Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CSS] IE .png probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik in mijn website een .png als achtergrond. Het was wat puzzelen maar uiteindelijk heb ik het met:

code:
1
2
3
<!-[if lt IE 7]>
<script defer type="text/javascript" src="java/bgsleight.js"></script>
<![endif]->

aan de gang gekregen. Dit werk dus goed. Maar de in de div waarin deze .png gebruikt wordt werken nu mijn hyperlinks niet meer en wil een andere div niet meer over de rand van deze div heen vallen.....
Zodra ik de .png verander door een .gif is het probleem opgelost maar dan heb ik dus weer lelijke witte randen.... Op google en hier heb ik al een ochtend zitten zoeken maar, ondanks dat er veel info te vinden is heb ik nog geen oplossing gevonden. Wellicht gebruik ik de verkeerde zoekagumenten...

Mijn css ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#content_new {
    position:relative;
    width: 800px;
    height:534px;
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 12px;
    margin-left:10%;
    background-image:url(images/BgBlueNew.png);
    background-repeat:repeat-x;
    padding-top:40px;
}

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

Er is voor IE 6 geen enkele perfecte PNG hack. De beste maken gebruik van de Active X compnenten in IE en veel bedrijven hebben dit dmv policies geblokkeerd. Ik heb uiteindelijk maar al mijn PNG geconvert naar JPG :(

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:59:
Er is voor IE 6 geen enkele perfecte PNG hack. De beste maken gebruik van de Active X compnenten in IE en veel bedrijven hebben dit dmv policies geblokkeerd. Ik heb uiteindelijk maar al mijn PNG geconvert naar JPG :(
Hield je daar geen lelijke witte randen aan over dan? Ik gebruik ze nu omdat ik transparante achtergronden nodig heb

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 16:02 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:01:
[...]

Hield je daar geen lelijke witte randen aan over dan? Ik gebruik ze nu omdat ik transparante achtergronden nodig heb
Hangt ervanaf. Soms is de transparantie op een andere manier op te lossen, soms is transparantie helemaal niet nodig op die plek.

Kan er zo weinig over zeggen als ik het ontwerp niet zie :)

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:04:
[...]

Hangt ervanaf. Soms is de transparantie op een andere manier op te lossen, soms is transparantie helemaal niet nodig op die plek.

Kan er zo weinig over zeggen als ik het ontwerp niet zie :)
Ik werk met schaduw aan de randen en dat krijg ik slecht voor elkaar zonder .png te gebruiken...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:01:
[...]
Ik heb het design anders gesliced zodat ik geen transparantie meer nodig had (die zit nu in een plaatje, zegmaar).

[ Voor 7% gewijzigd door BCC op 10-02-2008 16:28 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Tsja ... ik ben pas recentelijk begonnen met gebruiken van PNG transparency ... en is het wel heel mooi ... schaduwen die werkelijk transparant zijn en de achtergrond laten doorschijnen - bijvoorbeeld bij een draggable div - zijn toch wel heel mooi.

IE6 en png is inderdaad niet een prettige combinatie ... het wordt dus zoiets als "use it, but don't depend on it".

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 21:41

Zillion01

Obey your screen!

Dit is een vrij gemakkelijke oplossing om PNG24 transparent plaatjes in iE6 goed te tonen : http://homepage.ntlworld.com/bobosola/pnghowto.htm

• Gommers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11 12:30
PNG24 heeft toch geen transparant, of heb ik het dan helemaal fout.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zillion01 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:30:
Dit is een vrij gemakkelijke oplossing om PNG24 transparent plaatjes in iE6 goed te tonen : http://homepage.ntlworld.com/bobosola/pnghowto.htm
CSS backround PNGs not supported

• 7.01D
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08-2009

7.01D

Smells Like Team America

Dat probleem met links die niet klikbaar waren wanneer deze bovenop een PNG geplaatst waren had ik onlangs ook. Heb er geen oplossing voor kunnen vinden en het uiteindelijk opgelost door op die plaats de achtergrond te vervangen door een GIF. Dat kon omdat het ontbreken van de anti-aliasing langs de rand toevallig geen problemen gaf op die plaats in de site.

Indien mogelijk zou ik je aan willen raden om een ander bestandsformaat te gebruiken, of anders voor IE6 een alternatief te bieden (geen schaduwrandjes of toch GIF, maar dan met arcering werken waarbij pixels om en om transparant zijn of niet).

-- einde bericht --

Pagina: 1