Vaste telefoon aansluiting - geen kiestoon

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hopen dat dit de geschikte plek is om deze te posten, er is niet echt een gedeelte voor vaste telefonie en technische dingen verder, vandaar.

De situatie is als volgt:
Twee maanden geleden heb ik een appartement gekocht. Daarin een paar stopcontacten en de telefoon aansluiting verplaatst. Door wat miscommunicatie met de andere Bob de Bouwers is nu niet meer duidelijk welke draadjes waar horen te zitten.

Na een korte spiek actie bij de buren de draadjes op eenzelfde manier vastgemaakt. Als ik er een losse telefoon op aansluit krijgt deze wel spanning (klokje gaat aan op het display). Volgens mij zou dat inhouden dat het de goede draadjes zijn... maar zoals de topic titel al zegt krijg ik geen kiestoon te horen.
Afbeeldingslocatie: http://www.eggy.nl/images/contact.jpg

Volgens Orange online levering check is alles opgeleverd en zou het moeten werken.
In nieuwbouw tegenwoordig zijn er niet zoveel mogelijkheden... alleen is deze net ff ietsje ouder.
Afbeeldingslocatie: http://www.eggy.nl/images/draadjes.jpg

Het zijn er net ff iets meer, wat het aantal combinaties nogal uitbreid. Inmiddels als een aantal combinaties geprobeerd (draadjes zitten wel in paren om elkaar heen), maar deze geeft tot zover het meeste leven.

Het moment supreme... de vragenronde :)
Klopt het dat spanning = goeie draadjes?
Zo ja, is de aansluiting verkeerd?
Zo nee, is er voor deze bundel draadjes een standaard kleurcombi die zou moeten werken?

Top dat ik van de buurman zijn wireless sleuteltje mocht hebben om te kunnen internetten, maar ik wil nu toch wel wel over op m'n eigen abbo :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

die kabel is een UTP of FTP kabel, die komt niet standard uit een ptt aansluiting dus waarschijnlijk zit je ISRA punt ergens anders (wellicht in de meterkast) kijk daar eens hoe eea aangesloten zit :)

dat zwarte brugje tussen B en die andere aansluiting is niet nodig bij mijn weten, als alleen A en B aangesloten zijn werkt het normaal gesproken ook prima :)

edit : heb je een multimeter ?
zoja, meet eens wat de spanning is; ca. 50 volt wisselspanning betekend dat er een analoge lijn op zit, ca 100 volt betekend digitaal :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tinus op 10-02-2008 19:44 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Thx voor de info!

Multimeter zou ik even moeten regelen, maar dat moet lukken.

Meterkast is een ander verhaal... het is een flat en die kabel gaat de muur in en dan recht naar beneden. Volgens mij komt die er in de kelder pas weer uit, in een kast met dikke hangsloten er op ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

als je er echt niet uitkomt dat moet het toch wel met de VVE te regelen zijn da tje ff in die kast mag spieken ? ;)

en anders de kpn bellen dat hun lijn niet goed is :)
btw, heb je meerdere telefoontoestellen geprobeerd ? misschien je is toestel wel kapot.

[ Voor 20% gewijzigd door Tinus op 10-02-2008 20:34 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Stomme opmerking misschien, maar je hebt het over Orange.
Bedoel je niet gewoon adsl van orange, met telefonie?
In dat geval is het nogal logisch dat je geen kiestoon hoort. Je moet de lijn aansluiten op je modem en de telefoon weer op het modem.
(mocht dit zo zijn dan moet op het forum wel te vinden zijn hoe je een en ander moet doen)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ehmm ja, dat is zo, maar ik was in de veronderstelling dat Orange de lijnhuur via kpn voor je regelde? In dat geval zou ik in ieder geval een kiestoon verwachten, maar je zou zomaar een punt kunnen hebben.

Neemt niet weg dat ik natuurlijk nog niet 100% zeker weet dat ik de goede dropveters aan heb gesloten, maar dat gaan we iig eens proberen :)

..en als dat niet werkt ga ik idd eens bellen, maar dat is natuurlijk altijd een laatste redmiddel ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Kaastosti op 11-02-2008 08:53 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Als je een lijn hebt, betekend dat absoluut niet dat je een kiestoon hebt. Orange regeld wel de lijn voor jou bij de KPN, maar je hebt dan geen belbudget abonnement o.i.d. waardoor je een kiestoon krijgt. Als je de kabel aan sluit op de Livebox, dan zorgt die ervoor dat je een kiestoon krijgt van Orange zelf.

Verwijderd

Kaastosti schreef op maandag 11 februari 2008 @ 08:51:
Ehmm ja, dat is zo, maar ik was in de veronderstelling dat Orange de lijnhuur via kpn voor je regelde? In dat geval zou ik in ieder geval een kiestoon verwachten, maar je zou zomaar een punt kunnen hebben.

Neemt niet weg dat ik natuurlijk nog niet 100% zeker weet dat ik de goede dropveters aan heb gesloten, maar dat gaan we iig eens proberen :)

..en als dat niet werkt ga ik idd eens bellen, maar dat is natuurlijk altijd een laatste redmiddel ;)
Quacka heeft gelijk, als je alleen ADSL hebt, heb je geen kiestoon.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het was inderdaad aansluiten op de Livebox :) Ondanks dat het telefonie en adsl combinatie is, moet het via dat doosje lopen. Aansluiten daarvan is natuurlijk prima te doen.

En de gok met de draadjes pakte in dit geval goed uit, eerste gesprek gevoerd, nu door voor de ADSL :P

Thx voor de tips!

• Quacka
Kaastosti schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:42:
Het was inderdaad aansluiten op de Livebox :) Ondanks dat het telefonie en adsl combinatie is, moet het via dat doosje lopen. Aansluiten daarvan is natuurlijk prima te doen.

En de gok met de draadjes pakte in dit geval goed uit, eerste gesprek gevoerd, nu door voor de ADSL :P

Thx voor de tips!
Eigenlijk heb je eerst adsl en dan telefonie. Dus als je telefoon werkt, dan werkt je adsl eigenlijk ook wel. (althans normaal gesproken)

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:19
In het geval van Orange zeker, omdat Orange alleen VoIP levert over hun adsl lijnen.

• Quacka
Lizard schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:02:
In het geval van Orange zeker, omdat Orange alleen VoIP levert over hun adsl lijnen.
nee niet zeker, want de ethernet-poorten kunnen kapot zijn. Tja dan werkt natuurlijk adsl wel, maar heeft de gebruiker toch geen internet.
Dus ja: je adsl moet absoluut werken voor je VoIp kan gebruiken, maar je kan door omstandigheden toch geen internet hebben... (dat is eigenlijk wat ik bedoelde)

Pagina: 1