Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een videocamera van Sony. Deze gebruikt mini DV en heeft een firewire aansluiting. Ik heb gelezen dat ik de camera op de play stand moet zetten en dan de firewire kabel aansluiten op de mac. Dan zou iMovie op moeten starten en kan ik de film eraf halen.

Dit werkt helaas niet. Er gebeurt helemaal niks. Ook niet als ik iMovie al opgestart heb. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Ik heb heel internet al afgespeurd voor het geval dat iemand daar iets over meent te moeten zeggen ;)

Bedankt voor de reacties.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat voor een Sony handycam is het, wat zijn de specificaties van je computer en welke versie van iMovie is het?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:12

dominic

will code for food

Ik had de mijne ook eens via Firewire aansloten terwijl alles ingeschakeld stond, toen de Firewire poort op de cam opgeblazen.

Laten repareren, toen deed hij het weer.

Dus: Camera uitzetten. FW aansluiten, camera aanzetten.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Het is een sony HDR HC1-E.
Ik heb allerlij volgorden van aansluiten en aanzetten geprobeerd. Maar niks werkt. Hmmmm.

Het is een nieuwe Macbook Pro met leopard.

[ Voor 16% gewijzigd door Sanity11 op 10-02-2008 19:14 ]

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Jemoet in iMovie wel zelf aangeven wanneer je wilt beginnen met capturen, het is niet zo dat dit vanzelf gebeurt wanneer je de camera aansluit.

[ Voor 11% gewijzigd door Johnny op 10-02-2008 19:23 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien heb je hier wat aan: Capturing HD video from SONY HDR-HC1E.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Hee! Nou doet ie het. Ik heb VCR Hd/dv in de camera op automatisch gezet.

BEDANKT VOOR DE REACTIES EN MOEITE _/-\o_

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Dit is een iMac
Afbeeldingslocatie: http://www.smh.com.au/ffximage/imac_narrowweb__300x442,2.jpg

En dit is een MacBook Pro
Afbeeldingslocatie: http://www.uncrate.com/men/images/2006/04/17-macbook-pro.jpg

Welke heb je nu?

Trouwens, het is gewoon een kwestie van iMovie opstarten en gaan capturen. Je kan vanuit iMovie je camera gewoon bedienen, met de hand bedienen is dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
baquelappe schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:53:
Dit is een iMac
[afbeelding]

En dit is een MacBook Pro
[afbeelding]

Welke heb je nu?

Trouwens, het is gewoon een kwestie van iMovie opstarten en gaan capturen. Je kan vanuit iMovie je camera gewoon bedienen, met de hand bedienen is dus niet nodig.
Check mijn 2e post :?

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
In je post staat MacBook Pro, maar in de topictitel staat iMac, vandaar dat er wat verwarring ontstaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
WinningLOSER schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:03:
In je post staat MacBook Pro, maar in de topictitel staat iMac, vandaar dat er wat verwarring ontstaat ;)
Ow haha. Hoe kom ik erbij omdat op te schrijven.... vreemd. :)

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293555

Hallo,

Naar aanleiding van dit topic wil ik ook graag hier mijn vraag kwijt:)
Ik krijg ook niet de video geimporteerd vanaf mijn Sony Handycam HDR-HC5E naar m'n Imac.

Onderstaand de specificaties van de Imac en de Handycam, wellicht dat jullie me kunnen helpen?

Computernaam: iMac G5
Computermodel: PowerMac8,1
Processortype: PowerPC G5 (3.0)
Aantal processors: 1
Processorsnelheid: 1.8 GHz
L2-cache (per processor): 512 KB
Geheugen: 1 GB
Bussnelheid: 600 MHz
Opstart-ROM-versie: 5.2.2f4
Serienummer: CK512069PNY

Sony Handycam HDR-HC5E
Digitale HD-videocamera
1080i met mini DV

Kunnen jullie me helpen?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik kan me eerlijk gezegd vaag herinneren dat de AVCHD import functie alleen werkt op Intel Macs. :o

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In dat geval ga ik het op mijn Mac Book Pro eens proberen. :)
Bedankt, je hoort nog of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lukt toch niet helemaal. Dit keer opent Imovie wel, maar krijg ik een of andere 007 Bond film te zien die ik kan importeren vanaf de camera. Waarschijnlijk een of andere demo, maar de film die op de tape is opgenomen krijg ik nog steeds niet geimporteerd. Iemand enkele aanwijzingen hoe ik het wel voor elkaar krijg? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302825

Hallo,

Heb ook een probleem met mijn sony handycam en iMac.
Vooraf: ik ben niet zo thuis in de technische dingetjes :?

