Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FLASH] Menu actionscript 3.0

Pagina: 1
Acties:

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Hallo,

Ik ben volledig nieuw in de actionscript-kant van flash. Nu probeer ik een simpele website te maken met een aantal pagina's die worden ingeladen, als externe .swf jes.
In de tutorial kwam ik dit tegen;

code:
1
2
3
on (release) {
    _root.contents.loadMovie("locations.swf");
}

Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat dit niet werkt, omdat het actionscript 2.0 is. Nu wil ik iets soortgelijks gebruiken, maar dan met actionscript 3.0. Dus dat ik in één frame deze acties voor alle buttons kan zetten.
Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik zoiets in AS 3.0 kan maken?

Groeten,
Siparti

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Bij flash zit een uitstekende help ingebakken waarin je dit moet kunnen vinden.

Relevant spul: Event, Loader, URLRequest

TabCinema : NiftySplit

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27
Nou is de help van AS3 op dit moment nog wel wat minder uitgebreid en minder prettig werken vind ik. Bovendien zijn er nog niet zoveel (als in...heel weinig) tutorials op het web voor de beginner.

Is er een reden dat je met AS3 wil werken?
Als beginner vind je makkelijker resources voor AS2, dus ben je wellicht wat sneller op weg.

Van de andere kant kun je ook redeneren dat je als je toch vanaf scratch begint je beter meteen AS3 kan aanleren. Een knop aanklikken en een swf inladen is echter zo basic dat je dat ook met de help van as3 makkelijk moet kunnen maken. Als je graag vanuit tutorials werkt raad ik je aan om eerst met AS2 aan de slag te gaan.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams