid.

iemand misschien een oplossing ?

• Nipje
Converten lijkt me de beste oplossing, welke converter is aan te raden ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Installeer de codecs die je nodig hebt om het geluid af te kunnen spelen. Lijkt me minder moeilijk dan het hele zaakje converteren.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:20

Ankh

|true

Hele stomme opmerking misschien, maar je kan wmp toch gewoon downloaden van de website en installeren?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Installeer het CCCP (combined community codec pack).

Daarmee kan ik in mijn Bsplayer gewoon HD films kijken :).

Verwijderd

K-lite kan het naar ik aanneem ook gewoon!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:30:
Installeer het CCCP (combined community codec pack).

Daarmee kan ik in mijn Bsplayer gewoon HD films kijken :).
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:43:
K-lite kan het naar ik aanneem ook gewoon!
Codec packs are bad m'kay ? K-lite is wel de slechtste !

Blijf gewoon van codec-packs af, iets wat iedereen zou moeten doen want dan kunnen die dingen eindelijk eens uitsterven .....

Het is in feite heel makkelijk:
Download en installeer de laatste build van het ffdshow_tryouts project (klik). XXL' s builds zijn multi-threaded afair, en sommige builds van clsid hebben SSE ondersteuning.

Er vanuit gaande dat je een fatsoenlijke CPU hebt, kan je met deze nieuwe generatie van ffdsow vrijwel alle audio,- en videoformaten decoderen, inclusief AC3, DTS, AVC/H264 en VC-1 enzo (met dit ene stukkie software dus).

Download een " gepachte build" van Media player classic, en gebruik die als speler. Neem bijvoorbeeld MPC-HT edition (klik)

Zoek als laatste ook naar Haali's media splitter, om MKV's te kunnen draaien heb je dat nodig: (klik)

PS: Het zou moeten opvallen dat alle links verwijzen naar het forum van Doom9.org. Dat is dus DE plaats om dit soort dingen te vinden, en ook alles over converteren (wat dus niet nodig is).

Bovenstaande is allemaal Open Source of GPL software :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 22:03 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:54:
[...]

[...]

Blijf gewoon van codec-packs af, iets wat iedereen zou moeten doen want dan kunnen die dingen eindelijk eens uitsterven .....

Download en installeer de laatste build van het ffdshow_tryouts project (klik). XXL' s builds zijn multi-threaded afair, en sommige builds van clsid hebben SSE ondersteuning.

Er vanuit gaande dat je een fatsoenlijke CPU hebt, kan je met deze nieuwe generatie van ffdsow vrijwel alle audio,- en videoformaten decoderen, inclusief AC3, DTS, AVC/H264 en VC-1 enzo (met dit ene stukkie software dus).

Download een " gepachte build" van Media player classic, en gebruik die als speler. Neem bijvoorbeeld MPC-HT edition (klik)

Zoek als laatste ook naar Haali's media splitter, om MKV's te kunnen draaien heb je dat nodig: (klik)

PS: Het zou moeten opvallen dat alle links verwijzen naar het forum van Doom9.org. Dat is dus DE plaats om dit soort dingen te vinden, en ook alles over converteren (wat dus niet nodig is).

En een onderbouwing waarom ze slecht zijn zou wel fijn zijn :+
Mijn mediaplayer classic pakt gewoon de powerdvd plugin, die weer nvidia purevideo gebruikt, probeer dat maar eens met je GPL software.

[ Voor 4% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-02-2008 22:06 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Nipje
hmm, ik zal het is gaan proberen. Bedankt voor de hulp, denk dat ik er nu wel uit kom.

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:05:
[...]

En een onderbouwing waarom ze slecht zijn zou wel fijn zijn :+
Mijn mediaplayer classic pakt gewoon de powerdvd plugin, die weer nvidia purevideo gebruikt, probeer dat maar eens met je GPL software.
Probeer jij maar eens te kijken of je dat ook legaal kunt. Die PowerDVD en die pure-video zijn niet gratis weet je.

Probeer ook eens of dat je date codec-pack kunt de-installeren, updaten of iets anders aan instellen. Kans is groot dat je gedonder hebt, een enorme hoeveelheid meuk achterlaat in je registry, op je HD of weet ik waar. En dan heb je ook nog eens gerede kans dat die illegale powerDVD / purevideo-codecs die je hebt voorzien zijn van back-doors. Codec packs staan nu eenmaal bekend om die toestanden (en niet voor niets).

Als je overigens WEL een legale versie hebt van powerDVD en/of purevideo dan kan je die gewoon met MPC-HT gebruiken. Je hoeft dan alleen maar de EVR-renderer te kiezen, en dan hoef je dus no steeds geen codec-pack te gebruiken.

En dan tot slot: Ik wens je succes met je powerDVD/pure-video. Want die accelereren dus helemaal niets van een AVC die gemaakt is met x264.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 22:29 ]

Verwijderd

[...]

[...]

Ken je het CCCP eigenlijk wel? Want dat installeert nl gewoon ffdshow en een config tooltje, kan ge-uninstalled worden en is 100% instelbaar.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:36:
[...]

Ken je het CCCP eigenlijk wel? Want dat installeert nl gewoon ffdshow en een config tooltje, kan ge-uninstalled worden en is 100% instelbaar.
Jups helemaal mee eens, en werkt gewoon beter dan fddshow tryouts (is mijn ervaring).
Gebruik CCCP in combinatie met Mediaportal, en werkt perfect.
Voordeel is dat er gelijk haali mediasplitter in zit, en een soort van vobsub voor ondertitels.

Verder installeerd hij geen aparte meuk, en als je het weer verwijderd, verwijderd hij ook gewoon alles.

Dus CCCP is niks mis mee ;)

Verwijderd

Ik gebruik ffdshow al zo lang, dat ik idd niet meer weet hoe,- en wat schijnbaar. Ik ken het CCCP-pack toen er een hele verzameling rommel in zat, o.a. nog een gehackte versie van CoreAVC die meer bugs had dan dat ie werkte.

Trouwens, ffd-tryouts heeft zijn eigen config mogelijkheden ? Geen tool voor nodig, gewoon via start-menu bereikbaar. En de ondertitels zijn momenteel geintegreert in de gepachte builds van MPC, waaronder die HT edition waar ik het over heb. Maar een speler uitzoeken is meer persoonlijk, ik geef de voorkeur aan MPC-HT, maar kijk ook regelmatig rond naar een fijnere (ben MPC gewoon zo gewend denk ik ;) )

En Hali's splitter los installeren is mij altijd beter bevallen, daar komen nl. ook regelmatig verbetreing op. En ik op die manier kan ik oa ook CoreAVC nog laten lopen (als nodig) :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 12:28 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:27:
[...]

Probeer jij maar eens te kijken of je dat ook legaal kunt. Die PowerDVD en die pure-video zijn niet gratis weet je.

Probeer ook eens of dat je date codec-pack kunt de-installeren, updaten of iets anders aan instellen. Kans is groot dat je gedonder hebt, een enorme hoeveelheid meuk achterlaat in je registry, op je HD of weet ik waar. En dan heb je ook nog eens gerede kans dat die illegale powerDVD / purevideo-codecs die je hebt voorzien zijn van back-doors. Codec packs staan nu eenmaal bekend om die toestanden (en niet voor niets).

Als je overigens WEL een legale versie hebt van powerDVD en/of purevideo dan kan je die gewoon met MPC-HT gebruiken. Je hoeft dan alleen maar de EVR-renderer te kiezen, en dan hoef je dus no steeds geen codec-pack te gebruiken.

En dan tot slot: Ik wens je succes met je powerDVD/pure-video. Want die accelereren dus helemaal niets van een AVC die gemaakt is met x264.
Powerdvd en purevideo zijn niet gratis, maar kreeg powerdvd bij mijn laptop en purevideo ondersteuind ie via de driver.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
[...]

[...]

En daarmee heb je ongeveer beschreven waar CCCP uit bestaat, alleen heeft kan er ook gekozen worden om Zoomplayer te installeren, als je geen MPC wilt gebruiken. CCCP heeft een (zeer handige) wizard zeg maar waar je kan kiezen uit welke formaten het wel of niet moet gaan gebruiken en de optie om de settings te resetten.
Pagina: 1