Ik heb een sony DCR-PC106E en wil deze op mijn iMac aansluiten zodat ik de film op mijn iMovie kan importeren. Heb nu de sony via de USB op mijn iMac aangesloten maar "that's it"... verder gebeurt er niets.
Volgens de uitleg van iMovie zal - als de sony goed aangesloten is - het importeervenster geopend worden, maar er gebeurt niets?

Kan me iemand misschien vertellen wat ik moet doen, zodat de film geimporteerd wordt?

Ik hoor graag jullie reacties.

Groet, Natascha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Via de USB aansluiting films overzetten vanaf tape werkt alleen onder Windows. Het enige wat je kunt doen op een Mac via de USB aansluiting is films en foto's die op de memorystick staan overzetten. Om de film op de tape op de Mac via iMovie over te zetten moet je de camera via iLink/FireWire aansluiten. Als je dat doet werkt het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Daedalus schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:40:
Via de USB aansluiting films overzetten vanaf tape werkt alleen onder Windows. Het enige wat je kunt doen op een Mac via de USB aansluiting is films en foto's die op de memorystick staan overzetten. Om de film op de tape op de Mac via iMovie over te zetten moet je de camera via iLink/FireWire aansluiten. Als je dat doet werkt het zonder problemen.
Nu zit ik met een unibody macbook zonder firewire aansluiting. Kan ik het dan vergeten om mijn Sony dcr-hc24e aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Peertje schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:18:
[...]

Nu zit ik met een unibody macbook zonder firewire aansluiting. Kan ik het dan vergeten om mijn Sony dcr-hc24e aan te sluiten?
Ja, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35

SmartDoDo

Woeptiedoe

Is dat niet gewoon een kwestie van een usb -> Firewire converter ertussen zetten? Dus iets als dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

SmartDoDo schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:55:
Is dat niet gewoon een kwestie van een usb -> Firewire converter ertussen zetten? Dus iets als dit?
Hmm, dat is vreemd. USB en FireWire zijn twee compleet verschillende protocollen. Het zou technisch niet mogelijk moeten zijn om met zo'n eenvoudige kabel een FireWire apparaat op USB aan te kunnen sluiten, tenzij er nog een controller chip in een van de stekkers zit. Bij mijn weten bestaan dergelijke conversie chips niet. Als een dergelijk kabeltje zou werken zou het een uitkomst voor veel mensen zijn.
edit:
Ik vind nu net ook een USB to FireWire Adapter die wel gebruik maakt van een controller chip. Deze kabel is echter alleen voor het aansluiten van DV camera's en niet een algemene USB naar FireWire kabel. Er zijn ook extra drivers nodig om het ding aan de praat te krijgen. Gelukkig werken ze volgens de fabrikant ook op een Mac, onder Parallels en Windows XP. De kabel kost alleen wel $119.

[ Voor 19% gewijzigd door Daedalus op 14-07-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 907189

sony videocameara aansluiten op imac met thunderbolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:44
Anoniem: 907189 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:45:
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 907189 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:45:
Als je een vraag hebt over hoe je een Sony videocamera aansluit op een iMac via Thunderbolt, kun je beter een nieuw topic openen, waarin je vertelt om welke Sony videocamera en iMac het precies gaat en wat je zelf al gevonden hebt. Zie Het algemeen beleid #quickstart

Een 9-jaar oud topic omhoog halen omdat het toevallige over een Sony handycam en een iMac gaat is niet echt handig, zeker omdat het hier om FireWire gaat en niet Thunderbolt (want dat bestond toen nog niet). Dit topic gaat daarom op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.