externe harde schijf beveiligd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
hallo iedereen,

ik heb een tijdje geleden mn eerste macbook gekocht (midden januari, dus met leopard).
daarvoor had ik op mn xp al een externe harde schijf van wd elements(500gb)

ik heb op mn xp toen niets aangezet van beveiliging oid.
nu ik deze harde schijf op mn macbook aansluit, kan ik sommige mappen niet wijzigen, of verwijderen.

ik heb al geprobeerd om de beveiliging af te zetten, of om de bevoegdheden op "lezen en schrijven" te zetten ipv alleen lezen. maar geen van beide lukt.

ik ben de enige account, en dus hoofdgebruiker van mn macbook

weet iemand hoe dit opgelost kan geraken?

alvast bedankt,
joeri

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Is de schijf in NTFS geformatteerd? In dat geval klopt het dat je er niets aan kunt wijzigen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
nee, hij is geformatteerd in fat32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
ik heb ook hier een beetje vroeger een threatje over gelezen,
maar zonder succes

ik heb ook zo eens die <ls -l /Volumes/multimedia> ingevoerd bij terminal
en dan geeft hij iets van deze vorm

drwxrwxrwx 1 <.joeri.> staff 32768 4 nov 22:15 afbeeldingen
drwxrwxrwx 1 <.joeri.> staff 32768 4 nov 22:14 muziek

dus het lijkt erop dat ik hier wel de bevoegdheden zou moeten hebben, of ben ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

sinds wanneer staat XP toe dat een disk van meer dan 32GB als FAT32 wordt geformatteerd? Technisch is het geen probleem, maar XP geeft bij >32GB alleen NTFS als optie weer iirc. Verder kent FAT32 geen rechtenstructuur, en zal het zich ook niet al teveel aantrekken van Unix permissies. Tenzij de schijf corrupt is, zou elke user met schrijftoegang op de schijf dus ALLE files moeten kunnen wissen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Whieee schreef op maandag 11 februari 2008 @ 01:00:
sinds wanneer staat XP toe dat een disk van meer dan 32GB als FAT32 wordt geformatteerd? Technisch is het geen probleem, maar XP geeft bij >32GB alleen NTFS als optie weer iirc. Verder kent FAT32 geen rechtenstructuur, en zal het zich ook niet al teveel aantrekken van Unix permissies. Tenzij de schijf corrupt is, zou elke user met schrijftoegang op de schijf dus ALLE files moeten kunnen wissen.
Ik heb toch echt een partitie van 75GB die FAT32 geformatteerd is. Wel met PartitionMagic gedaan en niet met de standaard Windows tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58

Mad_Demon

de dokter

Ik heb met mijn externe HDD ook problemen met rechten. De schijf is FAT32 en sommige mappen die gekopieerd zijn in Windows vanaf een NTFS schijf zijn in OSX niet te bewerken.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

offtopic:
Een FAT32 volume kan maximaal 8 TiB (damn you SI) groot zijn.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
ik heb ondertussen ook al gekeken of er tussen verborgen bestanden en mappen geen .readonly bestandje staat,
maar dit is dus niet het geval.

mn harde schijf komt gewoon standaard uit de winkel, ik heb er dus niets aan veranderd.
het is er dus een elements van western digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

als hij echt standaard nog is, kun je ook vragen of WD een oplossing heeft voor je probleem.
je bent vast niet de eerste, en ondersteunen ze officieel mac os op de schijfen.
ik weet niet wat het uitmaakt, maar er staat regelmatig bij een schijf dat hij wel windows ondersteund, maar geen mac? als ik een schijf koop, kijk ik daar wel naar!

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Pagina: 1